پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

حضور بیش از ۴ میلیون زائر در امامزاده آقاعلی عباس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در آیین افتتاحیه پروژه های امامزاده آقا علی عباس(ع) و در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اظهار داشت: امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) سالیانه پذیرای بیش از ۴ میلیون نفر زائر از داخل و خارج از کشور هستند و مایه افتخار و سرافرازی و روشنگری و هدایت‌گری برای مردم منطقه هستند.

وی در ادامه افزود: آیت الله ناصری ‌فرمودند ای کاش من خادم این دو برادر شهید و امامزاده معظم بودم. این منطقه مردمی سخت کوش و بزرگوار دارد که مراسمات معنوی پر از فیوضات زیادی را در این منطقه برگزار می‌کنند، در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در این مجموعه فعالیت اشتغال و اقتصادی صورت گرفته است و خدا را سپاس می‌گوییم که برای جوانان منطقه فرصت اشتغال در بازارچه این مکان مقدس فراهم آمده است و امیدواریم بتوانیم این دستاوردها را توسعه بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطرنشان کرد: مدیریت آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد قدم‌های خوبی در راستای افتتاح ساختمان هتل و بازارچه  برداشتند و همکاری‌های خوبی در این زمینه نیز داشتند، اگرچه اقدامات صورت گرفته بارهای مالی و بدهی‌های مالی برای مجموعه داشته است اما اقدامات صورت گرفته بسیار ارزنده و مهم و اثرگذار است و ارزش مادی و معنوی بسیاری به همراه دارد.

**دیدار رئیس اوقاف ‌کشور با خانواده شهید حججی‌

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در آستان مقدس امام‌زاده سیدمحمد(ع) خمینی‌شهر با خانواده شهید مدافع حرم، محسن حججی دیدار کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: حجت‌الاسلام علی محمدی چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه با حضور در آستان مقدس امام‌زاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر با خانواده شهید مدافع حرم، محسن حججی دیدار کرد.

وی در دیدار با خانواده شهید حججی با بیان اینکه دشمن با این وضعیت شهید محسن حججی را به اسارت گرفت و به شهادت رساند، گفت: هدف دشمن از انتشار و انعکاس تصاویر شهید حججی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ ای قدرت نمایی در جهان بود اما شهید حججی با قدرت و استوار در برابر آن‌ها ظاهر شد و دشمن نتوانست نقطه ضعفی از چهره این شهید سرافراز بگیرد تا به رخ جهانیان بکشاند.

وی با اشاره به اینکه انعکاس این تصاویر سبب شد صلابت و قدرت برای شهید و جمهوری اسلامی ایران و همچنین ضعف و ذلت را برای دشمن به همراه داشته باشد، اظهار داشت: این برگرفته از ایمان، توکل و ادامه راه اهل بیت(ع) است و کسی که از دنیا دل نکند؛ شجاعت ندارد؛ اما اگر به تعلقات دنیا دلبستگی نداشته باشد ترسی هم در وجود نخواهد داشت که شهید حججی با کلام و سخن رهبر معظم انقلاب، امام راحل، آیات و روایات در این راه قدم گذاشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر خاطر نشان شد: همچنین در این دیدار پدر و مادر شهید حججی به همراه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرکل اوقاف استان اصفهان، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای ملی، فرماندار شهرستان ضریح مطهر امام‌زاده سیدمحمد بن زید بن امام علی بن الحسین (ع) خمینی‌شهر را غبارروبی و عطرافشانی کردند و قرآن متبرک آستان مقدس امام‌زاده سیدمحمد(ع) به رسم تبرک به خانواده شهید حججی هدیه شد.

**ایستادگی در برابر دشمن، ادامه راه اهل بیت(ع) است

رئیس اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه برای دستیابی به عزت و قدرت شروطی وجود دارد، گفت: ایستادگی در برابر دشمن، ادامه راه اهل بیت(ع) است و در قرآن نیز آیات و روایاتی آمده که شهدا نیز در این راه قدم گذاشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در نشستی با حضور مسئولان شهرستان خمینی‌شهر و برخی کارشناسان ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: زمانی بود که آمریکا شاه و سردمداران ایران را به حساب نمی‌آورد و برای خود در این کشور قلدری می‌کرد، مردم و مسئولانش را تحقیر می‌کرد اما زمانی هم فرارسید که ملت و کشور به جایی برسد و رهبر این نظام تودهنی بی نظیری به آمریکا زد.

وی با اشاره به جمله معروف «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، افزود: برای دستیابی به عزت و قدرت شرطی وجود دارد و آن راهی که امام راحل برای ما مشخص کرده که در ادامه راه اهل بیت(ع) است باید ایمان، اعتقاد و باور داشته باشیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه در مقاطع مختلف اسلام ۲ نکته سبب شکست مسلمانان شده است، بیان کرد: فراموشی مقصد و هدف سبب منحرف شدن، همچنین خسته شدن در این مسیر منجر به شکست مسلمانان در دوران مختلف شده است.

وی با اشاره به وصیت نامه امام راحل، تصریح کرد: ملت ایران وفادارتر از زمان عهد رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) هستند، اگر این راه را حفظ کنیم در آینده هم موفق و سرافراز هستیم و اگر راه را گم کنیم عواقب بدی خواهیم داشت که در طول تاریخ هر ملت و قومی در مقابل دشمن ایستاده نسل بعدی آن را تحسین کرده و هرکسی تسلیم شده نسل بعد آن را ملامت کرده است.

محمدی با بیان اینکه امام راحل در وصیت‌نامه خود مقصد را قرآن برشمرد، اظهار داشت: راهی هم که این کشور طی کرده و شهدا نیز در وصیت‌نامه خود گفته‌اند برای اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) بوده و خانواده‌ها نیز راضی شده‌اند که عزیزترین فرد خانواده در این مسیر جان دهد.

**امام زاده آقا علی عباس(ع) شهر بادرود را چهارمین شهر زیارتی ایران کرده است

امام جمعه بادرود گفت: وجود با برکت این دو امامزاده واجب‌التعظیم در شهر بادرود موجب خیر و برکت و منشأ کرامات زیادی برای زائرین بوده و شهر بادرود را چهارمین شهر زیارتی ایران تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی شامگاه چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه با حضور در مراسم افتتاح پروژه‌های امامزاده آقا علی عباس(ع) اظهار کرد: وجود با برکت این دو امامزاده واجب‌التعظیم در شهر بادرود موجب خیر و برکت و منشأ کرامات زیادی برای زائرین بوده و شهر بادرود را چهارمین شهر زیارتی ایران تبدیل کرده است.

وی افزود: از جمله کرامات این دو بزرگوار حضور سرزده مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد سال ۹۵ بوده که خود بسیار با ارزش و مهم است.

امام جمعه بادرود تاکید کرد: پس از سفر ایشان بودجه قابل‌توجهی از سوی هیأت دولت برای مرمت و بازسازی اختصاص یافت که تعدادی پروژه امروز به بهره‌برداری رسید و تعدادی هم در حال اجراست.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قاسمی تصریح کرد: امروز هم انتظار داریم با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و توجه لازم و کافی به توسعه این امامزاده و منبع فیض الهی در خطه کویر بادرود شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اداره اوقاف بادرود نداشتن چارت تشکیلاتی است و انتظار داریم هرچه سریع‌تر چارت تشکیلاتی با نظر مساعدت مسؤولین امر نهایی و ابلاغ شود.

امام جمعه بادرود در پایان خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی زیارت دوره حضرت معصومه قم، هلال بن علی آران و بیدگل، علی بن محمدباقرمشهد اردهال و آقا علی عباس بادرود برای توریست‌ها و گردشگران مذهبی یک کار ضروری است که امیدواریم موردتوجه قرار بگیرد.

**ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان نطنز

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان نطنز شد.

مرتضی صفاری نطنزی شامگاه چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی امامزاده آقا علی عباس(ع) اظهار کرد: امامزادگان در سطح کشور مآمن و پناهگاه مردم مؤمن و مذهبی است و سالیانه شاهد حضور میلیونی زائران و گردشگران در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان سطح شهرستان نطنز هستیم.

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان نطنز به‌ عنوان خاک اولیا الله که افتخار میزبانی ۳۶ امامزاده را در خود دارد، می‌تواند مقصد گردشگران مذهبی باشد و از آن‌ها پذیرایی کند.

وی گفت: امامزاده آقا علی عباس(ع) هم‌اکنون خود یک پایگاه اصلی گردشگران مذهبی است و امامزاده شاه سلطان حسین هم که عموی بزرگوار امام زمان(عج) هستند با توجه به اینکه در کنار اتوبان نطنز به اصفهان قرار دارد هم می‌تواند با توسعه و تزریق بودجه و امکانات به پایگاه گردشگری تبدیل شود.

صفاری نطنزی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و خیرین با سرمایه‌گذاری بتوانند به روند توسعه اماکن متبرکه شهرستان نطنز سرعت ببخشند و این نکته را باور داریم تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با توسعه امامزادگان شاهد توسعه گردشگری مذهبی و ایجاد اشتغال در شهرستان نطنز باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا