پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری همایش “یافته های باستان شناسی منطقه استرک” در کتابخانه مرکزی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این همایش با سخنرانی دکتر “محسن جاوری” رئیس میراث فرهنگی کاشان ، سرپرست هیات باستان شناسی محوطه استرک و جوشقان کاشان و عضو هیات علمی پژوهشکده باستانشناسی و مجری برنامه های میدانی باستان شناسی برگزار می شود.

به گفته دکتر محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان محوطه استرک و جوشقان یکی از چندین گورستان عصر آهن محسوب می شود که در دره دهق واقع شده است که  براساس گزارش محلی در خصوص تخریب و حفاری های غیرمجاز در این منطقه توسط سود جویان در سال ۱۳۹۳، کارشناسان میراث فرهنگی بازدید به عمل آوردند و این بازدید منجر به درک اهمیت و هم چنین ضرورت ساماندهی محوطه شد.
مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در همین راستا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه میزبان همایش “یافته های باستان شناسی محوطه اِستَرک و جوشقان کاشان است.

این همایش با حضور استادان، متخصصان، و علاقمندان به باستان شناسی از ساعت ۱۷ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار خواهد شد.

نمایشگاه یافته های باستان شناسی منطقه استرک نیز از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان  با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشوردر محل موزه هنرهای تزیینی واقع در اصفهان خیابان استانداری از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۷ مهرماه هر روز از ساعت ۹  تا ۱۴ برگزار می شود.

گفتنی است؛ محسن جاوری متولد ۱۳۴۸ در اصفهان و دارای دکترای باستان شناسی از دانشگاه تهران  با گرایش دوره انتقالی ساسانی به اسلامی بوده که مهارت های تخصصی ایشان اجرای برنامه های میدانی باستان شناسی اعم از کاوش، گمانه زنی و بررسی های منطقه ای؛ ویرایش مقالات علمی باستان شناسی و تاریخ هنر و معماری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا