اقتصاد پرداخت و بانکاقتصادیپیشخوانعناوین اخبار

رشد ۱۵برابری مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از سازمان تامین اجتماعی، سیدمحمدعلی جنانی افزود: تعداد برقراری مستمری از سال ١٣۵۵ تا ١٣٨۵ (٣٠ سال) کمتر از تعداد برقراری مستمری از سال ١٣٨۶ تا ١٣٩۴ (٩ ساله) است.
وی با اشاره به توزیع فراوانی تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: از این جمعیت تا پایان سال گذشته، ۶۴،۵۶ درصد بازنشسته، ۵،۲۹ درصد از کارافتاده و ۳۰،۱۵ درصد بازمانده هستند.
جنانی با اشاره به اینکه بیش از ٩٠ درصد منابع این سازمان از محل دریافت حق بیمه ها تامین می شود و بیشتر از ۶٠ درصد مصارف سازمان در حوزه تعهدات بلند مدت است، تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه حوزه فنی مستمری ها، یکی از مهمترین حوزه های سازمان تامین اجتماعی است و طیف وسیعی از مخاطبان (بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده) را در بر می گیرد، افزود: پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران از مهمترین تعهدات این سازمان است.
جنانی نهادینه سازی فرهنگ کیفیت، اصلاح فرآیندهای ارایه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات به مستمری بگیران، روان سازی امور و افزایش رضایت مندی و عدالت در توزیع و دسترسی خدمت را از اهم اهداف حوزه مستمری های سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
وی با اشاره به استراتژی های حوزه مستمری های این سازمان جهت رسیدن به اهداف مد نظر گفت: شناخت فرآیندهای ارایه خدمات، آموزش مداوم و اثر بخش به منظور توانمند سازی کارکنان، تسریع و تسهیل در گردش منطقی اطلاعات، مشارکت دادن مدیریت استان ها در نظام تصمیم گیری، اطلاع رسانی مستمر، کارا و اثر بخش وهماهنگی و تعامل با سایر بخش ها به خصوص در فرآیندهای مشترک از جمله این استراتژی هاست.
جنانی، ایجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور، سامانه متمرکز برقراری مستمری، نظارت بر مصارف تعهدات قانونی و هوشمند سازی فرآیند برقراری مستمری ازکارافتادگی را جزو برنامه های عملیاتی اداره کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری عنوان کرد.
سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها را مستمری بگیران تشکیل می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا