تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

طولانی‌ترین نقاشی گروهی در اصفهان به تصویر کشیده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمد هویدا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: در هفته درختکاری، مسابقه خانوادگی نقاشی با موضوع درخت و درختکاری در راستای ترغیب و تشویق خانواده‌ها به کاشت و مراقبت از درختان، روز جمعه ۱۴ اسفندماه از ساعت ۹ صبح در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی باغ غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه نقاشی با شرکت بیش از ۷۰ خانواده و جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر انجام می‌شود و هر قطعه از این نقاشی در ابعاد یک متر در یک متر، توسط یک خانواده تصویرسازی خواهد شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان افزود: در این مراسم طی بیانیه‌ای با امضای حاضران، انجمن حمایت از فضای سبز در منطقه چهار تشکیل می‌شود تا به عنوان سفیران حفظ و نگهداری فضای سبز این منطقه فعالیت کند.

وی بیان کرد: در این برنامه همچنین کارشناسان فضای سبز با آموزش کاشت و نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و اهمیت محیط زیست به شرکت‌کنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

هویدا ادامه داد: با مشارکت کمیته ستاد سلامت و خانه سلامت منطقه چهار، کارشناسان روانشناسی با موضوع روانشناسی مادر و کودک به فعالیت می‌پردازند و غرفه فروش کتاب کودک نیز دایر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه بالاترین سرانه فضای سبز در مناطق ۱۵گانه شهرداری‌های اصفهان با ۷٫۵ متر مربع در منطقه چهار قرار دارد، در این برنامه طولانی‌ترین نقاشی گروهی با موضوع درخت و درختکاری در اصفهان ایجاد خواهد شد.

کاشت ۴۶۰ اصله نهال به یاد ۴۶۰ شهید منطقه چهار اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی این منطقه در ایام پیش از عید نوروز، کاشت ۴۶۰ اصله نهال به یاد ۴۶۰ شهید منطقه و کاشت ۴۰ اصل درخت سرو، یادبود شهدای مفقودالاثر منطقه به صورت نمادین در محل باغ غدیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان محلی و شهری در روز شنبه ۱۵ اسفندماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مجموعه فرهنگی ورزشی باغ غدیر برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش آیینی مراسم نوروز در باغ غدیر

هویدا تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن سال نو، همایش آیینی مراسم نوروز همراه با اجرای گروه هنری دانشگاه هنر اصفهان در روز ۱۶ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح در محل ساختمان قلمستان واقع در مجموعه فرهنگی ورزشی باغ غدیر همراه با معرفی آیین‌های سنتی نوروز ایرانی شامل شاهنامه‌خوانی، اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی دکتر طاهری برگزار خواهد شد.

برگزاری سوگواره شعر یاس بهشتی با حضور شاعران آیینی کشور

وی با بیان لزوم بزرگداشت شعائر دینی و ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در راستای حمایت از کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد سطح شهر و تقویت شعر آیینی، سوگواره شعر یاس بهشتی با حضور شاعران شاخص آیینی آقایان برقعی، بیابانکی، بختیاری و خروش در تاریخ ۱۸ اسفندماه، ساعت ۱۹ در مسجد امام حسن عسگری (ع)، جنب امامزاده شاهزید و مداحی مدیحه‌سرایان اهل‌بیت برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: این برنامه با همکاری فرهنگسرای باغ غدیر، فرهنگسرای قلمستان، مسجد امام حسن عسگری و کانون فرهنگی هنری علویون برگزار خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا مراسم سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام دهنوی با موضوع خانواده مناطق و با هدف ترویج الگوی زندگی فاطمی و با حضور خانواده‌ها در ۱۹ اسفند ساعت ۱۶ در مسجد امام حسن عسگری برگزار می‌شود.

هویدا در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جدید با استقرار معاونین فرهنگی و اجتماعی جدید مناطق در نیمه دوم سال جاری عنایت ویژه‌ای به مباحث فرهنگی مناطق صورت گیرد و مشارکت کانون‌های محلی در قالب‌های مختلف و جدید به عنوان یک اتفاق خوب رقم بخورد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا