شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای تئاتر ” اناری که از شاخه ی هفتم افتاد ” در سالن سوره

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ا ز روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایش که نویسنده آن محمدرضا آریانفر است از (شنبه ۱۵ مهرماه ) در ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه به روی صحنه می رود.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به هاشم شمس به عنوان مشاور کارگردان و مجتبی محمدی به عنوان آهنگساز اشاره کرد.

علی عابدی ،  فاطمه طاهری ، هادی کریمی ، هدیه وکیلی، سهیل زمانی، فاطمه مفتخریان، مینا فلاحی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش ” اناری که از شاخه ی هفتم افتاد ” از روز شنبه ۱۵ مهر الی ۲۶ مهرماه ، هر شب به غیر از دوشنبه ۱۷ مهرماه در سالن سوره واقع در خیابان آمادگاه به روی صحنه خواهد رفت.

**افتتاح نمایشگاه ” زاینده رود” به مناسبت روز زاینده رود

خانه عکس حوزه هنری استان اصفهان با همکاری جمعیت پیام سبز، به مناسبت ۱۸ مهرماه (روز زاینده‌رود) نمایشگاه عکس زاینده رود را برگزار می‌کند.

 این نمایشگاه شامل تعدادی از عکس‌های فرهاد امینی گزیده‌ای ازپانزده سال عکاسی از رودخانه زاینده‌رود است، که از۱۸ تا ۲۵ مهرماه در گالری خانه هنرمندان اصفهان به نمایش در می‌آید.

علاقه مندان در این نمایشگاه می توانند رودخانه زاینده رود را در جلوه های مختلف و از زوایای متعدد به تماشا بنشینند. ساعات بازدید از این نمایشگاه ۹ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۱۹ است.

در خصوص جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست(پیام سبز) باید گفت اولین سازمان مردم نهاد محیط‌زیستی در استان اصفهان و یکی از باسابقه‌ترین‌ها  در کشور است که در سال ۱۳۷۲ به همت گروهی از دانشگاهیان و کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست شکل گرفت.

این سازمان غیردولتی محیط‌زیستی محورهای اصلی فعالیت خود را بر آموزش و آگاه‌سازی جامعه و همچنین تحلیل و نقد روند توسعه قرار داده است و از پروژه‌های عملی آن می توان به بازیافت کاغذ در دانشگاه صنعتی اصفهان و نجات کرفس کوهی از انقراض در استان اصفهان اشاره کرد.

دریافت جایزه ملی محیط زیست و لوح تقدیر از برنامه عمران ملل متحد (UNDP) از جمله دستاوردهای معنوی جمعیت پیام سبز  در طول ۲۴ سال فعالیت است.

گفتنی است، فرهاد امینی دانش‌آموخته برنامه‌ریزی و مدیریت محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد و شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان است. این هنرمند عکاس حفاظت محیط زیست را فراتر از یک موضوع شغلی و وظیفه‌ای همگانی و شرط لازم برای پایداری کشور می‌داند. علاقه‌های فرهنگی و هنری در کنار کار حرفه‌ای، او را به استفاده از زبان تصویر برای شریک شدن در زیبایی‌ها و بیان دردهای محیط‌زیست سوق داده است.

**خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه می برد:

نمایش “خرگوش سفید با چشمان قرمز”

نمایش “خرگوش سفید با چشمان قرمز” با حمایت خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان در سالن نمایش اصفهان در تالار استاد فرشچیان به روی صحنه می رود.

 نمایش “خرگوش سفید با چشمان قرمز” به کارگردانی سید مهدی فولادگر و به نویسندگی رضا گشتاسب از روز دوشنبه ۱۷ الی ۲۷ مهرماه در ساعت ۱۹ به مدت ۱۱ شب به اجرا درمی آید.

در این نمایش پریا انصار، محمدرضا بارانی، ایمان جلال، زهرا میرشمشیری، مسعود یزدان بخش و علی قانعی به نقش آفرینی می پردازند و از دیگر عوامل می توان به امیرمحمدابراهیمی، حدیث ایقانی به عنوان دستیارکارگردان، محمدنادری به عنوان آهنگساز، محمدنادری و محمدرضا بارانی و سروش عدیلی به عنوان نوازندگان اشاره کرد.

مدیرصحنه این نمایش محمدجواد پاک نژاد و فرنوش موحدی، منشی صحنه نگین صادقیان و ملیکا خبوشانی، دستیارصحنه محمدرضا زارعی، ارشیا باقری، سجاد طاهری هستند و مدیر اجرایی مسیح فولادگر، طراح صحنه و نور سیدمهدی فولادگر و امیرمحمد ابراهیمی می باشند.

عکاسی از این نمایش را علی اسکندری، محمدمهدی موسایی و امیررضا احمدی برعهده دارند و دکوراتیو ناصردیاقی و گرافیست رامین حیدری هستند.

سید مهدی فولادگر کارگردان این نمایش ضمن بیان داستان کلی این نمایش افزود: این نمایش داستان مادر شهیدی است که نمی‌تواند شهادت پسرش را باورکند و در خواب و رویا به دنبال پسرش می‌رود تا اینکه خودش برای پیدا کردن پسرش رهسپار مناطق جنگی می‌شود و درنهایت دراین راه به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: این نمایش به طور کلی سعی دارد که سختیها، مصایب و انتظار یک مادر شهید را در نبود فرزند شهیدش به تصویر بکشد.

**برگزاری نمایشگاه آبرنگ و پاستل خدیجه سلیمیان

خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان، نمایشگاه آثار آبرنگ و پاستل خدیجه سلیمیان را از ۱۵ الی ۱۷ مهر در گالری خانه هنرمندان اصفهان برگزار می کند.

 این نمایشگاه شامل ۴۶ اثر در ابعاد مختلف با تکنیک آبرنگ و پاستل است و اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می شود که حاصل فعالیت سه ساله این هنرمند در زمینه نقاشی می باشد.

خدیجه سلیمیان متولد ۱۳۴۰ و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم جانوری است وی هم اکنون به عنوان دبیربازنشسته به مدت سه سال است که کار هنری خود را آغاز نموده است.

وی عضو انجمن آبرنگ کشور است و در جشنواره کشوری آبرنگ در تابستان ۹۶ و جشنواره دفاع مقدس و همچنین جشنواره بین المللی دبی، نمایشگاه گروهی اسپانیا حضور داشته است.

گفتنی است، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه برای درمان بیماران سرطانی مصرف خواهد شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا