پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید در کوتاه ترین زمان ممکن ساختمان های غیر ایمن، ایمن سازی شوند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی بررسی ایمنی ساختمان ها و اماکن عمومی که بمنظور هماهنگی در اجرایی نمودن مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار گردید، اظهارداشت: پس از حادثه ی پلاسکو، ایمن سازی ساختمان های بلند و ناایمن در استان با اهمیت و اولویت پیگیری می شود چرا که مدیریت استان نمی خواهد این گونه اتفاقات در استان بوقوع برسد.
استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی اظهارداشت: باید در مکاتبه ای با مرکز خواسته شود که برای سه بند این مصوبات شامل ضوابط عام بلندمرتبه سازی، به منظور هدایت کمیسیون‌های ماده ۵ و حصول اطمینان از جانمایی صحیح و حصول حداقل‌های ایمنی در ساختمان‌های بلند، ضوابط و چک لیست‌های لازم برای حصول اطمینان از ایمنی ساختمان در طول دوره بهره برداری (مطابق مبحث ۲۲ ) و بازنگری و به روز رسانی آئین نامه ۲۸۰۰ و فصول مرتبط مقررات ملی ساختمان در باره ساختمان‌های بلند مرتبه با تمرکز بر موضوع ایمنی، زمانبندی اجرایی در نظر گرفته شود و به استان ها ابلاغ گردد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه ایجاد ضوابط و مقررات برای اجرای ماده ۲۲ بسیار مهم است، اظهارداشت: برنامه ی زمانبندی باید در سطح ملی و در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسد.
زرگرپور با بیان اینکه برای اجرایی نمودن مبحث ۲۲ باید دو گروه اصلی ساختمان های با اهمیت بسیار زیاد و زیاد برای تعیین مسئول بهره برداری و اجرای ماده ۲۲ مبنای کار قرار گیرد، افزود: تعیین مسئول بهره برداری و نگهداری ساختمان برای ساختمان هایی که در حال ساخت و یا دریافت پایان کار هستند باید در دستور کار قرار گیرد تا مبحث ماده ی ۲۲ به صورت جدی پیگیری شود.
استاندار اصفهان با اشاره به فرایند احصا و شناسایی ساختمان های ناایمن در شهر اصفهان، اظهارداشت : فرایندی که در این رابطه در شهرداری اصفهان پیگیری می شود مطلوب است و باید فرمانداران به صورت جدی این فرایند را پیگیری نمایند و با تشکیل جلساتی از شهرداران بخواهند که در فاصله ی زمانی مشخص ساختمان های ناایمن را شناسایی و اخطار لازم را به مالکان اعلام نمایند.
وی افزود: در مرحله ی بعد باید بر رفع خطر اقدام شود و در غیر این صورت باید از طریق سیستم قضایی پیگیری لازم صورت گیرد.
رسول زرگرپور به برخی ساختمان های ناایمن در فولادشهر اشاره کرد و افزود: باید برای رفع این مشکلات جلسات ویژه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان عمران فولادشهر برگزار گردد و راهکار اساسی برای ایمن سازی اولیه ی این ساختمان ها تعیین و اجرایی شود.
زرگرپور با بیان اینکه ایمن سازی بناهای میراثی و ساختمان های دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: باید برای این دو گروه کمیته های ویژه ای به صورت مستقل تشکیل شود و موارد پیگیری شود چرا که بناهای میراثی اهمیت ویژه ای دارند و نوع پیگیری آن ها نیز ویژه است.
استاندار اصفهان در پایان گفت: آنچه اهمیت دارد این است که باید در قالب یک فرایند اجرایی در کوتاه ترین زمان ممکن ساختمان های غیر ایمن، ایمن سازی شوند و در صورت عدم امکان، اینگونه ساختمان ها تخلیه شوند تا در صورت بروز حوادث احتمالی شاهد تلفات بالا نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا