پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تاکید استاندار اصفهان بر تسریع در روند بررسی پرونده ها و پرداخت تسهیلات به واحدهای بحران زده در قالب طرح رونق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در سی و یکمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص برگزاری جلسات این ستاد، اظهارداشت: از ابتدای تشکیل این کارگروه تاکنون ۴۲۷ جلسه تشکیل و ۱۴۷۷ مورد به تصویب رسیده است.
استانداراصفهان با بیان اینکه در ۸۵ جلسه ی برگزاری شده در سال ۹۶، ۵۲۷ پرونده بررسی و ۳۹۹ مورد به تصویب رسیده است، افزود: کمیته ی بررسی تامین مالی کارگروه رونق نیز در سال جاری ۴۵ جلسه تشکیل داده است که با بررسی ۷۵۷ پرونده ۵۶۴ مورد به تصویب رسیده است.
رسول زرگرپور به طرح رونق اشاره کرد و افزود: امسال تاکنون ۲۱۷۰ واحد در سامانه ی بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۷۱ واحد در بخش کشاورزی و ۱۰۹۹ واحد در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است.
زرگرپور افزود: ۱۱۴۳ پرونده بررسی و به کارگروه اصلی ارجاع شده است و ۷۴۹ پرونده نیز برای ارائه ی تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که از این تعداد ۱۳۸ مورد به شعب ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ ماه از اجرای طرح رونق می گذرد، افزود: در حال حاضر شرایط کاملا روشن است و انتظار می رود که روند بررسی پرونده ها سریع و بدون مشکل پیش رود و بین دستگاه های مختلف هماهنگی کامل وجود داشته باشد.
استانداراصفهان با تاکید بر تسریع روند بررسی پرونده ها، افزود: باید فرایندی پیشنهاد گردد که با انتخاب معیارهای کلی پرونده ها بررسی گردد و در صورت ایجاد تغییرات در کارگروه مطرح شود.
وی با بیان اینکه بانک ها باید هرچه سریعتر پرونده ها را تعیین تکلیف نمایند، افزود: اگر متقاضی ظرف ۴۵ روز برای تکمیل پرونده به بانک مراجعه نکند، بانک ها موظف هستند که پرونده را از سیستم خارج نمایند.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در هر مرحله باید فرایند کنترل شود و موانع برطرف گردد، اظهارداشت: باید مشکلات موجود در خصوص روند بررسی پرونده ها تا پرداخت تسهیلات دسته بندی و به معاون اول رئیس جمهور ارسال گردد تا نسبت به تعیین تکلیف و رفع مشکلات تصمیم گیری شود.
زرگرپور افزود: اصفهان در سال گذشته بیشترین تعداد حجم تسهیلات و پرونده ها را به خود اختصاص داده بود و در این رابطه ۵ بانک که بیشترین فعالیت را داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند و باید با سرعت بخشی به فعالیت ها، تلاش شود که همان روند ادامه یابد.
رسول زرگرپور به واحدهای بالای ۱۰۰ نفر کارگر اشاره کرد و افزود: از ۱۳۴ واحد ارسالی به بانک های عامل تاکنون به ۶۷ واحد ۱۰۸۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
استانداراصفهان در پایان گفت: اقتصادمقاومتی و کارگروه تسهیل فضایی را ایجاد کرده است که کارگروه نسبت به افزایش اختیارات بانک ها برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان تلاش نماید و باید از این فضا حداکثر استفاده صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا