پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری سی و چهارمین نشست تخصصی نگارگری و تذهیب/کارگاه بازیابی خلاقیت براساس کتاب “راه هنرمند/برگزیدگان پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره /

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، سی و چهارمین نشست تخصصی نگارگری و تذهیب با حضور استاد مجید صادق زاده و با اجرای کارگاهی بداهه سازی نقوش در تذهیب در ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می شود.

این برنامه در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی نگارگری و تذهیب در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می شود.

خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان برگزار می کند:

**کارگاه بازیابی خلاقیت براساس کتاب “راه هنرمند”

خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان در سه شنبه این هفته کارگاه بازیابی خلاقیت را بر اساس کتاب ” راه هنرمند” برگزار می کند.

 این کارگاه در ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۷ تیرماه توسط رضا رحیمی ارائه می شود.

در این کارگاه به معرفی کتابی پرداخته می شود که مدت ۳۵ سال است برای هنرمندان و نویسندگان و مردم عادی در آمریکا تدریس شده است.

در این کتاب روشهای روانشناسی برای برداشتن موانع خلاقیت و آسیب شناسی توقفها و شکستها در مسیر هنرمندان آورده شده است. کتاب  “راه هنرمند” جز ۱۰۰ کتاب خودیار برتر تاریخ است.

**برگزیدگان پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان معرفی شدند

اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان شب گذشته (۲۶تیر۹۶) با حضور هنرمندان و مسئولان کشوری و استانی در تالار هنر این شهر برگزار شد.

 در این اختتامیه نفرات برگزیده و تقدیری در بخش های موسیقی، طراحی صحنه، نمایشنامه نویسی، بازیگری زن و مرد، کارگردانی معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

در بخش موسیقی از اﺻﻐﺮاﺳﺤﺎﻗﯽﮔﺮﺟﯽ برای نمایش « سرخ او » از استان مازندران تقدیر شد و عبدالرضا سهرابی برای نمایش« ﭼﺎدریﺑﺮایﻧﺠﯿﻤﻪ» از استان هرمزگان به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

تئاتر مانند زاینده رود دچار خشکسالی شده است / بیایید با همفکری و همیاری هم  به تئاتر و فرهنگ کشور کمک کنیم

دکتر مهدی احمدی‌فر رییس حوزه هنری استان اصفهان در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر سوره در اصفهان گفت: میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره افتخاری برای ما در حوزه هنری استان اصفهان است. این ۲۵مین جشنواره‌ای است که از سوی حوزه هنری به شکل سراسری در حال برگزاری است و پنجمین دوره منطقه‌ای آن است.

احمدی‌فر با اشاره به کیفیت خوب آثار این منطقه گفت: قرار بر این بود تا ۳نمایش برای شرکت در مرحله نهایی تهران معرفی شود. اما با توجه به کیفیت آثار این منطقه می‌توانیم آثار بیشتری را معرفی کنیم.

وی در خصوص میزبانی استان اصفهان به عنوان دومین منطقه برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره گفت: برنامه‌ای که از قبل در نظر گرفته شده بود، اصفهان به عنوان منطقه سه انتخاب شده بود اما به دلایل مشکلاتی که در میزبانی یکی از استان‌ها پیش آمد و در نهایت میزبانی به بجنورد رسید، با توجه به آمادگی ما برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای دومین استانی که میزبان این دوره از جشنواره منطقه‌ای آغاز به کار کرد اصفهان بود.

احمدی‌فر با تاکید بر مشکلاتی که تئاتر با آن درگیر شده است افزود: متاسفانه تئاتر هم همانند زاینده رود ما دچار خشکسالی شده است. بهترین جایی که می‌توانیم به بررسی و تحلیل چالش‌های پیش روی تئاتر بپردازیم در همین جمع‌های هنری و مدیران هنری کشور است. بیایید با همفکری و همیاری هم دیگر به تئاتر و فرهنگ کشور کمک کنیم.

رییس حوزه هنری استان اصفهان در ادامه گفت: کمبودهای بسیاری در استان اصفهان وجود دارد که از جمله آنها کمبود سالن‌های نمایش است. استان اصفهان با تمام پتانسیلی که در هنر تئاتر دارد تنها دو سالن نمایش در اختیار دارد. گروه‌های تئاتر بسیاری در اصفهان به صورت حرفه‌ای به هنر تئاتر می‌پردازند که نیازمند توجه و ارائه امکانات بیشتر از سوی ما مسئولین است. باید این نوید را به هنرمندان تئاتر اصفهان بدهم که با هماهنگی و همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر در نظر داریم تا یک سالن نمایش جدید تا شش ماه دیگر در این استان ساخته و به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات تئاتر کشور ما که دامن‌گیر استان ما نیز هست، اقتصاد و چرخه اقتصادی تئاتر میان هنرمندان، سازمان‌های متولی و مردم است. کمبود اعتبار و عدم تامین اقتصاد تئاتر اصلی‌ترین چالش پیش روی هنرمندان تئاتر کشور است.

احمدی‌فر با تاکید بر تولید متون نمایشی با کیفیت گفت: متون نمایشی مناسب و قابل ارائه به عموم مردم که هم ارزشمدار و هم لذت‌بخش باشد کم داریم. این خلا باید با تدبیری از سوی مسئولین و متولیان آن و با همراهی و همکاری هنرمندان این عرصه پر شود.

وی در پایان بیانات خود به تحلیل و بررسی تئاتر کشور پرداخت و گفت: تئاتر تنها هنری است که به صورت مستقیم با مخاطب در ارتباط است. چرا که یک رویداد زنده و قابل ملموس برای مخاطب خود است. پس باید از تمامی قابلیت‌های آن بهره ببریم و در راستای ارتقای فرهنگ مردم کشور از آن استفاده کینم. اما برای اقبال عمومی مردم برای تماشای تئاتر باید تولید مناسب برای آنها داشته باشیم. هنرمندان تئاتر باید مخاطب شناسی درست داشته و متناسب با نیاز آنها تولید نمایش داشته باشند. باید ارتباط دو طرفه میان تئاتر و مردم برقرار شود. تئاتر یک هنر بی مرز است که می‌تواند به عمق دل‌های مردمی نفوذ کند و تاثیرات مثبت خود را بگذارد.

مدیر مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری کشور:

تئاترچیزی به جزمکارم ‌الخلاق نیست

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان گفت: تئاترچیزی به جزمکارم ‌الخلاق نیست. چراکه تمامی اولیا وانبیای الهی فقط برای یک مطلب به میان ما آمدند. آن هم اخلاق است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، زارعی در اختتامیه جشنواره منطقه ای اصفهان که شب گذشته (۲۶تیرماه ) در تالار هنر اصفهان برگزار شد افزود: پیامبراعظم (ص) می‌فرمایند: «من برای آن مبعوث شدم که مکارم ‌الخلاق را تمام کنم ». خاتم الانبیا به همین معنا است. ایشان با بیان این مطلب می‌گوید که «من بعثت یافتم تا اخلاق را به عنوان آخرین پیامبرتمام کنم». درواقع تمامی پیامبران و اولیای الهی آمدند تا راه سعادت بشری را به ما نشان دهند. همچنین ارزش‌های اخلاقی وانسانی را درجامعه ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: من همکارشما و یک تئاتری و آرتیست هستم و همواره سعی می کنم در کنار شما به فعالیت بپردازم .

وی ادامه داد: شعار این جشنواره اخلاق برای همه است و ما تئاتری ما مبعوث شدیم تا در صحنه تئاتر درس اخلاق در جامعه را گسترش دهیم و هنرمندان تئاتر باید با تولیدات هنری خود به همنوعان خود درس اخلاق دهند و موجب بیداری مردم و مسئولان کشور و جامعه خود شوند. چرا که جامعه از بی‌اخلاقی‌ها رنج می‌برد. دروغ و فساد و تهمت در میان بسیاری از مردم دیده می‌شود و تنها به دست شماهنرمندان بهبود می‌یابد.

زارعی خاطرنشان کرد: امیدوارم با شعار انتخاب شده برای جشنواره در مسیری قدم برداریم که انبیا قدم برداشته‌اند. این رسالت سنگینی است که برعهده شما هنرمندان تئاتراست وباید آن را به درستی انجام دهید. ما باید مکارم اخلاق را به تمامی جوامع به وسیله تئاتر توسعه و گسترش دهیم وبرای اخلاق واخلاق قدم برداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا