شهر و جامعهعناوین اخبار

یکی از مشکلات آموزش و پرورش عدم توازن در رشته ها است

به گزارش سرمایه گستران ، دکتر اکبر پناهی در نشست خبری مسئولان آموزش و پرورش استان با اصحاب رسانه افزود:عدم توازن در رشته ها، عدم توازن در دوره ها، عدم توازن بین نیاز و تامین نیاز از جمله مشکلاتی است که با آنها مواجه شده ایم و سعی در برطرف کردن آنها می کنیم.

وی تصریح کرد :سند تحول بنیادین در همه محورها فعالیت می کنند که در آن به دوره ابتدایی توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: پس از تغییر سیستم آموزشی و اضافه شدن کلاس ششم به دوره ابتدایی ،با کمبود معلم در دوره ابتدایی روبه رو شدیم وبه همین دلیل ۱۸۰۰ نفر نیرو از دوره اول متوسطه به سمت دوره ابتدایی سوق داده شدند.

وی بیان داشت : امسال در دوره آموزش ابتدایی تا پایان آبان ماه، ۱۲۸۰ نفر از دوره ابتدایی بازنشسته شده اند این در حالی است که نیاز ما براساس سال قبل ۱۴۴۷ نفر بوده است و بر این اساس نیاز واقعی ما در دوره ابتدایی ۳۵۲۷ نفر است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بهترین راه تامین این نیاز، دانشگاه فرهنگیان بود که ۵۰۵ نفر از دانشجویان خود را به آموزش و پرورش معرفی کردند و همچنین ۱۹۱ نفر نیز از خروجی سایر دانشگاه ها جذب آموزش و پرورش شده اند.

وی اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ضمن خدمت به ما واگذار کرد ،این در حالی است که کلیه کتب پایه یازدهم جدیدالتالیف شدند و همچنین در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۲۶ نفر ساعت دوره ضمن خدمت برگزار شد که با برنامه ریزی انجام شده علی الرغم وجود کمبود بودجه این دوره ها برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا