پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

موفقیت های پلیس را مدیون خون شهدا هستیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه خبری پلیس ، سردار مهدی معصوم بیگی که در اولین حضور خود بعد از تصدی فرماندهی انتظامی استان به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا به گلستان شهدای شهر اصفهان رفته بود گفت: بی شک موفقیت های نیروی انتظامی را مدیون خون شهیدانی هستیم که با نثار جان خود امنیت کشور را تضمین کردند.

این مقام مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳ هزار شهید دوران دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: به خدمت گذاری برای مردم این استان که همیشه و در همه صحنه های حساس انقلاب و دفاع از حریم ولایت پیشتاز بودند را افتخاری بزرگ برای خود می دانم و از خداوند متعال می خواهم که در این راه به ما کمک کند تا شرمنده شهدا نباشیم.

فرمانده انتظامی استان همچنین با حضور بر مزار شهدای مدافع حرم این شهر با اشاره به رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای مدافع حرم به وی‍ژه شهید محسن حججی عنوان داشت: امروز بدون شک امنیت و آرامش کشور را مدیون این عزیزان هستیم که با تاسی از مولای خود اباعبد اله الحسین (ع) به منظور دفاع ازحرم در هزاران کیلومتر آن طرف مرز به جنگ با نیروهای تکفیری می پردازند و در این راه سَرمی دهند.

سردار معصوم بیگی، با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز مدافع حرم و حریم ولایت است اظهار داشت: نیروهای انتظامی ادامه دهنده راه مدافعان حرم هستند و اجازه نخواهند داد که قانون شکنان و مجرمان خدشه ای به امنیت نظام اسلامی وارد آورند.

این مقام انتظامی، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در بین نیروهای پلیس، توجه وی‍ژه به زندگی نامه و وصیت نامه شهدا و سرکشی مداوم از خانواده های معظم و معزز شهدا را یکی از برنامه های اصلی فرماندهی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های ما این است که مردم هرچه بیشتر با شهدای نیروی انتظامی استان شوند و بدانند که چه کسانی برای ایجاد امنیت و آرامش آنان جان خود را در این راه فدا کردند .

 

**الهه قربانی اعتیاد پدر

 الهه دختری ۲۷ ساله در حالیکه بغض گلویش را گرفته بود و توان صحبت کردن نداشت، توسط ریاست کلانتری به اتاق مشاوره ارجاع داده شد.

او تیپ پسرانه زده بود و در پاتوق مواد مخدر دستگیر شده بود،الهه از سرگذشت اش چنین گفت: پنج سال بیشتر نداشتم که پدر و مادرم به دلیل اعتیاد از هم جداشدند.

من با خواهر و برادر و مادرم زندگی می کردیم که برادرم هم از ما جدا شد،خواهرم سر کار می رود و خرج ومخارج زندگی من و مادرم را تامین می کند.

حدود ۶ سالی است که به هروئین اعتیاد پیدا کرده ام و خرج اعتیادم را با زور ودعوا از خواهرم می گیرم.

با پوشش دخترانه و حجاب و چادر در محل زندگیم رفت و آمد می کنم ولی وقتی از محل زندگی ام دور شدم ، پوشش پسرانه می زنم طوریکه کسی نمی تواند تشخیص بدهد که من دختر م

پوشش پسرانه می زنم چون کمتر کسی مزاحمم می شود و بهتر و آسان تر می توانم در پاتوق های مصرف مواد بروم و موادم را مصرف یا بفروشم.

خانواده ام از این وضعیت و پوشش پسرانه من هیچ اطلاعی ندارند و داخل کلانتری متوجه چنین پوششی شدند.

نظریه کارشناسی:

اعتیاد یا بهتر بگوئیم عادات، جزء زندگی ما انسان ها هستند و مبارزه با عادات ناپسند و زشت جزئی از زندگی ماست .

از تجربه اعتیاد و تجربه ترک آن باید حداکثر استفاده در تربیت فرزندان را برد ،خانواده های متشنج و ناآرام، والدین بی خیال و ایرادی و … زمینه بروز اعتیاد فرزندان را فراهم می کنند.

برای آنکه خانواده های معتاد در ترک اعتیاد موفق باشند باید هدف متعالی داشته باشند،با اشتیاق برای رسیدن به هدف قدم بدارند و از سختی ها نترسند.

در همه حال امیدوار بوده، عوامل شکست خود راشناسائی و آن را کنار بگذارند ودر عین حال عوامل موفقیت خود را تقویت کنند.

به امید روزی که تنفر از اعتیاد و مصرف مواد مخدر چنان در جامعه ریشه دواند که هیچ کس خیال مصرف مواد مخدر را حتی در سر نپروراند و جامعه ای پویا و پرانرژی و شاد داشته باشیم.

معاونت اجتماعی شهرستان خمینی شهر

**اسباب بازی های میلیاردی به مقصد نرسید

*فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله اسباب بازی خارجی به ارزش دو میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”، گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود حامل ۲۷۳ کارتن انواع اسباب بازی خارجی بود که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ امیرخانی با اشاره به اینکه محموله کشف شده توسط کارشناسان  دو میلیارد ریال ارزش گذاری شده است بیان داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**نوشابه های تریاکی در خوروبیابانک

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف هفت کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که در بسته های نوشابه جاساز شده بود خبر داد.

سرگرد”نعمت خلیلی”  گفت : ماموران انتظامی شهرستان خور و بیابانک حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار هفت کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که در ۱۴ بطری نوشابه به طرز حرفه ای جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت :در این خصوص یک سوداگر مرد ویک سوداگر زن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

**دستگیری سارقان احشام ۸ ساعت پس از وقوع سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از دستگیری دو سارق احشام و کشف ۳۳ دام سرقتی کم تر از هشت ساعت پس از وقوع سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی بنی آدمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت احشام از یک دامداری در شهرستان نطنز ،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند کم تر از هشت ساعت پس از وقوع سرقت دو سارق را شناسایی و با هماهنگی پلیس شهرستان لنجان آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۳۳ راس دام سرقتی کشف و دو سارق دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ بنی آدمی در پایان به دامداران توصیه کرد: محل نگهداری احشام خود را به تحهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، افراد ناشناس که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند را به محل نگهداری احشام راه ندهید، در صورت مشاهده پرسه زنی افراد ناشناس و خودروهای مشکوک در اطراف محل نگهداری احشام موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع دهید.

**کشف ۱۰۰ کیلو مواد افیونی در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۱۰۰ کیلو گرم تریاک و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”گفت : در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه دو قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی ،محموله ای را وارد شهر خمینی شهر کرده اند و قصد توزیع آن را دارند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مواد مخدر این شهرستان و استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی یک تیم مجرب از ماموران به محل اعزام و در بازرسی از مخفیگاه قاچاقچیان مقدار ۱۰۰ کیلو گرم تریاک را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این عملیات دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ جعفری نژاد در پایان خاطر نشان کرد ، نیروی انتظامی برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی را در دستور کار خود قرار داده و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق درشهرضا

 فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خودرو به ارزش چهار میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۷۱ کارتن انواع لوازم خودرو کشف شد افزود: راننده خودرو مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ امیرخانی از دستگیری راننده خودرو در این رابطه خبر داد و بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری سارقان میلیاردی منازل در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری دو سارق حرفه ای منزل و کشف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”، گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل وی بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی دو نفر از عاملان وقوع این سرقت ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این دو متهم در بازجویی های صورت گرفته به سرقت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اموال از منازل شهروندان اصفهانی اعتراف کردند .

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شده اند و اموال آنها بازگردانده می شود افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و هر دو سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد :وجوه نقد و طلاجات خود را در بانک ها و صندوق امانات نگهداری کنید ، منزل خود را به تجهیزات پیشگیری از وقوع سرقت مانند دزدگیر ،نرده و حفاظ مجهز کنید و در صورت مشاهده پرسه زنی افراد مشکوک در اطراف محل زندگیتان موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید .

**کشف ۱۹کیلوو۸۰۰گرم تریاک در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف مقدار ۱۹کیلوو۸۰۰گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت نیسان که از جنوب کشور به مقصد اصفهان در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۱۹کیلوو۸۰۰گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا