پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امامزادگان نقشی ژئوپلیتیکی دارند/فعالیت فرهنگی اجرا شده در بقاع متبرکه دارای بار فرهنگی زیاده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، به ماسبت سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان حسن کامران اظهار داشت: امامزادگان عظیم الشان نقشی فراتر از محله و منطقه دارند در بوجود آمدن بسیاری از شهرها نقش داشته اند همچنین در فرهنگ و رویدادهای اجتماعی بسیار نقش های حساسی را در برهه های حساس زمانی و مکانی ایفا کرده اند که این امر باعث شده است که نقش امامزادگان جلیل القدر نقشی ژئوپلیتیکی باشد.

وی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) در جهت تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی اشاره و خاطر نشان شد: حرم امن امامزادگان مامن امنی برای مردم و مومنان است و افرادی که به این اماکن متبرکه پناهنده می شوند و با خداوند متعال راز و نیاز می کنند روحیه ای معنوی و همچنین انگیزیه ای برای کار کردن در جهت کسب رضای خداوند متعال پیدا می کنند همین امر باعث می شود تا جایگاه این ستارگان آسمان امامت و ولایت در قلب و فکر مردم چندین برایر شود و با استفاده از این ظرفیت فرهنگی می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که توطئه ها و تهاجمات فرهنگی دشمن را خنثی کرد و این امر به منزله آن است امامزادگان نقشی همچون ناتو فرهنگی دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام شهیدان الهی در جوار حرم مطهر این بزرگان مشق الهی کرده اند و سرسپرده اهل بیت(ع) شدند پس امامزادگان ظرفیت بسیار عظیم و بزرگی هستند که می توان از آنان در جهت مبارزه با افکار و فرقه های شیطانی همچون داعش استفاده کرد و این به این معنی است که این اماکن متبرکه نقشی فرا منطقه ای و فرا ملی دارند و باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده شود.

حسن کامران در ادامه به اقدامات انجام شده در امامزادگان اشاره کرد و گفت: من از حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در سال های اخیر با برنامه ریزی و سیاستگذاری هایی که انجام داده اند تشکر و قدر دانی می کنم زیرا که با اقداماتی که در سالیان اخیر در این اماکن صورت گرفته فعالیت های عمرانی و فرهنگی بسیار موفق و چشمگیری بوده است و این اقدامات موجب شده اند تا این اماکن به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

**پنجمین شب از ویژه برنامه از ماه تا خورشید در امامزاده سیدان الکریمان(ع) دولت آباد برگزار شد

مدیر اجرایی امامزاده سیدان الکریمان(ع) دولت آباد گفت: پنجمین شب از ویژه برنامه از ماه تا خورشید در آستان مقدس سیدان الکریمان(علیهما السلام) با سخنرانی حجت الاسلام تراشیون و مداحی حاج مهدی سماواتی و حاج امیر عارف؛ خادم آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی نریمانی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و ایام باسعادت دهه کرامت، آستان مقدس حضرات سیدان الکریمان(علیهما السلام) میزبان زائرین و مجاورینی بود که جهت عرض تبریک به حضرات سیدان الکریمان، به این آستان مشرف شده بودند.

وی افزود: پنجمین شب از ویژه برنامه بزرگداشت مقام شامخ حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر و فرزند بزرگوارشان حضرت اسماعیل (علیهم السلام)، تحت عنوان «از ماه تا خورشید»، با سخنرانی حجت الاسلام تراشیون و مداحی حاج مهدی سماواتی و حاج امیر عارف برگزار شد.

**تجلیل از امامزادگان به برکت خون شهدا است

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان اینکه تجلیل از امامزادگان به برکت خون شهدا است گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه استمرار انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی سلیمانی در مراسم تکریم حضرت سلطان محمود بن محمد باقر(ع) روستای علوی کاشان اظهار داشت: این بزرگداشت‌ها برای تجلیل از کسانی است که در راه ادای وظیفه و رسالت دینی به شهادت رسیدند و با خون خود به دین اسلام خدمت کردند‌.

وی ضمن اشاره به مقام بالای شهادت افزود: بالا تر از هر خیری، خیری دیگر است ولی بالاتر از شهادت عمل خیری دیگری نیست و همین نکته مشخص می‌کند که شهادت از چه جایگاه بالایی برخوردار است.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به وعده خداوند به افراد وظیفه شناس گفت: خدا از کسانی که وظیفه خود را می‌شناسند و بر آن پافشاری می‌کنند و در راه تحقق هدف مقدس می‌ایستند وعده نزول ملائکه و جنت را داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی سلیمانی با بیان اینکه وظیفه بعضی افراد تنها انجام تکلیف الهی است که توسط مبلغان الهی ترویج می‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی افراد مانند مراجع وظیفه تبلیغ دین را به عهده دارند که با توجه به تخصصی که دارند باید احکام الهی را بین سندها را بیرون آورده به صورت فتوا در رساله بنویسند و وظیفه ما عمل به آن‌ها است ولی پیامبران الهی باید علاوه بر رسالت به شریعت عمل کنند.

وی با اشاره به دوره جاهلیت که دختران را زنده به گور می‌کردند، تصریح کرد: از برکت این شهیدان است که ما امروز از حضرت معصومه (س) و مقام دختر تجلیل و تکریم می‌کنیم و خون سلطان عشق را ریختند تا فرهنگ نورانی آن را نابود کنند ولی ما می‌بینیم که نشاط خون آقا سلطان محمد بن باقر(ع) همیشگی است و این نور است که بر تاریکی غلبه یافت و این ظلمت است که محکوم و نابود شدنی است.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان بیان داشت: خداوند در قرآن از گروه‌هایی تجلیل کرده و پیامبرش را به قرار گرفتن در زمره اهل تقوا و مطیعان تشویق می‌کند و از گروه‌هایی به بدی و زشتی یاد شده که پرهیز از آن‌ها بسیار تاکید شده است.

**فعالیت فرهنگی اجرا شده در بقاع متبرکه دارای بار فرهنگی زیاده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اجرای برنامه هایی همچون جز خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و حضور فعال در شبکه های صدا و سیما نشان از توانایی مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه استان اصفهان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دوره آموزشی تببین چشم اندازهای فرهنگی و برنامه های مرتبط با آن که ویژه مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی بسیار خوب و با کیفیتی که در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه سراسر استان در طی سال های اخیر اجرا شده است نشان از توانایی بالا و همچنین مدیریت جهادی مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه استان اصفهان است.

وی خاطر نشان شد: اگر در سال های اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در اجرای شناسه برنامه های فرهنگی و قرانی توانسته است در سطح کشور رتبه برتر را کسب نماید این امر به واسطه اجرای برنامه های بسیار خوب و با کیفیتی بوده است که توسط شما مدیران مراکز فرهنگی و قرانی در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان اجرا شده است.  که من نیز در اینجا از کلیه زحمات شما بزرگواران تشکر و  قدر دانی می کنم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اجرای برنامه هایی همچون جز خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و حضور فعال در شبکه های صدا و سیما نشان از توانایی مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه استان اصفهان است و این امر نیز باعث شد تا استان اصفهان در کشور پیشرو و پیشتاز باشد.

**مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید به گونه ای عمل کنند که از آسیب های اجتماعی در مناطق خود جلوگیری و به پایگاه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان تبدیل شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در دوره آموزشی تببین چشم اندازهای فرهنگی و برنامه های مرتبط با آن که ویژه مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد اظهار داشت: فضای جامعه امروز بسیار سنگین است و اجرای برنامه های فرهنگی به هوشمندی و توانایی زیادی نیاز دارد زیرا که هرگونه فعالیتی بار اجتماعی و مسئولیت زیادی به دنبال دارد و در این شرایط حساس باید با هشیاری و دقت کافی به برگزاری برنامه های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه مبادرت کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجربیات و همچنین آموزش جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان بیان کرد و گفت: برای اینکه بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شوند باید با برنامه ریزی و آینده نگری نسبت به اجرای فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه اقدام شود تا این امر باعث شود که تمام فعالیت های فرهنگی مناطق مختلف با محوریت بقاع متبرکه همان منطقه اجرا شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به هجمه های تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و ایران اشاره کرد و خاطر نشان شد: باید با آگاهی و رصد فعالیت های دشمنان به گونه ای برنامه ریزی کرد که مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به پایگاه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان تبدیل شوند و هرگونه تهاجم فرهنگی دشمن را با اجرای برنامه درست و انقلابی خنثی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری افزود: مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید با هشیاری و هوشمندی آسیب های فرهنگی و اجتماعی منطقه خود را رصد و برای رفع آن و همچنین مبارزه با هرگونه آسیب اجتماعی برنامه ریزی و فعالیت مناسب را اتخاذ و اجرا نمایند.

وی خاطر نشان شد: مدیران فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید جهادی عمل نمایند و نباید خود را درگیر سیستم اداری و همچنین معطل بودجه برای اجرای برنامه های فرهنگی کنند بلکه باید خودجوش و انقلابی عمل نمایند این معنی آتش به اختیار در فعالیت های فرهنگی است.

مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه مراکز مبارزه با جنگ نرم دشمنان در منطقه هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید با ایجاد زمینه برای حضور و تجمع نیروهای مردمی و انقلابی بقاع متبرکه را به یک جبهه مردمی برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب تبدیل کنند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در دوره آموزشی تببین چشم اندازهای فرهنگی و برنامه های مرتبط با آن که ویژه مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب مبارزه کنیم باید نگاه خود را، اعتقاداتمان را و اندیشه مان خود را نسبت به مدیریت امور فرهنگی در بقاع متبرکه تغییر دهیم و با اندیشه، اعتقاد و انقلابی گری بررنامه های فرهنگی و قرآنی را در جوار بقاع متبرکه برنامه ریزی و اجرا شود.

وی افزود: باید با راهبرد عملیاتی در بقاع متبرکه زمینه را برای حضور هیئت های مذهبی و فرهنگی، کانون های فرهنگی و قرآنی و تمام حزب اللهی در جوار بقاع متبرکه محیا کرد تا با مدیریتی انقلابی و جهادی زمنیه حضور و تجمع نیروهای مردمی و انقلابی در بقاع متبرکه محیا شود تا با تشکیل یک جبهه مردمی برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برنامه ریزی و جریان سازی کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان شد: به گونه ای در بقاع متبرکه فعالیت کنید که ساختارهای فرهنگی منطقه با محوریت بقاع متبرکه شکل گیرد همچنین برنامه های فرهنگی و قرآنی منطقه نیز با محوریت این اماکن متبرکه تعریف و اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی گفت: مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی باید در بقاع متبرکه جهادی عمل کنند و تفکر انقلابی گری داشته باشند تا بتوانند با برنامه ریزی و هدف گذاری به مقابله با برنامه های تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب برخیزند.

وی در ادامه به اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی با محوریت ترویج زندگی به سبک اسلامی در جوار بقاع متبرکه اشاره و تصریح کرد: فضا و محیط بقاع متبرکه را به گونه ای طراحی کنید که برای حضور جوانان و نوجوانان و همه اقشار جامعه جذابیت داشته باشد و همه را با اجرای برنامه های فرهنگی به این اماکن متبرکه جذب کنید و با تولید محتوی فرهنگی به همه حاضران و زائران و مجاوران این اماکن خوراک فرهنگی بدهید که این امر باعث می شود تا از تهاجم فرهنگی دشمنان و همچنین آسیب های اجتماعی در منطقه جلوگیری و توطئه های دشمن حنثی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا