پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

زنگ شروع سال تحصیلی استان اصفهان در محل تحصیل شهید حججی نواخته می شود

 مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی مدارس با بیان این مطلب افزود: هر سال زنگ شروع مدرسه به معنای آغاز تفکر در مدارس و واحدهای آموزشی به صدا در می آید به طوری که بسیاری از کشورها بهار خود را بهار تعلیم و تربیت می دانند و معتقدند وقتی تفکر و دانایی شکوفا شود، نوید بهار سبز و زیبایی را خواهد داد.

وی افزود: امسال در حالی به استقبال سال تحصیلی می رویم که قریب بر ۸۶۰ هزار دانش آموز استان در قریب بر ۶ هزار مدرسه در سه دوره تحصیلی ساماندهی می شوند و در روز شنبه اول مهرماه بر سر کلاس ها حاضر خواهند شد و طبق آمارهای بدست آمده، اسامی بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان در سیستم ثبت نام آموزش و پرورش ثبت شده است.

محمد حسن قائدیها بیان کرد: در دو سال گذشته پروژه مهر استان اصفهان باعث شد که استان اصفهان به عنوان استانی برتر در کشور انتخاب شود و این موضوع نشان از ظرفیت و بسترهای ارزشمندی است که در استان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:۵۱ هزار فرهنگی حقوق بگیر رسمی و حدود ۲ هزار همکاری حق التدریس اقدام به آغاز تعلیم و تربیت در سال جاری می کنند.

وی اعلام کرد: امسال زنگ شکوفه ها ( روزی که دانش آموزان اول ابتدایی بر سر کلاس ها حضور پیدا می کنند ) با اولیای خود جهت آشنایی با معلمان و کلاس درس در روز ۲۹ شهریورماه در مدرسه حاضر می شوند به طوری که زنگ شکوفه ها به صورت استانی در روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ساعت ۸ و نیم صبح با حضور مسئولان استانی به صدا در می آید.

محمد حسن قائدیها عنوان کرد: امسال همچنین زنگ شروع سال تحصیلی در روز اول مهر در هنرستان شهدای فرهنگی شهرستان نجف آباد ( محل تحصیل شهید محسن حججی به صدا در می آید.

وی ادامه داد: امسال ۹۲ واحد آموزشی نوساز به مجموعه مدارس استان اضافه می شود که از این تعداد ۶۰ واحد مدرسه و ۳۲ واحد آن فضاهای غیرآموزشی هستند که در این ۶۰ واحد، ۴۱۱ کلاس درس به مجموعه کلاس های استان اضافه خواهد شد.

محمد حسن قائدیها اعلام کرد: آمارها حاکی است بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات به منظور آماده سازی ۹۲ واحد هزینه شده است که از این مبلغ، ۶۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز استان اصفهان تامین شده است و ۲۰ میلیارد تومان توسط دولت تامین اعتبار شده است.

به گفته قائدی ها از مجمع خیرین مدرسه ساز استان به عنوان رتبه ممتاز به عناون مجمع ممتاز کشور تجلیل شد

وی تصریح کرد: در دستورالعمل پروژه مهر۶ کارگروه پیش بینی شده است.از جمله کارگروه هایی که اجرای پروژه مهر را از زوایای مختلف بر عهده دارند،کارگروه ساماندهی است که بحث جذب معلم با استفاده از شیوه های مختلف، صدور ابلاغ و تعیین محل خدمت معلمان را بر عهده دارد.کارگروه روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز وظایف متعددی را در این راستا بر عهده دارد از جمله هماهنگی های لازم میان دستگاه های مختلف در بحث پروژه مهر و کارگروه امنیت و حراست نیز اقدام به کنترل زوایای مختلف ایمن سازی فضاهای آموزشی می کند.

گفتنی است کارگروه فضا و تجهیزات ،کارگروه مدارس غیر انتفاعی و کارگروه نظارت و ارزیابی از دیگر کارگروه های پروژه مهر هستند .

مجمد حسن قائدیها با اشاره به الویت های اصلی پیش بینی شده آموزش و پرورش در سال جاری گفت: حرکت آموزش و پرورش در جهت رشد و توسعه و رسیدن به توسعه پایدار، کیفیت بخشی در همه عرصه های آموزشی و پرورشی، تقویت حوزه مشارکت در آموزش و پرورش، تمرکززدایی، تفویض اختیار به مدیران مدارس و تقویت مدیریت آموزشگاهی، حرکت به سمت اقتصاد درون زا، تلاش در جهت ارتقای منزلت و کرامت فرهنگیان، تلاش در جهت ایجاد فضاهای پرجاذبه، پرنشاط و آرام بخش در واحدهای آموزشی، تلاش در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله این اولویت ها هستند.

محمد حسن قائدیها اضافه کرد: امروز از مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به آموزش و پرورش، ۴/۹۸ درصد از آن صرف هزینه پرسنل می شود و مابقی نیز در سایر فصول در اختیار ما قرار می گیرد.

وی گفت: امسال ۳۰۰ عنوان کتاب جدیدالتالیف در استان اصفهان چاپ شده است که در اختیار دانش آموزان قرار گرفته خواهد گرفت و خوشبختانه معلمان نیز آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

محمد حسن قائدیها تاکید کرد: طی سال های گذشته همچنین در زمینه انسداد مبادی بیسوادی تلاش های بسیاری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای شروع سال تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۲ هزار و ۴۰۰ معلم ابتدایی کسری داشتیم، در دوره متوسطه نیز حدود۸۰۰ نفر دبیر دوره متوسطه کسری داشتیم.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: از این تعداد کسری ها حدود ۷۰۸ نفر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جبران کردند و حدود ۲۷۸ نفر جدیدالاستخدام طی دو آزمون پذیرفته شده اند و آموزش مهارت های معملی را دریافت کرده اند. ۱۷۰ نفر سربازمعلم جدید، ۱۴۰۰ نفر نیروهایی که سال های گذشته در مراکز پیش دبستانی مشغول به تحصیل بودند دوباره جذب شده اند و همچنین تعدادی را نیز از طریق خرید خدمات جذب آموزش و پرورش کرده ایم.

**بسیاری از شاخص ها در اداره کل قابل رصد هستند

رئیس اداره ارزیابی عمکلرد و پاسخگویی نیز با بیان اینکه دبیر خانه پروژه مهر در اداره بازرسی اداره کل آموزش و پرورش تاسیس شده گفت: بسیاری از شاخص ها در اداره کل قابل رصد هستند مانند تعداد دانش آموزان ثبت شده در سامانه سناد و …که خوشبختانه اقدامات مطلوبی در این راستا انجام شده است.

**روابط عمومی پویای اداره کل آموزش و پرورش

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان دراین نشست خبری ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده در کارگروه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل پیرامون پروژه مهر اظهار کرد: کارگروه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اجرای پروژه مهر فعالیت های متعددی را انجام داده است.

علیرضا مهدی با اشاره به قسمتی از فعالیت های انجام شده از سوی این کارگروه افزود: صدور ابلاغ به اعضای کارگروه در استان پیرامون پروژه مهر، تشکل جلسات تخصصی با موضوع پروژه مهر، ایجاد لینک پروژه مهر در سایت اموزش و پرورش نواحی و مناطق و … تنها بخشی از فعالیت های انجام شده از سوی کارگروه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل هستند.

علیرضا مهدی ادامه داد: پوشش کامل اخبار و فعالیت های پروژه مهر از طریق سایت و …، برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه، ساخت تیزر و فیلم های متعدد در رابطه با پروژه مهر، انجام تشریفات و تمهید مقدمات مربوط به زنگ شکوفه ها و همچنین زنگ شروع سال تحصیلی با حضور مدیران و مسئولان استان و کشور، برگزاری جلسات هم اندیشی با دستگاه های مختلف در رابطه با موضوع شروع سال تحصیلی و … از دیگر فعالیت های انجام شده از سوی کارگروه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل پیرامون روژه مهر است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: اولویت کودکان و دانش آموزان، تامین بهداشت روانی است که رسانه ها باید در این زمینه حامی آموزش و پرورش باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا