پیشخواندسته‌بندی نشدهشهر و جامعهعناوین اخبار

تشریح وضعیت خطوط متروی اصفهان با حضور استاندار/ بهره برداری کامل از خط یک تاپایان اسفندماه/ پیش بینی منابع مالی ریالی و فاینانس خارجی برای خط دو

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای سازمان قطار شهری اصفهان، اظهارداشت: پروژه ی مترو یکی از اصلی ترین، حیاتی ترین و زیست محیطی ترین پروژه های شهری بشمار می رود که طی ۴ سال گذشته پیگیری های اساسی صورت گرفته و به نتایج عملی نیز رسیده است.
*خط یک مترو تا پایان اسفندماه به طور کامل به بهره برداری می رسد
استانداراصفهان به وضعیت خطوط مترو اصفهان اشاره کرد و افزود: تا پایان شهریور ماه لاین شرقی خط یک مترو کامل خواهد شد و تا پایان اسفند ماه سال جاری خط یک مترو با تجهیزات، امکانات و ایستگاه ها به طورکامل به بهره برداری خواهد رسید.
رسول زرگرپور با بیان اینکه طی ۲-۳ هفته ی آینده فاز سوم خط یک مترو نیز به صورت آزمایشی آماده ی مسافرگیری خواهد شد، افزود: تمام مراحل ایمنی و استانداردها با رعایت کلیه ی قوانین و ضوابط برای مسافرگیری آزمایشی باید مورد توجه قرار گیرد.
*پیش بینی ۱۵هزار میلیارد ریال منابع مالی شورای شهر و فاینانس ۶۰۰ میلیون دلاری خارجی از سوی دولت برای اجرای خط ۲ مترو
زرگرپور به وضعیت خط ۲ مترو اشاره کرد و افزود: طراحی های این خط به طور کامل انجام شده است و در برخی از قطعات پیمانکار مشخص و در برخی دیگر مناقصات در حال انجام است.
استانداراصفهان با بیان اینکه برای این خط شورای شهر ۱۵هزار میلیارد ریال منابع مالی پیش بینی کرده است، اضافه کرد: دولت آماده ی ایجاد فاینانس ۶۰۰ میلیون دلاری خارجی برای این خط است.
وی با تاکید بر اینکه طی یکماه آینده باید پیشنهادات لازم برای ایجاد فاینانس خارجی اعلام شود، افزود: این پیشنهادات باید برای تصمیم گیری و تصویب به شورای اقتصاد ارسال گردد.
*برنامه ی زمانبندی عملیات اجرای خط ۳ مترو هرچه سریعتر انجام شود
زرگرپور به وضعیت خط ۳ مترو اشاره کرد و افزود: مطالعات نقشه برداری و عقد تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان برای اجرای این خط صورت گرفته است و باید هرچه سریعتر مطالعات این خط تکمیل گردد تا برنامه ی زمانبندی برای عملیات اجرایی صورت گیرد.
استانداراصفهان در پایان اظهارداشت: از مدیریت شهری در دوره ی پنجم انتظار می رود که اهمیت و اولویتی را که مدیریت استان و مدیریت شهری در دوره ی چهارم به این پروژه ی حیاتی داشته اند ادامه دهند و برنامه های زمانبندی و اجرایی این پروژه را که ماحصل سالها کار کارشناسی و اجرایی است و به تصویب رسیده است را با قوت پیگیری نمایند.
گفتنی است در این جلسه پس از گزارش کمیته مالی سازمان قطار شهری صورتهای مالی تفریغ بودجه سال ۹۵ به تصویب رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا