تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برای تحقق برنامه‌ها، اهداف آگاهانه ای برگزیده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، تاکید کرد: از خدای بزرگ می‌خواهیم تا کمک کند چشمانمان را به روی حقایق نپوشانیم، دستانمان را پاک نگه داریم و به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های خود اهدافی را آگاهانه برگزیده‌ایم و تحقق آن را فقط آرزو نکرده بلکه آن‌ها را محقق خواهیم کرد، افزود: در این مسیر با هیچ‌کس مقابله نکرده و برای شهروندان اصفهانی با همه وجود تلاش می‌کنیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا این نهاد بتواند موجب تحقق دموکراسی و اعمال نظرات مردم در مدیریت شهری شود.

نوروزی گفت: اصفهان یکی از جوشان ترین شهرهای انقلاب و وارث بیش از ۲۳ هزار شهید است. این شهر جوانان خود را تقدیم ایران اسلامی کرده و این افراد کسانی بودند که جان خود را برای عدالت و آزادی تقدیم کردند.

بی توجهی مسئولان به اصفهان

وی افزود: این شهر به عنوان بازیگر اصلی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده است و بنیانگذار انقلاب و رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره اصفهان سخنان ارزنده ای بیان کرده اند. اما در سهم بَری از منابع و امکانات مادی برای اصفهان در افق ملی بی توجهی شده است، از این رو مسئولان اصفهان علی رغم همه تلاش ها نتوانستند پروژه های شهر را به سرانجام برسانند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ۱۶ سال است که مترو در حال اجراست و با تلاش مسئولان خط اول تا حدودی اجرایی شده است. زاینده رود هم نه تنها به عنوان مسئله استانی که به عنوان مسئله ملی شهر اصفهان را با مشکلاتی همراه کرده و در ادامه نشاط را از شهر ربوده است.

 نوروزی اضافه کرد: ما در نظر داریم تا با همکاری های مردمی گره های شهر اصفهان را باز کنیم و در اجرای برنامه ها نیز گره ای هم در کار کسی بوجود نیاوریم. البته در این میان نه از مسائل فرار می کنیم و نه واقعیت ها را نادیده می گیریم بلکه با پشتوانه مردمی و مسئولان و با کمک کارشناسان و مدیران شهری مشکلات را ریشه یابی می کنیم تا راه حلی بیابیم.

وی افزود: در نهایت واقعیت ها را نمایش می دهیم و از تبلیغات بی جهت دوری می کنیم. رسیدن به اهداف شدنی و ممکن است و صرفا آنها را آرزو نمی کنیم. ما در کارمان گذشت را با سختی هایش بهترین چاره راه می دانیم اما در این میان منفعت مردم را خدشه دار نخواهیم کرد.

*با تمام وجود برای خوشبختی مردم کار می کنیم

شهردار اصفهان اضافه کرد: ما با هیچکس مقابله نمی کنیم و برای همه شهروندان آرزوی خوشبختی داریم و برای خوشبختی ایشان با همه وجود کار و تلاش می کنیم. در این راه از ابزارهایی مانند تفاهم و ماندگاری و نه سازشگری و مطیع بودن را مبنای کار خود قرار می دهیم از خداوند می خواهیم که چشمانمان را به روی واقعیت نبندیم و گوش هایمان را به دروغ نسپاریم و دستانمان را آلوده نکنیم و امانت دار واقعی مردم باشیم.

نوروزی با اشاره به اینکه باید از صاحبان اندیشه های مختلف استفاده کرد اذعان کرد: نظر های مختلف را نه تنها نباید طرد کرد بلکه باید زمینه اظهار نظر در خصوص مسائل شهری فراهم باشد از این رو با تمامی انسان های دوستدار پیشرفت شهر معاشرت می کنیم. زیرا معتقدیم محیط دوستانه منجر به پیشرفت می شود در حالی که برخی به دنبال اخلال در این دوستی ها هستند تا زندگی مردم را با چالش روبرو کنند.

وی افزود: در این میدان افکار مخرب جایی ندارد و برای کار کردن از خود شجاعت نشان می دهیم و از تهمت نمی هراسیم. به خودم اجازه نمی دهم تا تحت تاثیر فشار و تهدید کسل و افسرده شوم بلکه با یاری خدا و با کمک شما پنجره به حوصلگی را به روی مدیریت شهری خواهیم بست. شهرداری محل سلطه گری نیست تا برای بسط قدرت خویش نیاز به خشونت و به طبع توجیه خشونت داشته باشد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: شهرداری محل خدمت به مردم است و برای این کار همه مردم را به مشارکت در امور شهر دعومت می کنیم. ما به همه شهروندان عزیز برمبنای تکریم انسانیت انسان تکرم می گذاریم و مردم را دوست می داریم اما برای دوست داشته شدن دست به هر کاری نخواهیم زد. پایمال کردن حق مردم را در هر شرایطی محکوم می کنیم و برای رسیدن به شهری پاک، خلاق و ایمن برنامه ریزی و عمل به برنامه ها را از اصول کاری خود می دانیم.

ترویج سبک زندگی اسلامی در شهر

نوروزی تصریح کرد: با کمک همدیگر اجازه نمی دهیم پژمردگی وارد شهر شود. ما نیازمند به شهری پرنشاط است و اصفهان شهر سلمان محمدی، رحیم ارباب ها و میردامادها، شهر شیخ بهایی ها، بهشتی ها و طاهری ها و شهر خرازی ها و ردانی پورهاست. پس این شهر نیازمند به فضایی است تا در قانونگذاری سبک زندگی اسلامی ترویج داشته باشد.

وی افزود: ما در کنار شهروندسازی به عنوان یک تصمیم جدی می خواهیم در هر کجا کارآفرینان را شناسایی کنیم تا شهر را بسازیم. ما نمی خواهیم با صاحبان سرمایه مقابله کنیم بلکه می خواهیم کاری کنیم تا ثروتشان را در خدمت محرومین به کار گیرند.

شهردار اصفهان افزود: باید با برنامه ریزی خلق ثروت و در طراحی های شهری نوآوری کرد تا کمترین میزان انرژی مصرف شود. برای این کار به طور جدی به مدیرانی نیاز است که سرشان در ابرها و پایشان در لجن زارهای زمین است. ابتدا باید در زمینه های حفظ و نگهداری محیط زیست کوشید و از آبهای خاکستری بیشترین بهره را برد.

نوروزی با اشاره به اینکه در اصفهان فرصت های زیادی برای آبادانی شهر وجود دارد و یکی از این فرصت ها حضور ادیان متفاوت است گفت: باید به سایر ادیان فرصت دهیم تا در فضایی آزاد به باورهای خود عمل کنند و این زمینه ای است برای تعامل بهتر با دنیا.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا