پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

صنایع فولاد، سنگ و گردشگری سه محور همکاری استان اصفهان و جمهوری چک

مصطفی رناسی  در دیدار با معاون وزیر صنعت چک و سفیر این کشور در تهران با اشاره به حضور هیات های تجاری متعدد اروپایی پس از برجام در ایران و برگزاری نشست‌های بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری  گفت: گروه صنعتی مدوف فرانسوی با حضور شرکت‌های بزرگ اروپایی  سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل‌ونقل و نفتی ایران را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های چک می‌توانند با همکاری شرکت‌های استان اصفهان سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های مزیت دار استان را دنبال کنند .

وی گردشگری را یکی از زمینه‌های مشترک بین اصفهان و  چک برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاران چک می‌توانند در زیرساخت‌های گردشگری استان اصفهان نقش فعالی را ایفا کنند.

رنا سی خواستار تبادل سنگ‌های تزیینی استان اصفهان و ماشین‌آلات و تکنولوژی صنایع نوین چک شد و گفت: استان اصفهان دارای بزرگ‌ترین واحدهای فرآوری سنگ و منابع  عمده سنگ است و می‌تواند با  فعالان اقتصادی چک تبادل تکنولوژی داشته باشند.

ادوارد موریچکی معاون وزیر صنعت  چک در این  دیدار گفت: استان اصفهان پتانسیل بسیاری برای همکاری جمهوری چک با ایران در بخش‌های مختلف را دارد.

وی با اشاره به صادرات فولاد ایران به چک گفت: ایران درزمینهٔ تولید فولاد جایگاه ویژه ایی دارد و جمهوری چک می‌تواند فنّاوری‌های نوین فولادسازی را به ایران عرضه کند.

وی اضافه کرد: ایران  در موضوع کم‌آبی با چالش‌های جدی روبروست و می‌توانیم در بازچرخانی و صرفه جویی مصرف آب  همکاری داشته باشیم.

وی چک را یکی از صنعتی‌ترین کشور اروپا معرفی کرد و گفت: ساخت ماشین‌آلات بخش‌های فولادی ، نساجی و نفتی این کشور می‌تواند یکی از محورهای مهم مبادلات تجاری دو کشور ایران و چک باشد.

استفانک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران  سفیر جمهوری چک در ایران در این دیدار گفت: کشور چک مانند سایر کشورهای اروپایی به توافق‌نامه ایران با کشورهای ۵+۱ پایبند خواهد بود و  روابط اقتصادی نزدیک خود را با ایران حفظ می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی صنایع جمهوری چک در بخش حمل‌ونقل شهری شامل قطار، اتوبوس و کامیونت‌های حمل بار و ساخت هواپیمای کوچک و متوسط گفت:در بخش ساخت ماشین‌آلات صنعت فولاد و صنایع پتروشیمی می‌توان همکاری نزدیکی بین دو طرف برقرار کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا