پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام باند کلاهبرداری از شرکت های تولیدی/دستگیری مزاحم اینترنتی وسایر حوادث پلیسی در استان اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “ستار خسروی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر رفتار مشکوک افرادی در یک دفتر اداری ، تحقیقات تخصصی کارآگاهان در این رابطه آغاز شد.

وی در ادامه افزود: تحقیقات پلیس نشان داد که اعضای یک باند مستقر در این دفتر، با جعل نامه ها، قرارداد ها و سربرگ های یک سازمان دولتی  و بعد از شناسایی شرکت های تولیدکننده اقلام صنعتی، در پوشش خریدار کالا به آن ها مراجعه و با استفاده از اسناد جعلی، اقدام به اخذ پورسانت‌های کلان از آنها  می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی قضائی سریعاً از محل بازرسی صورت گرفت و ضمن دستگیری چهار نفر، تعدادی اسناد و مدارک، قراردادها، سر برگ و نامه‌های جعلی سازمان های دولتی و قراردادهای متقلبانه این باند با شرکت ها کشف شد.

سرهنگ خسروی با اشاره به ارزش میلیاردی کلاهبرداری این افراد خاطرنشان کرد: متهم اصلی پرونده در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی به این شیوه از ۶ شرکت تولیدی اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه از متهم یک دستگاه خودروی لکسوز، موتورسیکلت سنگین، دو راس اسب ، دوباغ و سایر اموال با دستور مقام قضائی توقیف شد،گفت:  تحقیقات در خصوص کشف ابعاد بیشتری از  این پرونده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان کماکان ادامه دارد.#

جارو برقی های قاچاق در تور پلیس**

گروه استان ها_ اصفهان_ با تلاش ماموران ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضایک محموله جاروبرقی خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید امامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده فائو که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بار خودرو  فاقد مدارک معتبر گمرکی است، افزود : در بازرسی از این کامیون، یک محموله شامل یک هزار و ۱۳۰ عدد جاروبرقی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی، ارزش محموله کشف شده را  ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  بر این اساس، راننده مذکور دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند و از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**کشف سه کیلوگرم حشیش در فلاورجان

گروه استان ها_اصفهان_ ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان با دستگیری یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر مقدار سه کیلوگرم حشیش را از وی کشف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ “حسن نیکبخت” گفت:  در پی کسب خبری  مبنی بر فعالیت فردی در زمینه نگهداری مواد مخدر  در منزل خود ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی در ادامه افزود: در اجرای دستور قضائی از منزل متهم بازرسی به عمل آمد و مقدار سه کیلو گرم حشیش کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان اعلام داشت: فرزند متهم سی و چهار ساله که مواد مخدر مذکور در دست وی بوده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

 

**مزاحمت اینترنتی مرد ۴۳ ساله برای شهروندان

گروه استان ها_اصفهان_فردی که با ارسال پیام های غیراخلاقی و توهین آمیز به پروفایل یکی از شهروندان در فضای مجازی برای وی مزاحمت ایجاد می کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی” بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با ارسال پیام های غیراخلاقی برای او مزاحمت ایجاد می کند بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که مردی ۴۳ ساله بود؛ شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: این شخص که مدت ها با ارسال پیام های توهین آمیز به شاکی آسایش را از او صلب نموده بود در بازجویی های انجام گرفته صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و همراه با پرونده به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به مزاحمت وهتک حیثیت در محیط مجازی می کنند هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم آورد؛ افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

**کشف بیش از ۱۱۵ کیلو گرم مواد افیونی در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۱۲کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین در عملیات وی‍ژه ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ”سید تقی حسینی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران این پلیس با اشرافیت بالای خود از انتقال یک محموله  مواد مخدر توسط  یک دستگاه اتوبوس، مطلع شده و بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی وارد عمل شد و خودروی مذکور را در یکی از محورهای ورودی به استان شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه  اتوبوس مذکور از استان‌های شرقی اقدام به انتقال مواد مخدر به استان اصفهان کرده بود گفت: در بازرسی از آن مقدار ۷۸ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه راننده و دو نفر دیگر نیز جهت سیر مراحل قانونی به همراه اتوبوس و مواد مخدر کشف شده، تحویل مقامات قضائی شدند.

سرهنگ حسینی بیان داشت: علاوه بر این، در عملیاتی دیگر فردی که  مقادیری مواد مخدر را از جنوب کشور بارگیری و قصد داشت آن را به استان های شمالی کشور منتقل نماید؛ توسط اکیپ های عملیاتی در حال تردد  با یک دستگاه کامیون حامل بار قانونی پتو  دستگیر و در بازرسی تخصصی از داخل کامیون مقدار ۳۴ کیلو گرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از کشف سه کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین از  دو زن که در پوشش مسافر از استان های جنوبی عازم اصفهان بودند خبر داد و اظهار داشت:  در ادامه یک نفر مرد که رابط این دو زن بود نیز دستگیر و هر سه نفر به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان در خاتمه تأکید کرد: پلیس با جدیت کامل در حال رصد تحرکات سوداگران مرگ در سطح کشور است و در برخورد قاطع با این افراد، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

**پلمپ ۲۳ واحد فروش لواز التحریر و نوشت افزار متخلف در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان – رئیس پلیس امنیت عمومی استان از اجرای طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم التحریر و نوشت افزار در شهر اصفهان خبر داد

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم التحریر و نوشت افزار در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی این طرح از ۵۱۵ واحد صنفی لوزام التحریر بازدید کردند.

سرهنگ عاصمی از پلمپ ۲۳ واحد صنفی متخلف خبر داد و گفت: برای ۹۱ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از ۷۲ واحد دیگر تعهد کتبی اخذ شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**دلایل عدم تعارض حجاب با حضور زن در اجتماع

گروه استان ها _ اصفهان _ برخى مدعى هستند رعایت حجاب و پوشش اسلامى، مانع حضور زنان در اجتماع است که در جواب باید گفت ادعای آنان فریب و نیرنگى بیش نیست و این هم از سوى کسانى مطرح مى شود که حضور زنان را در مجامع عمومى و خصوصى براى تلذذ، عیاشى و خوشگذرانى مى خواهند.

 برخى مدعى هستند رعایت حجاب و پوشش اسلامى، مانع حضور زنان در اجتماع بوده و فعالیت هاى :سیاسى، فرهنگى و اجتماعى آنان را محدود مى سازد. در جواب و رد این ادعا باید گفت:

دلیل اول: ادعاى ذکر شده، فریب و نیرنگى بیش نیست و این نیرنگ هم از سوى کسانى مطرح مى شود که از یک طرف حضور زنان را در مجامع عمومى و خصوصى براى تلذذ، عیاشى و خوشگذرانى مى خواهند و از سوى دیگر، به خاطر خصومت و دشمنى که با اسلام و پیروان آن دارند، براى مخدوش ساختن چهره و حیثیت آن، از هر وسیله و ابزارى استفاده مى کنند.

دلیل دوم: اگر به تاریخ اسلام نگاه منصفانه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که فراوان بوده اند زنان مؤمن متدین و پاکدامنى که با رعایت حجاب و پوشش اسلامى در کنار مردان مؤمن و مسلمان در صحنه هاى سیاسى، فرهنگى و حتى نظامى، حضور داشته و فعالیت نموده در شرایط فعلى زنان مسلمان در جاهاى مختلف از جمله زنان ایرانى با رعایت حجاب و پوشش اسلامى در کنار سایر اقشار جامعه، در پست ها و مناصب گوناگون، مشغول تلاش و فعالیت هستند.

دلیل سوم: رعایت حجاب و پوشش اسلامى، نه تنها مانع حضور زنان در صحنه هاى سیاسى و اجتماعى نمى باشد بلکه بر عکس، تشریع حکم حجاب از سوى شارع مقدس، در حقیقت مجوز حضور زنان در صحنه هاى اجتماعى به حساب مى آید.

در احادیث نورانى که از معصومین نقل شده است، نگاه کردن به نامحرم و چشم چرانى، به عنوان تیر زهرآلود شیطانى، معرفى شده است، لذا امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: «نگاه (و چشم چرانى) تیرى از تیرهاى مسموم شیطان است.»

درضرورت لزوم حجاب می توان موارد زیر را بیان کرد:

الف: جلوگیری از اذیت دیگران


قرآن کریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می کند ،علت وفلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می فرماید :


ذلک ادنی یعرفن فلا یوذین

برای اینکه شناخته نشوند ومورد اذیت واقع نگردند.

ب: امانت الهی

ازنظر قرآن زن امین حق الله مطرح است یعنی این مقام واین حرمت وحیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست به زن داده و از او خواسته که ازاین حقش به عنوان امانت الهی محافظت نماید .یعنی زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود اونیست وحجاب زن حقّی الهی است.

ج: انگیزه فطری

فطرت به عنوان یک نعمت درونی وهمگانی در وجود انسان ها قراردارد وافراد بدون استثنا ازاین نعمت الهی برخوردار می باشند .
قرآن کریم درترسیم چهره زندگی آدم وحوا پس ازتناول ازشجره منهیه می فرماید: چون ازآن درخت تناول کردند ،زشتی هایشان (مانند عورت ودیگرزشتیهای پنهان) آشکارگردید و برآن شدند که از برگ درختان بهشت خودرابپوشانند.
در این باره استاد علامه جوادی آملی عنوان می کنند: سرعت درپوشیدن خود بابرگ های درختان بیانگر آن است که پوشش برای زن ومرد امر فطری وذاتی است وبشربرای پاسخ دادن به ندای فطری خود ناگزیرازپوشش است.

د: عقل

عقل سلیم مارابه پوشش وحجاب دستورمی دهد وآن رامایه کرامت وحفظ انحرافات وبیهودگی ها و پوچی ها وموجب استواری انسان می داند وآنچه راکه باعث بی عفتی و پیامدهای شوم برهنگی می شود مذموم وناپسند می داند .

گردآوری توسط سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا