پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پرونده کلاهبرداران ۵۸ میلیاردی در اصفهان بسته شد /توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۹۴ کیلو گرم حشیش در نائین

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان،سردار “مهدی معصوم بیگی”  گفت :در پی دریافت شکایاتی متعدد از دو سال قبل به پلیس آگاهی ، مبنی بر اینکه بنا به پیشنهاد دو نفر در یک شرکت خارجی وجوهی را سرمایه گذاری کرده اند و در یک مرحله سود مناسبی دریافت ولیکن بعد از مدتی متوجه شده اند در اثر اقدام این دو نفر کل وجوه سرمایه گذاری شده در شرکت بلوکه و سرقت شده ، تحقیقات تخصصی کارآگاهان در این زمینه آغاز شد.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند دو متهم اصلی این پرونده را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند.
سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه این دو متهم به کلاهبردای مبلغ ۵۸ میلیارد ریال از ۵۸ نفر اعتراف کردند، افزود: نحوه اقدام در این نوع کلاهبرداری که در اصل مال به نفع دیگری کلاهبرداری می شود بدین صورت است که افراد سودجو که تخصص چندانی در بورس نداشته اند با جلب رضایت سپرده گذاران وجوه آنان را به حساب یک شرکت خارجی که هیچ نمایندگی در ایران ندارد واریز کرده اند که پس از ثبت از طریق اینترنت و اخذ گذر واژه به عنوان کارگزار وجوه چندین نفر را وارد بازار شرکت خارجی کرده اند و بعد از یک مرحله سود کلان در مرحله بعد کل سپرده آنها به مبلغ ۵۸ میلیارد ریال را بلوکه و سرقت کرده اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارگزار شرکت خارجی در خارج از کشور و در کشور هایی که مقررات سهل گیرانه دارند ثبت شده است و هیچ گونه نظارتی بر روی آنها وجود ندارد ادامه داد: معاملات آنها به صورت کاملاً الکترونیکی و در فضای مجازی بین معامله گران و بازار سازهای پراکنده در دنیا انجام می شود و بدلیل عدم نظارت بر روی آن‌ها تابع قوانین کشور محل ثبت بوده و امکان پیگیری آن بسیار مشکل است.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این روند فرد IB نماینده کارگزار یا بازاریابی است که معمولاًدرصدی از ارزش معاملاتی را که برای کارگزار انجام می دهد به عنوان سود فرد معامله گر در نظر می گیرد.
سردار مهدی معصوم بیگی در پایان با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۹ و بند ” ز” قانون اوراق بهادار، شرکت در این بازار جرم محسوب می شود و کارگزاری آن هم با مجازات همراه است گفت: ازسرمایه گذاری در این گونه شرکت ها به شدت خودداری شود و هرگونه فعالیت در این زمینه را به پلیس اعلام کنید.
**توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۹۴ کیلو گرم حشیش در نائین

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۱۹۴ کیلو گرم حشیش و دستگیری یک سوداگر مرگ توسط ماموران انتظامی شهرستان نائین خبر داد.
سرهنگ “جهانگیر کریمی”گفت : ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان شهرستان نائین هنگام کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از محور “خور-جندق” به یک دستگاه سواری ۴۰۵ که با سرعت بالایی در حرکت بود مشکوک شدند و دستور توقف را صادر کردند.
وی ادامه داد: پس از توقف خودرو و در بازرسی صورت گرفته از آن ، ۱۹۴ کیلو گرم حشیش که زیر صندلی های خودرو و صندوق عقب جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این خودرو از شرق کشور به مقصد تهران در حرکت بود بیان داشت : در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .
معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه جولان و سرکشی به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی را نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی می کند.#
**توقیف محموله های میلیاردی کالای قاچاق در شهرضا
فرمانده انتظامی استان از کشف چهار محموله کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال و دستگیری چهار قاچاقچی خبر داد.
سردار “مهدی معصوم بیگی” گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به چهار دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودروها تعداد دو هزار و ۸۲۶ کارتن انواع لوازم التحریر و یک هزار و ۸۵۰ کارتن باطری خارجی کشف شد که راننده مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این خودروها از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بودند بیان داشت :در این رابطه چهار راننده قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
سردار معصوم بیگی از توقیف تریلرها و محموله های آنها خبر داد و اظهار داشت : محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد ریال ارزش گذاری شده اند .
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می کند که نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.
**تخطی از سرعت مطمئنه یک کشته برجای گذاشت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از وقوع یک تصادف رانندگی در شهر اصفهان و فوت یک نفر خبر داد.
سرهنگ “رضا رضایی”  اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از واژگونی یک دستگاه سواری ۲۰۶ مطلع و به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان سواری ۲۰۶ به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
رییس پلیس راهنمایی و ارنندگی اصفهان تصریح کرد: کارشناسان، علت این تصادف را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده اند .
سرهنگ رضایی در پایان خاطر نشان کرد : تخطی از سرعت مطمئنه، یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات رانندگی تشخیص داده شده که پلیس از رانندگان تقاضا دارد با سرعت مطمئنه و مجاز و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند.
**انحراف به چپ پراید مرگ راننده اش را رقم زد

 رئیس پلیس راه استان از وقوع حادثه رانندگی و مرگ یک راننده در محور “جهاد آباد-شاهین شهر” خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری”  اظهار کرد: ماموران پلیس راه “کاشان-شاهین شهر” از برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک پژو در محور “جهاد آباد- شاهین شهر” مطلع و به محل اعزان شدند.
وی افزود: در این تصادف که به علت انحراف به چپ خودروی پراید اتفاق افتاده بود یک دستگاه پژو و پراید با هم برخورد کردند.
رئیس پلیس راه استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده پراید جان خود را از دست داد.
سرهنگ پورقیصری، سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین علل حوادث رانندگی در جاده های استان برشمرد و اظهار داشت: به رانندگان توصیه می کنیم در هنگام رانندگی با سرعت مطمئنه و آرامش کامل به رانندگی بپردازند و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند تا انشاء الله سفری ایمن و بدون حادثه ای داشته باشند.

عزت نفس و تاثیر آن بر سلامت روان
عزت نفس همچون دری است که حافظ عقیده و عمل مؤمن است و با شکسته شدن آن،همه چیز مؤمن در معرض خطر قرار می گیرد.
سلامت روان،یکی از مهمترین عوامل زندگی سالم به حساب می آید. سلامت روان عبارت است از نشانه ها.شامل سلامت هیجانی که بازتابی از ارزیابی های فرد از شادکامی،رضایت خاطر داشتن از زندگی و توازن تعادل بین عواطف مثبت و منفی فرد است و نیز شامل کنش وری های مثبت وجود سلامت روانشناختی و اجتماعی است.با توجه به اهمیت موضوع و نقش مهم سلامت روان،تلاش بر این است که با روش توصیفی،به تعریف برسی آن پرداخته شود و عوامل ارتقا دهنده آن نیز از جمله عزت نفس تعریف وتوصیف شود.بر آیند این جستار حاکی از این است که عزت در ارتقاءسلامت روان؛کسب ارامش درونی و کسب رضایت زندگی نقش برجسته ای دارد.
امروزه پیشرفت صنعت و تکنولوژی در میان جوامع انسانی،قدرت و ثروت را افزایش داده است ولی امکان زندگی با آرامش، صلح و اطمینان را از انسان صلب نموده،در حقیقت کیفیت فدای کمیت شده و اعتدال و تناسب از میان رفته و مشکلات عصبی روانی و روانتنی جانشین آن شده است.
سلامتی و رفاه در گسترده ترین معنی آن پدیده ای است که مورد علاقه و توجه تمامی انسانها،گروهای اجتماعی و جوامع بشری می باشد کارشناسان بهداشت جهانی بز این باورند که سلامت نداشتن بیماری های روانی صرفا نیست،بلکه توان واکنش در برابر انواع گوناکون تجربیات زندگی به صورت انعطاف پذیر و معنی دار است .

از جمله عوامل تا ثیر گذار بر روی سلامت روان عزت نفس می باشد.از دیدگاه اسلام،عزت نفس همچون دری است که حافظ عقیده عمل مؤمن است و با شکسته شدن آن،همه چیز مؤمن درمعرض خطر قرار میگیرد،باید عزت نفس خود را نگه دارد و تن به اموری ندهد که به خودش آسیب برساند.
سلامت روان یکی از مهمترین مؤلفه های زندگی سالم به حساب می آید و در پی آن است که احساسات منفی مانند اظطراب افسردگی و نا امیدی را کم رنگ کند و از بروز نشانه های مرضی در افراد پیشگیری نماید.سازمان بهداشت جهانی بعدهای سه گانه سلامت ،یعنی سلامت جسمانی،روانی و اجتماعی را مطرح کرده که هر سه،لازم و ملزوم یکدیگر است.
بنا بر تعریف سازمان سلامت جهان،سلامت روان وضعیتی از سلامت هر فردی است که باعث تحقیق و استعداد های بالقوه،توانای کنار آمدن با تنش های معمولی زندگی،انجام کار مفید و ثمر بخش و توان مشارکت در او می شود.به عبارت دیگر مفهوم سلامت روان،جنبه ای از مفهوم کلی سلامتی است و به کلیه روشهای و تدابیری اطلاق می شود که برای جلو گیری از ابتلای افراد به بیماری های روانی،درمان و توان بخشی آنها به کار می روند.
روانشناسان معتقدند خصوصیات فردی،فشارهای روانی و محیطی،وضعیت اجتماعی،اقتصادی و خانوادگی،عدم دست یابی به اهداف زندگی و فقدان انگیزه بر سلامت روان افراد مؤثر است.سلامت روانی از اصول اولیه مراقبت های بهداشت و روانی است.
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی،سلامت روان را قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران،تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور منطقی عادلانه و مناسب تعریف کرده و بر این باورند که سلامت روان صرفآ نداشتن بیماریهای روانی نیست،بلکه توان واکنش در در برابر انواع گوناگون تجربیات زندگی به صورت انعطاف پذیر و معنی دار است.
سلامت روان عبارت است از قابلیت فرد در ایجاد ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران،توانای در تغییر و اصلاح محیط اجتماعی خویش،حل مناسب و منطقی تعارضهای هیجانی و تمایلات شخصی خود .عوامل زیادی بر سلامت روان تآثیر میگذارند:پژوهشگران دلایل سرشتی (سازه های شخصیتی همچون برونگرایی و روان نژندی)ومؤلفه های شناختی و نگرشی (مانند امید،خوش بینی،همدلی،پیوند جویی،بخشش،مذهب و معنویت عزت نفس و….)را در ثبات احساس رفاه و بهزیستی و سلامت مثبت مؤثر می دانند.
از جمله عواملی که در ارتقاء سلامت روان تآثیر مثبتی دارد،عزت نفس است.کلمه عزت نفس از یک واژه ی یونانی به معنای احترام به خود گرفته شده است.در فرهنگ و بستر عزت نفس میزان رضایت از خود تعریف شده است که ساده ترین تعریف از عزت نفس است.مسئله عزت نفس و خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت می باشد.
بهره مندی عزت نفس،به عنوان عامل مرکزی و اساسی در سازگاری عاطفی –اجتماعی،یکی از مهمترین مؤلفه های سلامت روان محسوب می شود.عزت نفس میزان تایید،پذیرش و احساس ارزشمندی فرد نسبت به خویشتن است که به عنوان تعدیل کننده ی تنش و مهمترین منبع فردی در سازگاری با تنش ها شناخته شده است.
لذا افرادی که عزت نفس بالاتری دارند در موقعیت های پر تنش،احساس خود ارزشمندی بالاتری داشته و احساس اطمینان بیشتری نسبت به مهارتهای خود دارند و این اعتماد سبب رویارویی مؤثر آنان با چالش های زندگی می گردد.عزت نفس عبارت از ارزیابی مداوم شخص نسبت به ارزشمندی خویش است.
عزت نفس اشاره به ارزیابی فرد از ویژگی های خودش دارد و به زبان احترامی است که افراد برای خویشتن قائل هستند و ظرفیتی است که فرد برای دریافت عشق و احترام دارد.مک سیگنا و نمتی (۲۰۱۲)با انجام تحقیقات خود به این نتیجه رسید که دانش آموزانی که عزت نفس بالای دارند از منبع کنترل درونی بر خوردارند.
همه مربیان و پیشروان بر این عقیده اند که جامعه باید پرورش دهنده افرادی با بهداشت روان سالم و عزت نفس بالا باشد.به عبارتی جامعه نیازمند افراد با عزت نفس بالاست،زیرا این افراد با توانایی های خود باور دارند،مسئول و قابل اعتماد می باشند.
در خلال نیم قرن گذشته،عزت نفس به مثابه یکی از سازه های اصلی شخصیت مورد توجه روان شناسان بوده است و بی تردید یکی از دلایل مهم توجه پژوهشگران به مفهوم عزت نفس تاثیر آن بر سلامت روان است و در نهایت از دیدگاه اسلام،عزت نفس همچون دری است که حافظ عقیده و عمل مؤمن است و با شکسته شدن آن،همه چیز مؤمن در معرض خطر قرار می گیرد.پس انسان معتقد و مطمئن به خود،باید عزت نفس خود را نگه دارد و تن به اموری ندهد که به خودش آسیب برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا