پیشخوانعناوین اخبار

برپایی تجمع بزرگ ” لبیک یا حسین” در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان/اهدا ۲۵۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان در نجف آباد

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: در این مراسم زائران و مجاوران حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) با شعار یا حسین و لبیک یا حسین انزجار و نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کردند و با اهداف امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا هم پیمان شدند.

وی افزود: در تجمع بزرگ عاشورائیان که عصر شنبه ۱ مهرماه با شعار لبیک یا حسین در این بارگاه نورانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین میرمرشدی به ایراد سخن پرداخت.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است، گفت؛ ماه محرم ماه تولید حماسه، ماه پرورش، وفاداری، ایثار و از خودگذشتگی برای خداست.

وی با بیان اینکه باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنیم، عنوان کرد: مادر خوب مادری است که فرزند خود را برای دین خدا تربیت نماید. محسن حججی ها که امروز سوریه و عراق را نجات می دهند با فرهنگ عاشورایی تربیت شده اند.

میرمرشدی در ادامه افزود: هنوز جوانانی مثل شهید حججی هستند که حاضرند برای امام حسین (علیه السلام) سر خود را بدهند. خیلی از جوانان را سراغ دارم که پس از شهادت محسن حججی کارهای ناپسند خود را ترک نموده اند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در پایان بیان کرد: در ادامه این همایش، مداح اهل بیت (علیهم السلام) حاج محسن شکل آبادی با مرثیه‌خوانی خود دل‌های عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) را شور حسینی بخشید.

**۱۰ شب عزاداری امام حسین(ع) در موقوفه حاج میرزا عزیزاله ورزنه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش ۱۰ شب عزاداری امام حسین(ع) در موقوفه حاج میرزا عزیزاله ورزنه برپا می شود.

حسین اکبر اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در قالب طرح بصیرت عاشورای ۱۰ شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در موقوفه تکیه حاج میرزا عزیزاله شهر ورزنه برپا است.

وی افزود: این مراسم با هدف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و عمل به نیت واقف این موقوفه در تکیه حاج عزیزاله ورزنه برگزار می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: این مراسم همچون سال های گذشته هر شب از اول ماه محرم در این موقوفه به مدت ۱۰ شب برگزار می شود.

**اهدا ۲۵۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان در نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز مهر ماه ۲۵۰ بسته لوازم التحریر در قالب اجرای طرح مهر تحصیلی بین دانش آموزان در نجف آباد توزیع شد.

 حجت السلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و با کمک خیرین نیکوکار ۲۵۰ پک لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند شهرستان نجف آباد توزیع شد.

وی افزود: این امر در راستای طرح مهر تحصیلی و به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز مهر ماه اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: این بسته ها شامل؛ کیف مدرسه، مداد، خودکار، دفتر یادداشت، مداد رنگی و… است که به ارزش بیش از ۱۰۳ میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان توزیع شد.

 

**برپایی نمایشگاه نماز عاشورایی در امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان

مدیر اجرایی امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان گفت: نمایشگاه نماز عاشورایی با موضوع و محور نماز از احادیث گهر بار ائمه(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برپا شده است.

 محمد خیرخواه اظهار داشت: در راستای پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع  مبارکه به قطب فرهنگی و همچنین اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم الحرام و به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) نمایشگاه نماز عاشورایی با موضوع و محور نماز از احادیث گهر بار ائمه(ع) در جوار آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) برپا شده است.

وی ادامه افزود: در این نمایشگاه تابلوهای مختلفی با موضوع ومحور نماز از احادیث گهر بار ائمه (ع) نصب شده است همچنین در این نمایشگاه چندین غرفه تجسمی با موضوع نماز نیز برای بازدید کنندگان و علاقمندان برپا شده است.

مدیر اجرایی امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه مسابقه ای نیز برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده اشت که به نفرات برتر این مسابقه جوایزی نیز اهدا می شود.

محمد خیرخواه خاطر نشان شد: همچنین راویان متخصصی نیز از مرکز تخصصی نماز و از حوزه علمیه قم در کنار هر تابلو حاضر هستند که برای حاضران به روایت گری می پردازند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه همزمان با آغاز ماه محرم طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه مشهد اردهال و جمعی از اعضای هیئت امنای این امامزاده جلیل القدر افتتاح شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا