حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

نیروی انتظامی یک نیروی فوق العاده ارزشی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان، آیت الله ” حسین مظاهری” ، در دیدار فرمانده و معاونان فرماندهی انتظامی استان با وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان این نیرو اظهار داشت: نیروی انتظامی امروز یک نیروی فوق العاده ارزشی است.
وی بالاترین نعمت ها را نعمت امنیت عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای مهمی که نیروی انتظامی انجام می دهد ایجاد امنیت است چرا که اگر این امنیت وجود نداشت هیچ کس نمی توانست به کارهای روزمره خود بپردازد و یک ملت را نگرانی و اضطراب فرا می گرفت.
رئیس حوزه عملیه اصفهان با بیان اینکه امسال عزاداری های مردم در دهه اول ماه محرم با شکوه و عظمت و بدون هیچگونه حادثه و نا امنی در سطح استان و کشور برگزار شد از نیروهای انتظامی به جهت تامین امنیت این مراسم ها تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه کار نیروی انتظامی فوق العاده سنگین است، خطاب به نیروهای انتظامی گفت:البته شما خود را باید سرباز امام زمان (عج) بدانید چرا که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمن نظام اسلامی قرار دارید.
این مرجع تقلید کار افرادی که در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند بسیار ارزشمند است افزود: همانطور که جوانان اول انقلاب در خط مقدم جبهه با دشمن جنگیدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد امروز هم نیروهای انتظامی با امنیت کاملی که ایجاد می کنند دشمن را ناکام می گذارند.
آیت اله مظاهری خاطر نشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما در دنیا عزتمند شده و دولت های غربی روی نظام ما حساب باز می کنند و دیدیم که وقتی رئیس جمهور مستکبر آمریکا آن بی ادبی را در سازمان ملل درحق ملت ایران کرد همه کشور ها به او اعتراض کردند.
وی نیروهای انتظامی را حافظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: دعای رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و یک ملت همیشه پشتیبان نیروهای انتظامی است و خداوند را به خاطر داشتن چنین نیروهایی شاکر و سپاسگذار هستیم.
آیت اله مظاهری در خاتمه با بیان اینکه ما از عملکرد نیروی انتظامی راضی هستیم برای سردار اشتری فرمانده این نیرو و تمامی کارکنان شاغل در این نیرو آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.
**توقیف ۱۹۷ کیلو گرم مواد افیونی در مبارکه
فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از کشف مقدار ۱۹۷ کیلو گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری سمند و دستگیری سه سوداگر مرگ خبر داد.
سرهنگ “احمد نیکبخت” ، گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان مبارکه حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری از محور “بروجن-مبارکه” به دو دستگاه سواری سمند و یک پژوپارس مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی ازیکی از خودروها مقدار ۱۹۷ کیلو گرم تریاک که در صندوق عقب و زیر صندلی ها جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دو خودروی دیگر نیز با خودروی حامل مواد همدست بودند بیان داشت : در این رابطه سه سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه در پایان خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی در اولویت کاری نیروی انتظامی می باشد و پلیس هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.#
**پلیس در کنترل آماج سرقت موفق عمل کرده
کنترل سرقت و پیشگیری از وقوع آن مستلزم انجام کار جمعی است لکن پلیس با مجموع اقدامات در حوزه پیش بینی ، پیشگیری و کشف سرقت در کنترل آماج سرقت موفق عمل کرده است.
سرهنگ “ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی استان در برنامه نشست علمی تخصصی که در صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد سرقت را بعد از اعتیاد دومین آسیب اجتماعی بر شمرد و گفت: اعتیاد، مهاجرت، حاشیه نشینی از مهم ترین علل وقوع سرقت ها هستند و عموماً آسیب های اجتماعی در هم تنیده هستند و هر یک دیگری را تقویت یا تشدید می کند.
وی تصریح کرد: عمده سرقت تا ۸۰ درصد توسط سارقان حرفه ای و سابقه دار که سرقت را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده اند به وقوع می پیوندد و بدلیل منفعت بالا ، عدم امکان بازگشت مجرم به زندگی عادی پس از رهایی از زندان و عدم ورود جدی سازمانهای دخیل در امر مبارزه با سرقت تکرار جرم سرقت همواره به عنوان یک چالش اساسی گریبانگیر جامعه است.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: پلیس از ۱۰۰ درصد توان خود در جهت پیشگیری از سرقت استفاده می کند و سالانه ۳۲ درصد از سرقت قبل از وقوع پیش بینی و خنثی می شود و با انهدام ۱۳۳ باند سرقت و کشف ۸۱ درصد از سرقت ها بحمداله امنیت مطلوبی در استان اصفهان حکم فرماست.
این مقام انتظامی ادامه داد: به منظور پیشگیری از سرقت قرارگاه مبارزه با سرقت و اخیراً نیز قرارگاه اقدام و عمل تشکیل و در راهبرد جدید طرح های مقابله با تحرک دو برابری پلیس در جهت مقابله با سرقت و آماج آن اجرا شده و در آینده نیز بطور مستمر اجرا خواهد شد .
سرهنگ خسروی بیان داشت : هر چند پیشگیری از وقوع سرقت و تامین امنیت مستلزم کار جمعی است لکن پلیس استان اصفهان مقتدرانه با همکاری مطلوب دستگاه قضایئی و حمایت مسئولان اجرائی با مجموع اقدامات در حوزه پیش بینی ،پیشگیری و کشف سرقت در کنترل آماج سرقت موفق عمل کرده است.
رئیس آگاهی اصفهان در پایان نقش مردم در پیشگیری از سرقت ها را بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: مردم می توانند با بکارگیری چندین راه کار ساده از وقوع سرقت جلوگیری کنند ، استفاده از تجهیزات ایمنی برای منزل ،مغازه، خودرو و موتورسیکلت و … عدم نگهداری اموال با ارزش در منازل و محل کار و رها کردن اموال با ارزش داخل خودرو ها می تواند بیش از ۶۰ درصد سرقت ها را کاهش دهد.
**سواری هیوندای با ۲۳۵ کیلومتر سرعت متوقف شد
یک دستگاه سواری هیوندای که در آزاد راه امیرکبیر با سرعت غیر مجاز ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “شاهین شهر -کاشان” حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از آزاد راه امیرکبیر یک دستگاه سواری هیوندای را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.
وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۲۳۵ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.
سرهنگ کریمی بیان داشت: این خودرو برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز یکی از علل بروز تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی درخواست می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا قدرت تصمیم گیری و کنترل بیشتر هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.
رافت با مردم و برخورد توأم با اقتدار با مجرمان در **محوریت برنامه‌های پلیس اصفهان
سردار مهدی معصوم بیگی ضمن تبریک هفته ناجا به عموم مردم شهید پرور استان و کارکنان خدوم نیروی انتظامی و خانواده های آنها گفت : ۱۳ مهر ماه به نام روز نیروی انتظامی و از ۱۴ مهر به مدت یک هفته، هفته این نیرو نامگذاری شده است .
سردار مهدی معصوم بیگی ضمن تبریک هفته ناجا به عموم مردم شهید پرور استان و کارکنان خدوم نیروی انتظامی و خانواده های آنها گفت : ۱۳ مهر ماه به نام روز نیروی انتظامی و از ۱۴ مهر به مدت یک هفته، هفته این نیرو نامگذاری شده است .
وی هدف از این نامگذاری را توجه بیشتر مردم، سازمان ها و همه دستگاه ها در این هفته به نظم و امنیت دانست و افزود: هدف پلیس رسیدن به امنیت مردم پایه است که خود مردم داوطلبانه قانون را بپذیرند و در وجود خود نهادینه کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت : طبق مطالعات و تحقیق های انجام شده در جوامع مختلف فقط سه درصد از مردم قانون گریز هستند و میل به بزهکاری دارند، اما فطرت و سرشت انسان ها قانون پذیر و قانون مداری است .
سردار معصوم بیگی مردم استان اصفهان را مردمی قانونمند ، نکته سنج و دقیق دانست و گفت : این استان پایتخت تمدن و فرهنگ است و مردمی فهیم و مطالبه طلب و قدردان دارد که این برای پلیس فرصت است.
وی ادامه داد: راهبرد نیروی انتظامی تامین امنیت مردم پایه و استفاده از مشارکت و تعامل حداکثری مردم و دستگاه های برون سازمانی و انسجام حداکثر درون سازمانی است تا به اهداف اش برسد.
این مقام انتظامی گفت: با توجه به پیچیدگی و تغییرات در جرائم پلیس نیز بر آموزش های تخصصی و علمی کارکنان، استفاده از تجهیزات مدرن در کشف جرم و تبدیل دانش به مهارت تاکید دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد : پلیس استان اصفهان برای رسیدن به نقلیه مطلوب تامین امنیت چهار رویکرد را دنبال می کند که رویکرد اول تأکید بر رأفت و مهربانی با مردم است و رویکرد دوم آن، تمرکز بر فن آوری است که این بخش می تواند پلیس را از بخش سنتی جدا کند و اشراف و قدرت کشف را افزایش دهد.
وی افزود: رویکرد سوم خدمت حداکثری و بی منت به مردم است، چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند: «شما مجاهدان فی سبیل الله هستید و این مدالی بود که بر سینه کارکنان ناجا نصب شد.»
سردار معصوم بیگی بیان داشت : رویکرد چهارم اقتدار است که کارکنان این مجموعه با مردم مهربان و رئوف هستند و با اراذل و اوباش مقتدر و قانونی رفتار میکنند.
وی تصریح کرد : بررسی های میدانی نشان میدهد علت وقوع برخی جرایم عدم آگاهی نسبت به قوانین است و باید ساختاری ایجاد شود که سطح دانش و پلیس و مردم ارتقا یابد و از غفلت ها جلوگیری شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان واقع در میدان امام (ره) ساختمان معاونت اجتماعی آماده خدمت گزاری به مردم در زمینه مختلف خانوادگی ، حقوقی ، انتظامی و دیگر موارد با استفاده از کارشناسان تحصیل کرده و مرتبط بصورت رایگان میباشد.
وی همچنین از وجود مراکز مشاوره در دوایر کلانتری های شهر اصفهان خبرداد و گفت: کارشناسان این مراکز سعی در صلح و سازش نزاع ها و اختلافات خانوادگی دارند و از قضائی شدن پرونده ها جلوگیری می کنند.
سردار معصوم بیگی در پایان با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ هزار نفر از جوامع هدف تحت آموزش های پلیس قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در هفته ناجا برنامه های متنوعی مانند همایش تجلیل از قانون پذیران ترافیکی، همایش راهوران محله، همایش اصناف و عطر افشانی گلزار شهدا، راه اندازی اتوبوس و قطار نظم و دوستی دارد و از عموم مردم تقاضا می شود با پلیس همیاری و همکاری داشته باشند و همواره یاریگر پلیس در تولید امنیت و تداوم آن باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا