پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

در صورت تامین مالی ،فاز اول نمایشگاه بین المللی اصفهان تا پایان سال افتتاح می شود

رسول محققیان پیرامون برگزاری مجمع عادی گفت: در مجمع عادی گزارش سالانه شرکت از جمله گزارش مالی، گزارش حسابرسی ارائه می‌شود که در این جلسه تمام سئوالات سهامداران توسط هیئت مدیره تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع امسال نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی داشت،بیان د‌اشت:در سال های قبل  تعدادی خرده سهام از شرکت‌های سهامی خاص و تعاونی‌های استان در مجمع حضور داشتند که امسال اکثریت سهام شرکت به ۲ سهامدار بزرگ یعنی شهرداری اصفهان  با ۶۲ درصد و اتاق بازرگانی اصفهان با ۳۲ درصد واگذار شد ومابقی سهام به سهامداران با مقدار یک درصد و ۰٫۰۱ درصد واگذار شده است.

محققیان با بیان اینکه عموما هر ساله سهامداران حاضر در مجمع شرکت نمایشگاه‌ها بیش از ۹۰ درصد حضور دارند، بیان کرد: امسال هم شاهد حضور ۹۹٫۸ درصدی شرکت کنندگان در مجمع سالانه شرکت نمایشگاه‌ها بودیم.

وی خاطر نشان کرد: گزارشی در مجمع عادی از پروژه نمایشگاه و مسائل مرتبط و چالش‌هایی که در مسیر پروژه قرار دارد، ارائه شد اما در این راستا قرار شد ریز مسائل در مجمع فوق العاده شرکت طرح موضوع شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه کلنگ نمایشگاه بین المللی در سال ۹۴ توسط وزیر امور خارجه به زمین زده شد، گفت: برنامه‌ای که شرکت در این باره داشت این بود که افتتاح فاز نخست طی فرآیند ۲ ساله صورت گیرد و براساس همین برنامه فاز نخست پروژه در شهریور ۹۶ افتتاح شود.

وی هدف از سرمایه گذاری شهرداری و اتاق بازرگانی در پروژه نمایشگاه بین المللی را رسالت عمومی و ذاتی اتاق بازرگانی در زمینه و بستر سازی توسعه اقتصاد و تجارت دانست و اظهار داشت: شهرداری به عنوان توسعه زیر ساخت اشتغال و کسب و کار شهری این کار را انجام داد.

محققیان افزود: طی جلسه‌ای که در سال ۹۴ با مدیر مالی اداری شهرداری، مدیر سرمایه گذاری شهرداری و شهردار منطقه ۴ اصفهان برگزار شد قرار شد که پروژه نمایشگاه بین المللی از لحاظ مالی تامین اعتبار شود و نیز براساس قول‌هایی که در مجمع به برنامه ریزان داده شد یک پروسه زمانی طراحی شد که این پروسه از آذرماه سال ۹۴ تدوین و در انتهای شهریور ۹۶ افتتاح شود که دراین راستا مدیریت، مشاوره و طراحی، پیمانکاران و منابع مالی عامل پیشرفت این پروژه عظیم عنوان شد.

وی گفت: خوشبختانه در سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ در دیدگاه بزرگ سهامدار ما یعنی شهرداری اولویت افتتاح پروژه نمایشگاه بین المللی یک تا پنج بود ولی متاسفانه از اواسط سال ۹۵ این پروژه از پنج اولویت نخست سهامدار بزرگ خارج شد و این گونه سبب شد که متاسفانه آن طور که بنا بود در سال ۹۵، ۳۵ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته باشیم و در اسفند ۹۵ مجمع را برگزار کنیم و متاسفانه افزایش سرمایه محقق نشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: سپس در مردادماه ۹۶ افزایش سرمایه صورت گرفت و سبب شد تا در ۶ شهریور ۹۶ مجمع فوق العاده را برگزار کنیم، همچنین بنا شد تا اوایل سال ۹۷ فاز نخست پروژه نمایشگاه بین المللی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه پروژه نمایشگاه مورد مطالبه مردم و صنعت گران کل کشور است و باید هرچه سریع‌تر تامین اعتبار و افتتاح شود، بیان کرد: پروژه نمایشگاه به مرحله‌ای رسیده است که اگر از طرف سهامداران تامین اعتبار نشود، نابود می‌شود از این رو می‌توان گفت برند اصفهان وابسته به تکمیل پروژه نمایشگاه است.

محققیان با اشاره به اینکه اگر در مرحله بعدی پروژه نمایشگاه شروع به کار نکند، فرسایش خاک سبب خسارت زیاد به این پروژه عظیم می‌شود، تصریح کرد: درباره پروژه نمایشگاه نباید زمان را از دست داد چرا که اگر زمان را ازدست بدهیم رقبا از ما جلو خواهند زد همان گونه که ۳۰ سال گذشته امارات و دیگر کشورها سبقه نمایشگاهی ما را زیر سئوال بردند.

وی ادامه داد: پروژه نمایشگاه بین المللی روشن دشت اصفهان با سه سالن متوالی ۵ هزار متری، ساختمان خدماتی و پشتیبانی، کینک و کافی شاپ و فضای باز نمایشگاهی با متراژ ۱۷ هکتار است.

صنعت توریسم در اصفهان به عنوان زیر ساخت توسعه

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان گفت: صنعت توریسم در اصفهان به عنوان زیر ساخت توسعه وجود دارد، ماندگاری توریسم اگر کمتر از ۴۸ ساعت در شهر باشد این توریسم نه تنها برای شهر سود ندارد بلکه زیان هم دارد در این راستا باید کاری کنیم تا پایداری توریسم در شهر را به ۴ الی ۵ روز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برآورد پروژه نمایشگاه بین المللی برای فاز نخست ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: از این مقدار تنها ۳۷ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است که براساس برنامه ریزی‌ها و برنامه‌های تدوین شده فاز نخست نمایشگاه ۲۵ اسفند ماه سال جاری افتتاح می‌شود، همچنین در حال حاضر از ۱۰۰ درصد پیشرفت پروژه نمایشگاه ۴۰ درصد آن محقق شده است.

محققیان گفت: در حال حاضر ساختمان رجیسترینگ و ورودی نمایشگاه که جز مشاعات است با متراژ ۱۵۰۰ مترمربع در طبقه اول، ۱۵۰۰ مترمربع طبقه دوم و ۴۵۰۰ متر طبقه منفی یک است که ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین سازه و پوشش سقف ۹۰ ۷۰ درصد، محوطه داخلی ۳۴ درصد، محوطه‌های خارجی ۸۸ درصد، ساختمان الکتریکال و مکانیکال ۳۴ درصد، مخزن‌های آب ۹۷ درصد، تاسیسات گرمایشی صفر درصد و تونل‌های مخازن ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

محققیان در ادامه پیرامون سند چشم انداز شرکت نمایشگاه‌ها اضافه کرد: شرکت نمایشگاه‌ها از نظر فضای فیزیکی در سال ۸۹ به اشباع رسید که از این سال برنامه استراتژیک ۴ ساله با سند چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین کرد و در سال ۸۹ یک ماموریت کلی اعلام شد که نمایشگاه را مرکزی برای تبادل ایده‌ها و نظرها در راستای منافع کشور تلقی کردیم.

نمایشگاه اصفهان عضو اتحادیه یوفی شد

وی گفت: از این رو در سه پروسه پنج ساله دیدگاه نخست خود را با سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کردیم که خوشبختانه در این پروسه تمامی برنامه‌های شرکت تدوین و مهم ترین آن‌ها که بحث فرآیندها، ایجاد بانک متمرکز اطلاعاتی، بررسی رقبا، برنامه ریزی منابع انسانی را در دو بخش اهداف هادی و تابع برنامه ریزی کردیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان اضافه کرد: نتیجه این کار این شد که برند نمایشگاهی ما ارتقا یابد و به عنوان برند برتر نمایشگاهی در کشور و جهان انتخاب شویم و طی فرآیندی شرکت نمایشگاهی اصفهان عضو اتحادیه یوفی شود و از ۳ پاویون در جمهوری اسلامی به ۱۰ پاویون برسیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا