پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی شهر خوانسار در امامزاده احمد(ع)//اخذ ۲۵۵ سند تک برگی برای موقوفات و امامزادگان استان اصفهان//

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: همزمان با شب اول محرم اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی شهر خوانسار در جوار حرم مطهر امامزاده احمد(ع) برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن عمادی اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم الحرام و در شب اول ماه محرم هیئت های مذهبی شهر خوانسار با حضور در جوار حرم مطهر امامزاده احمد(ع) فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را به این امامزاده واجب التکریم تسلیت عرض می کنند.

وی افزود: این مراسم ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه و همراه با مراسم تعویض پرچم گنبد این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: این مراسم با همکاری اعضای هیئت امنای این امامزاده عظیم الشان و شورای هیئات مذهبی شهر خوانسار برگزار می شود.

**توزیع ۳۰۰۰ بسته بین دانش آموزان نیازمند استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش ۳۰۰۰ بسته بین دانش آموزان نیازمند در ۱۸ شهرستان استان اصفهان توزیع می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست، همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی در مسیر علم را افتخار آمیز می‌شمرند لکن بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری به علم بها داده و انسان‌هارا به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.

وی ادامه داد: اهمیت و عظمت مقام علم؛ درحدی است که خداوند در قرآن به پیامبرش دستور می دهد: «قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون… ؛ [ایپیامبر!] بگو: آیا کسی که عالم است با کسی که نمی داند برابر است».(زمر،آیه ۹) یکی از راه‌های رسیدن انسان به کمال، حاصل نمودن علم و محبت با علمای دیناست؛ چرا که عبادات، معاملات، معاشرات، مناکحات و … همگی نیازمند به وجود علم و علما هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش موقوفات در طول تاریخ برای گسترش علم اشاره و خاطر نشان شد: همواره یکی از راه هایی که باعث گسترش علم و دانش در کشورمان شده است ایجاد موقوفاتی با نیت کمک به افرادی که در جهت علم آموزی حرکت می کنند بوده است و نباید نقش این موقوفات را نادیده گرفت زیرا در زمان های گذشته از راه تامین هزینه های علم آموزی توسط موقوفات زمینه برای توسعه علم و دانش محیا شده است و امروز نیز علیرغم اختصاص بودجه توسط دولت برای آموزش و پرورش همچنان در جامعه نیازمندیم تا موقوفات بیشتری در این رابطه ایجاد شوند تا بتوانیم دغدغه ادامه تحصیل برای افراد نیازمند را از بین ببریم زیرا باسوادی گامی بزرگ برای از بین بردن جهل و همچنین فقر در جامعه به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری افزود: خوشبختانه امسال اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان توانست علیرغم کمبود موقوفه با نیت کمک به دانش آموزان نیازمند و با ایجاد کمپین حمایت از دانش آموزان نیازمند و جذب کمک های خیرین و نیکوکاران ۳۰۰۰ بسته لوازم تحریر را به ارزش ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان ۱۸ شهرستان استان اصفهان توزیع نماید این در حالی است که در سال گذشته ۳۰۰ بسته بین دانش آموزان مستعد توزیع شد و خدا را شاکریم که بار دیگر با حمایت خیرین و نیکوکاران توانسته ایم دل دانش آموزان نیازمند بیشتری را با اهدا بسته های حمایتی شاد کنیم که این امر نیز با کمک خیرین و نیکوکاران عزیز و بزرگوار محقق شده است.

**اخذ ۲۵۵ سند تک برگی برای موقوفات و امامزادگان استان اصفهان

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۲۵۵ سند تک برگی برای ۴۵۳ رقبه و امامزاده سراسر استان اصفهان اخذ شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های انجام شده در ۶ ماه نخست سال جاری توسط کارشناسان معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای صیانت از حقوق موقوفات و همچنین حراست از بقاع متبرکه  ۲۵۵ سند تک برگی برای ۴۵۳ رقبه و امامزاده استان اصفهان با همکاری و مساعدت اداره ثبت اسناد و املاک استان اخذ شده است.

وی افزود: مساحت کل اسناد اخذ شده توسط این معاونت ۶ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۶۵ متر مربع است که کاربری این موقوفات شامل؛ کشاورزی، مسکونی و تجاری است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: همچنین در سال جاری تفاهم نامه هایی نیز بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اداره بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت اخذ اسناد برای موقوفات و بقاع متبرکه به امضا رسیده است که روند اخذ اسناد مربوط به این تفاهم نامه نیز براساس قانون در حال پیگیری است و امیدواریم که تا پایان سال جاری نیز این تفاهم نامه ها نیز منتج به اخذ اسناد برای موقوفات و بقاع متبرکه شود.

**مسجد الرضا شهر وزوان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: مسجد الرضا شهر وزوان با حضور مشاور عالی ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور، مشاور عالی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از ائمه جمعه شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علیرضا رئیسی اظهار داشت: طی مراسمی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی مشاور عالی ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین رنجبر رئیس ستاد اقامه نماز اصفهان، حسینی مشاور عالی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امام جمعه دلیجان، امام جمعه بخش میمه، دکتر مظفر مدیر اجرایی مجمع خیرین مسجد ساز کشور، شهردار و اعضای شورای شهر وزوان افتتاح شد.

وی افزود: این مسجد به مساحت ۷۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال با کمک خیرین و همچنین تخصیص اعتبارات تملک دارایی ساخته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: این مسجد در کیلومتر ۸۵ جاده ترانزیت اصفهان تهران و با هدف خدمت رسانی به مسافران ساخته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا