پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی می‌شود/شورای هماهنگی توسعه پایدار در  اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مصطفی رناسی در ششمین  جلسه کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان  در ۸۰۰ صفحه شامل ۱۳ جلد است که علاوه بر ۱۱ کمیسیون اصلی ۶۴ کمیته زیرمجموعه را تحت پوشش قرار داده و برای هر کمیته استراتژی تعریف کرده است. 

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به اینکه بازار جهانی در منطقه خاورمیانه است،افزود:آسیای میانه و غربی بزرگ‌ترین بازار مصرفی جهان است نباید به‌آسانی از این بازار صرفه نظر کرد .

علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  گفت:شورای هماهنگی توسعه پایدار اتاق بازرگانی اصفهان باهدف بررسی مسیرهای توسعه استان و آسیب‌شناسی آن در بخش اجرایی اتاق راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود:در سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ بخش پیش‌بینی‌نشده است که می‌توان از آن برای توسعه پایدار استان اصفهان بهره گرفت .

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بسیار در بخش صنعت ایران طی چند دهه گذشته گفت:توسعه صنعتی باعث افزایش آلودگی محیط‌زیست شده است که مهم‌ترین دلیل آن بی‌توجهی به توسعه پایدار در توسعه صنایع بوده است .

کرباسی زاده رشد بی‌تناسب مراکز آموزش در استان اصفهان را نشان دیگری از بی‌توجهی به توسعه پایدار دانست و گفت:باوجود تعدد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی ،نیروی انسانی موردنیاز  بخش‌های اقتصادی استان  آموزش داده نمی‌شود.

وی تاکید :سرمایه‌گذار خارجی هوشمند است و بر اساس موولفه های توسعه پایدار جذب می‌شود .

کرباسی زاده اضافه کرد:در هر فعالیتی در استان باید نگاه توسعه پایدار داشته باشیم و هر توسعه ایی و رشدی را به منزله توسعه پایدار تعریف نکنیم .

 محمدرضا ابکا عضو کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار عارضه‌یابی از برنامه‌های توسعه طی چند دهه گذشته در استان اصفهان شد و گفت:برای جلوگیری از توسعه ناپایدار  استان باید برنامه‌ریزی بر اساس توسعه پایدار و بررسی مزیت‌ها انجام داد.

مهدی جعفر پیشه نایب رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار مشارکت سازمان‌های دولتی استان در شورای هماهنگی توسعه پایدار  شد و گفت: این شورا می‌تواند مسایل استان اصفهان را از دیدگاه توسعه پایدار دنبال کند.

در ادامه این جلسه مصوب شد که تعداد کمیته‌های کمیسیون گردشگری و برند شهری از  ۵ کمیته به ۳ کمیته برند شهری ،فرهنگ و ارتباطات گردشگری، کمیته توسعه زیرساخت و خدمات گردشگری و کمیته جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری گردشگری تغییر پیدا کند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا