پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ارتقای توان عملیاتی و چابکی بیشتر نیروهای پلیس در اصفهان//راه اندازی تیم های مشترک پلیس و آموزش و پرورش در اصفهان//انبار تخمه آفتابگردان لو رفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سردار” مهدی معصوم بیگی” با بیان اینکه کار نیروی انتظامی سخت و شبانه روزی است و تعطیل بردار نیست اظهار داشت: نیروهای انتظامی به صورت مجاهدانه تلاش می کنند تا مهمترین نیاز جامعه که امنیت و آرامش است را فراهم کنند.

وی امنیت را مهمترین دارایی و سرمایه یک کشور عنوان کرد و گفت: امنیت زمینه ساز تولید، اشتغال، تحصیل ، عبادت و توسعه در بخش های مختلف است و نیروی انتظامی که وظیفه برقراری امنیت در کشور را برعهده دارد تمام تلاش خود را به کار می بندد تا این امنیت به نحو احسن برای مردم ایجاد و حفظ شود.

این مقام مسئول افزود: در همین زمینه قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل در مجموعه فرماندهی انتظامی استان راه اندازی شده تا کار ارتقای امنیت استان را با توان و قدرت بیشتر و استفاده از ظرفیت های درون استان به سرعت پیش ببریم .

سردار معصوم بیگی، در ادامه با اشاره به ویژگی های خاص کلانشهر اصفهان از نظر حجم بالای جمعیتی، حضور مهاجران، سفر گردشگران داخلی و خارجی ، برپایی همایش های بین المللی و انتخاب آن به عنوان معین تهران در مواقع بحرانی گفت: به همین جهت این شهر نیاز دارد که از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد .

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: به همین منظور برنامه ریزی های خوبی در دست اقدام است تا فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از انسجام ، آمادگی و توان عملیاتی بالا و چابکی بیشتری برای انجام بهتر ماموریت هایش در مقابله با مجرمان و برهم زنندگان امنیت برخوردار شود.

این مقام انتظامی، مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان را مجموعه ای منسجم، پویا و مردم دار و تلاشگر توصیف کرد و اظهار داشت:  ظرفیت خوبی در این مجموعه وجود دارد که روز به روز بر آمادگی و توان عملیاتی خود بیافزاید و به مردم شریف و شهید پرور این خطه خدمات بهتر و بیشتری را در عرصه نظم و امنیت ارائه کند.#

**راه اندازی تیم های مشترک پلیس و آموزش و پرورش در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از راه اندازی تیم های مشترک این فرماندهی با آموزش و پرورش به منظور نظارت بر سرویس های مدارس خبر داد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در حاشیه دومین جلسه شورای سیاستگذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان اصفهان که در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد گفت: امنیت دانش‌آموزان و جلوگیری از بروز ترافیک  یکی اولویت های پلیس برای فصل بازگشایی مدارس است. 

وی افزود: به همین منظور طرح های انتظامی و ترافیکی ویژه ای در ۱۰ روز ابتدایی مهر ماه به اجرا گذاشته می شود و پیش بینی های لازم برای استقرار نیروها در نزدیکی مدارس به ویژه مدارس حاشیه خیابان ها انجام شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: خطرات ساختمان های نیمه ساز در کنار مدارس، انتخاب و گزینش راننده های سرویس و تخلفات شرکت های اداره کننده سرویس های مدارس از جمله مسایل مورد توجه در زمان بازگشایی مدارس است.

معاون اجتماعی در خصوص تخلف شرکت های اداره کننده سرویس مدارس گفت: بارها به این شرکت ها تذکر داده شده که از ثبت نام دانش آموزان بیشتر از ظرفیت خودرو، خودداری کنند اما باز هر سال شاهد تخلف این شرکت ها هستیم که باعث بروز خطرات و آسیب هایی برای دانش آموزان می شوند.

سرهنگ کریمی گفت:با توافق صورت گرفته در این جلسه مقرر شد تا تیم های مشترکی از پلیس و آموزش و پرورش بر سرویس های مدارس نظارت و تخلفات آنها توسط پلیس راهور ثبت و با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

این مقام انتظامی ،  به استفاده از توان مدیران مدارس در انتظام بخشی افراد و خودروها در هنگام خروج از مدارس اشاره کرد و گفت: در این زمینه مدیران مدارس ملزم شدند که افرادی را برای این منظور بکار بگیرند تا دانش آموزان هنگام تعطیلی مدارس با انضباط و احتیاط بیشتر خارج شوند.

سرهنگ کریمی همچنین از اجرای طرح آموزش همگانی و پیشگیرانه برای دانش آموزان، مربیان و اولیای آنها همزمان با آغاز سال تحصیلی در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: در این طرح کارشناسان انتظامی با حضور در مدارس به ارائه توصیه ها و هشدارها در خصوص تهدیدات و آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی و مواد مخدر می پردازند.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان مدارس از نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز انجام گرفته که در این نمایشگاه اطلاعات مناسب در زمینه آشنایی با عواقب مصرف مواد مخدر ارائه می شود.

سرهنگ کریمی، آگاه سازی دانش آموزان را یکی از برنامه های ویژه پلیس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ عنوان کرد و گفت: در این زمینه بیشترین آسیب هایی که دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی را تهدید می کند شناسایی و برای آنها بروشورهایی طراحی و چاپ شده که همزمان با بازگشایی مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان گرامی قرار می گیرد.  

 **بیشترین تعامل آموزش پرورش با نیروی انتظامی است

 معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان اینکه پلیس بیشتر از سازمان های دیگر از ظرفیت مدارس برای پیشبرد ماموریت هایش استفاده کرده گفت: آموزش و پرورش هم بیشترین تعامل را با نیروی انتظامی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر احمدی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دومین جلسه شورای سیاستگذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش گفت: تلاش نیروی انتظامی برای آگاه سازی جامعه و مصون سازی آنان از بروز آسیب ها و خطرات قابل تقدیر است.

وی افزود: برای حل مسایل اجتماعی باید ریشه ای عمل کرد و به سمت کارهای فرهنگی رفت که در این زمینه نیروی انتظامی به خوبی قدم برداشته و در سال های اخیر حرکت های فرهنگی بسیار گسترده را از این نیرو شاهد بودیم که می تواند تاثیرات زیادی بر ارتقای امنیت جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به تعامل خوب نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان بیان داشت: امروز نیروی انتظامی به خوبی به نقش آموزش و پرورش را در ساختن جامعه سالم و امن پی برده و بیشتر از سازمان ها و دستگاهای دیگر از توان و ظرفیت مدارس برای پیشبرد ماموریت هایش استفاده می کند.

احمدی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان اصفهان به نام مقدس امام علی (ع) مزین شده گفت: به همین منظور  شخصیت ، گفتار و کردار پیشوای اول شیعیان در این سال برای دانش آموزان تشریح خواهد شد.

وی در رابطه با برنامه های اداره کل آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس نیز گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی در استان به پاس بزرگداشت مقام شهید حججی، در یکی از مدارس شهرستان نجف آباد نواخته خواهد شد و روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه نیز مراسم جشن شکوفه در ناحیه ۳ اصفهان برگزار می شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان با استقبال از برنامه های پیشگیرانه پلیس اصفهان در رابطه با  اعتیاد به مواد مخدر  و گرایش دانش آموزان به سمت آن گفت: در همین راستا هفته مبارزه با اعتیاد در آبان ماه برگزار می شود و دستورالعمل نحوه همکاری با پلیس در این هفته نیز در حال آماده شدن است.

احمدی در خصوص ساماندهی سرویس های مدارس نیز گفت: در این خصوص جلساتی با مسئولان شرکت های دائر کننده سرویس ها برگزار شده و تمهیدات لازم صورت گرفته تا تخلفی از سوی آنان صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه نرخ قیمت سرویس های مدارس امسال  ۱۲ درصد افزایش یافته تاکید کرد: توجیهی برای ثبت نام اضافه بر ظرفیت خودرو دیگر برای این شرکت ها باقی نمی ماند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی این شرکت ها با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.  

**انبار تخمه آفتابگردان لو رفت

گ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک محموله تخمه آفتابگردان خارجی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال که در انباری دپو شده بود خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”در گفت وگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به دپوی یک محموله تخمه آفتابگردان خارجی در یکی از انبارهای اطراف شهر اصفهان کرده رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس ازاطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی از محل تعداد ۸۰۴ کیسه ۲۰ کیلوگرمی تخمه آفتابگردان خارجی کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : محموله کشف شده توسط کارشناسان  یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است .

سرهنگ خسروی گفت : در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

توصیه‌های پیشگیرانه در رانندگی**

گروه استان ها_اصفهان_ وقتی با سرعت بالا رانندگی می‌کنید، هر قدر هم که حرفه‌ای هستید، فرمان خودرو را با دو دست بگیرید، زیرا ممکن است رانندگان دیگر، همه معادلات شما را به هم بزنند. به خاطر داشته باشید که همه در یک سطح از رانندگی نیستند.

در سفرها همیشه امن‌ترین و آسان‌ترین راه را برای رسیدن به مقصد برگزینید و به یاد داشته باشید، همیشه راه طولانی‌تر بهتر از بیراهه است.

چنانچه ناچار به خروج از راه اصلی هستید، نسبت به چگونگی وضعیت زمین از نظر رطوبت، سنگلاخ یا ماسه‌ای بودن، شیب و … دقت کنید.

سرعت خود را با توجه به کیفیت و شرایط حاکم بر جاده‌ها (جاده خاکی، بزرگراه، دست اندازهاو… تنظیم کنید.)

هنگام ایستادن یا کم کردن سرعت، به آرامی و با نرمی ترمز کرده، هرگز به یکباره پایتان را روی ترمز نگذارید، و در سرعت‌های بالا، ترمز را چندبار بگیرید و رها کنید.

از دنده معکوس می‌توان به عنوان یکی از راه‌های توقف خودرو یا کم کردن سرعت استفاده کرد.

در مناطق روستایی و حاشیه جاده‌ها بیشتر مراقب باشید، چراکه در این مناطق، روستاییان برای رفت و آمد از موتور سیکلت با دوچرخه‌هایی استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها سیستم روشنایی و علایم شب‌نما ندارند.

هنگام بارش برف و باران و شب‌ها که میدان دید راننده کم می‌شود، بیشتر مراقب رهگذران باشید.

قبل از ترمز کردن و کم کردن سرعت، از طریق آیینه خودرو، مواظب وسایل نقلیه پشت سرخود باشید، چون ممکن است آن‌ها متوجه کم شدن سرعت‌نما نباشند.

یکی از اشتباهات بزرگ در رانندگی، حرکت در تمام مسیرها (حتی داخل کوچه‌ها) با نور بالاست. این کار باعث کاهش شدید دید رانندگان روبه رو می‌شود.

در هوای گرگ و میش (هنگام غروب و سحر) چراغ‌های خودرو را با نور پایین روشن کنید.

چنانچه نور بالای خودرویی از روبه رو یا از آیینه موجب آزار چشمان شما گردد، در صدد مقابله بر نیایید.

در پیچ‌های تند، با سرعت مطمئنه حرکت کرده، فرمان تیز به خودرو ندهید.

رانندگی درست و پیروی از مقررات، از نشانه‌های رشد فرهنگ اجتماعی و در برگیرنده جامعه سالم و رفاه عمومی است.

هنگام رانندگی در جاده‌های برون شهری، به تابلوهای راهنمایی و رانندگی به دقت توجه و مطابق آن عمل نمایید.

هنگام رانندگی در شب، چنانچه احساس خستگی و خواب آلودگی می‌کنید، از ادامه رانندگی خودداری نمایید.

از رانندگی طولانب و خسته کننده جداً پرهیز نموده، حتما پس از چند ساعت رانندگی متوالی مدتی استراحت نمایید.

در هنگام رانندگی از انجام هر حرکتی که موجب سلب توجه شما نسبت به رانندگی شود، اکیداً خودداری کنید.

*سواری کیا با ۱۷۱ کیلومتر سرعت متوقف شد

گروه استان ها_اصفهان_ یک دستگاه سواری کیا که در محور اردستان-نایین” با سرعت غیر مجاز ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه “اردستان-نایین ” حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از این محور یک دستگاه سواری کیا را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۱۷۱ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: این خودرو برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز یکی از علل بروز تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی درخواست می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا قدرت تصمیم گیری و کنترل بیشتر هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.

**تخطی از سرعت مطمئنه مرگ موتورسوار را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از برخورد یک موتورسیکلت با سواری پراید در محور بهارستان و فوت موتورسوار خبر داد.

 سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : روز گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از برخورد یک موتورسیکلت با سواری پراید در محور بهارستان مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب موتورسواربه علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای تخطی از سرعت مطمئنه موتورسیکلت و گردش به چپ ناگهانی اعلام شده است .

سرهنگ درستکار در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز ومطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف ذهن را فراهم می کند بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا