پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

احیا و شناسایی ۶۵ هزار متر مربع زمین موقوفه در گلپایگان/برگزاری همایش سالمندان در امامزاده آقاعلی عباس(ع)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از حقوق موقوفات و واقفان نیک اندیش و با پیگیری های انجام شده توسط کارشناسان امور حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان موقوفه حاج محمد جواد شادگانی شناسایی و احیا شد.

وی افزود: این موقوفه یک قطعه زمین کشاورزی یه مساحت ۶۵ هزار مرت مربع و با ارزشی بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که براساس اسناد موجود و وقف نامه این موقوفه نیت آن نیز روضه خوانی حضرت سید الشهدا امام حسین(ع) است که با احیا و شناسایی این موقوفه زمینه برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن نیز محیا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد : در همین راستا و با هدف اجرای نیت واقف نیک اندیش آن نیز این موقوفه براساس قانون اجاره داده شده است.

**امامزاده حلیمه خاتون(س)مبارکه پنج شب میزبان عزاداران امام حسین(ع) بود

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در دهه دوم محرم الحرام ۵ شب محفل عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند از توابع مبارکه برگزار شد.

 علی مبشری اظهار داشت: در راستای اجرای بصیرت عاشورایی و در دهه دوم محرم الحرام ۵ شب محفل عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س)مبارکه برگزار شد.

وی افزود: این مراسم از روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه لغایت شنبه ۱۵ مهر ماه همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی هاشمی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار بنا به اعتقاد بزرگان و معتمدین محل به حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) می رسد و آستانه امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند، خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

**آغاز پروژه نماکاری امامزاده گل خاتون(س)سمیرم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: پروژه نماکاری امامزاده گل خاتون(س) شهر کمه از توابع شهرستان سمیرم با کمک خیرین آغاز شد.

ارسلان جباری اظهار داشت: در راستای زیبا سازی و توسعه حرم مطهر مطهر امامزادگان جلیل القدر پروژه نماکاری امامزاده گل خاتون(س) شهر کمه از توابع شهرستان سمیرم با کمک خیرین آغاز شد.

وی افزود: این پروژه شامل کاشی کاری و آجرکاری نمای این امامزاده جلیل القدر است که در مساحت ۲۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیرین به مدت ۵ ماه انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: نسب این امامزاده بزرگوارطبق عقیده مردم محل و معتمدین به حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) می رسد و آستانه امامزاده بی بی گل خاتون (علیها السلام) در شهرستان سمیرم، بخش پادنا، شهر کمه واقع شده است.

**برگزاری همایش سالمندان در امامزاده آقاعلی عباس(ع)

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه آقاعلی عباس(ع( گفت: همایش سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در جوار حرم مطهر امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع( برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: همایش سالمندان تحت پوشش کمیته امداد در بخش امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع(، با همکاری دفتر امام جمعه، هلال احمر، مرکز درمانی شهید شریفیان و اداره اوقاف شهر بادرود در این آستان مقدس برگزار شد.

وی افزود: همچنین حجت الاسلام و المسلمین قاسمی امام جمعه شهر بادرود در این همایش ضمن گرامیداشت هفته ملی سالمند از اقشار مختلف مردم و مسئولان خواست تا ضمن تکریم و تجلیل این قشر از جامعه، زمینه ارائه خدمات با کیفیت برای ادامه مسیر زندگی را برای آن ها فراهم کنند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه آقاعلی عباس(ع( ادامه داد: محمد رضا مومی اردستانی مدیر کمیته امداد شهرستان نطنز نیز در این مراسم یک سبد غذایی به کلیه شرکت کنندگان اهدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی گفت: این مراسم به مناسبت هفته ملی سالمند و با هدف تبدیل شدن این امامزاده واجب التعظیم در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا