پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح «نشاط معنوی» در خمینی شهر/اخد سند برای بزرگترین موقوفه تیران و کرون/برگزاری همایش دختران آفتاب

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین قربانی اظهار داشت: برای شرکت کنندگان در این طرح کلاس های آموزشی، قرآن کریم، احکام، سرگرمی و مسابقه در قالب کارگاه های آموزشی برگزار می شود و در پایان هدایایی به رسم یادبود به برگزیدگان کلاس های مختلف اهدا می شود.
وی افزود: این بقاع همچنین میزبان اردوهای زیارتی و آموزشی هستند که طبق برنامه ریزی صورت گرفته افراد فعال در طرح نشاط معنوی به این اردوها اعزام می شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده امامزادگان سیدمحمد(ع)، سید ابراهیم(ع) درب سید، حمیده و رشیده(س) شهر کوشک، نجم الدین(ع) خیابان شهید فهمیده، شاه ابوالحسن(ع) محله دستگرد و سیدمحسن(ع) روستای تیرانچی میزبان طرح نشاط معنوی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین قربانی تصریح کرد: اجرای این طرح از ۱۷ تیر ماه در جوار بقاع متبرکه شهرستان خمینی شهر آغاز شده و این طرح ۱۰ شهریور ماه به پایان می رسد.

**۱۱موقوفه در کاشان متعلق به مدارس علمیه است

رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان کاشان، تعداد موقوفه‌های مدارس علمیه کاشان را ۱۱ موقوفه اعلام کرد و گفت: از این تعداد هشت موقوفه به‌صورت متصرفی و سه موقوفه به‌صورت غیر متصرفی اداره می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در نخستین جلسه هم‌اندیشی رابطین مدارس علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل که در مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان برگزار شداظهار داشت: کاشان دارای دو هزار و ۵۰۰ موقوفه در قالب هفت هزار و ۵۰۰ رقبه و با حدود ۷۰۰ نیت است.

وی با بیان اینکه نحوه اداره این موقوفات به دو صورت متصرفی و غیر متصرفی است، افزود: در بخش متصرفی واقفان اولویتی را برای وقف خود تعیین نکرده‌اند؛ اما در غیر متصرفی تعیین اولویت بر عهده متولی است که واقف آن را تعیین کرده است.

رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان کاشان تعداد موقوفه‌های مدارس علمیه کاشان را ۱۱ موقوفه اعلام کرد و با اشاره به اینکه از این تعداد هشت موقوفه به‌صورت متصرفی و سه موقوفه به‌صورت غیر متصرفی اداره می‌شود، گفت: تعداد هشت موقوفه متصرفی مدارس علمیه کاشان دارای ۴۴۲ رقبه است که از ۴۴۲ رقبه ۲۷۲ رقبه مسکونی، ۸۰ رقبه کشاورزی و ۶۸ رقبه تجاری است.

حجت ‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی با اشاره به اینکه سه موقوفه غیر متصرفی مدارس علمیه کاشان هم دارای هزار و ۵۱۰ رقبه است، ادامه داد: از این تعداد هزار و ۴۰۰ رقبه متعلق به مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان با مدیریت آیت‌الله شریعتی نیاسر است که این رقبه تا سال ۹۳ تحت مدیریت اوقاف و امور خیریه کاشان بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درآمد موقوفات کاشان متعلق به موقوفات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) است، یادآور شد: از ۹۳ که مدیریت موقوفات مدرسه امام خمینی (ره) کاشان به آیت‌الله شریعتی نیاسر واگذار شده است، حدود ۸۰ درصد درآمد اداره اوقاف و امور خیریه کاشان کاهش یافته است.

رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: درآمد حاصل از موقوفات مدرسه امام خمینی (ره) کاشان در سال‌های گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در سال بوده است.

**اخد سند برای بزرگترین موقوفه تیران و کرون

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: جهت صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش بزرگترین موقوفه تیران کرون به مساحت ۳۷۸ هکتار و به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال سنددار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و با هدف صیانت و حراست از حقوق موقوفات پس از یک سال پی گیری برای بزرگترین موقوفه شهرستان تیران و کرون به نام موقوفه فاطمه النساء سند مالکیت به نام موقوفه اخذ شد.

وی ادامه داد: مساحت این موقوفه ۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۹۱۵ متر مربع است و ارزش این موقوفه نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود که کاربری این موقوفه نیز شامل؛ مسکونی، تجاری و کشاورزی است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: براساس وقف نامه این موقوفه که متعلق به سال ۱۰۷۹ هجری قمری است واقف نیک اندیش آن عواید حاصل از این موقوفه را برای تامین هزینه های روضه خوانی و کمک به فقرا اختصاص داده است که با اخذ سند این موقوفه زمینه برای اجرای نیت آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان تیران و کرون ۴۶ موقوفه دارد که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به ثبت رسیده است که موقوفه فاطمه النسا بزرگترین موقوفه این شهرستان محسوب می شود.

وی خاطر نشان شد: با پیگیری های به عمل آمده توسط کارکنان واحد حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در یک سال گذشته برای تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات استان اسناد موقوفه ۲۲۴ هکتاری واقع در شهر نطنز و همچنین موقوفه گرک یراق واقع در خیابان باهنر اصفهان از جمله بزرگترین موقوفاتی بوده اند که سند دار شده اند و زمینه اجرای نیت واقفان نیک اندیش آنان نیز محیا شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از اولویت های اصلی اداره اوقاف و امور خیریه اخذ سند مالکیت موقوفات است از اول سال جاری تاکنون نیز ۴۰۰ سند برای موقوفات استان اصفهان اخذ شده است.

**همایش دختران آفتاب در امامزاده ادهم(ع) برخوار برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: همزمان با دهه کرامت و با حضور کاروان سفیران کریمه در جوار حرم مطهر امامزاده ادهم(ع) دستگرد برخوار همایش دختران آفتاب در جوار این امامزاده برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت السلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و به مناسبت دهه کرامت همایشی تحت عنوان دختران آفتاب در جوار حرم مطهر امامزاده ادهم(ع) دستگرد برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش همزمان با استقبال از خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب کاروان سفیران کریمه در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار افزود: این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا روز دوشنبه ۲ مرداد ماه و به مناسبت سالروز میلاد خجسته و با سعادت حضرت معصومه(س) و همزمان با آغاز دهه کرامت در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا