پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم و صفربرای کمک به نیازمندان// استفاده ازظرفیت مساجد و هیئت های مذهبی درماه محرم برای ترغیب مردم به کارخیر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اصفهان ،مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم و صفر ودر بین هیئت های مذهبی خبر داد وگفت: این نهاد در ماه محرم و صفرآماده دریافت و توزیع نذورات و احسان عاشقان سیدالشهدا (ع) در بین محرومان و نیازمندان جامعه است و همشهریان می توانند نذورات خود را برای کمک به نیازمندان واقعی به پایگاه های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند.

حمیدرضا شیران، در ارتباط با اجرای طرح احسان حسینی گفت:مردم نیکوکار و عزاداران حسینی می‌توانند نذورات خود شامل غذای گرم، خشک و گوشت های قربانی یا نذورات نقدی را به دفاتر کمیته امداد تحویل دهند، تا این نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتی از نیازمندان، نذورات اهدایی را بین محرومان و مستمندان جامعه توزیع نماید.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح احسان حسینی در ایام محرم و صفر، از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیات های مذهبی و نیز نقش روحانیون، مبلغان و مداحان در ترغیب مردم به انجام کار خیر استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف طرح احسان حسینی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معنوی مومنین برای خدمت به نیازمندان ، ساماندهی نذورات مردمی جهت توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان از اهداف این طرح است.

شیران گفت: بسیاری ازافراد تحت پوشش کمیته امداد افراد بیمار و ‏از کارافتاده هستند که توانایی رفتن به مراسم‌های عزاداری را ‏ندارند وبه همین روی کمیته امداد مانند سال های قبل درصدد اجرای این طرح برای همراه ساختن این عزیزان با کاروان های عزاداری این ماه می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بااشاره به اهدای بخشی از نذورات توسط هیأت های عزاداری به نیازمندان این نهاد افزود:سال گذشته در قالب طرح احسان حسینیباتوزیع ۳۳۳ سبدکالا ، ۲۴۳۰ کیلو گرم مواد خوراکی و ۳۳ هزار و ۹۸۶ پرس غذای طبخ شده در بین ۹۶۰۰۰ خانوار تحت حمایت استان ، تنها بخشی از خانواده ها ، بویژه در شهرها و مناطق محروم از این نذورات بهره مند شدند.

شیران در ادامه از ثبت نام حامیان ایتام و کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست در همایش جهانی شیرخوارگان خبر داد و گفت : پایگاههای حامی یابی این نهاد همراه با مردم و با حضور در تمامی مکانهایی که همایش جهانی شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد ، از متقاضیان و مردم نیکوکار و خیری که قصد حمایت مالی و معنوی از این کودکان را دارند ، ÷ثبت نام به عمل خواهد آمد. وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۸۰ حامی در همایش سال ۱۳۹۴ از مردم سراسر استان دعوت کرد با حضور در این پایگاهها و اعلام حمایت از کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست ، همراه با کاروان حسینی و با یاد فرزند شش ماهه آن امام همام ، همچنان پرچم سرخ آزادگی و ایثار را برافراشته نگه دارند.

ویدر پایان از همه مردم و هیات های مذهبی خواست که در صورت عدم امکان حضور در دفاتر و پایگاههای این نهاد ، کمک های نقدی خود را بهشماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ یا شماره شبای IR800600240101103091407002 و همچنین شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران به نام کمیتهامداد یا سامانه آنی پرداخت (ussd) #8877*  واریزنمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا