حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

با اجرای طرح ذوالفقار۳ در اصفهان: ۳۹۶ محکوم و متهم یا فراری دستگیر شدند /کشف سلاح سرد ،مواد مخدر و قاچاق در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار “مهدی معصوم بیگی” اظهار داشت: طرح بزرگ ذوالفقار ۳ ،از سلسله اقدامات قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل است که در راستای دستگیری و جلب محکومان و متهمان فراری در انتظامی استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح که حدود یک ماه کار شناسایی و ۴۸ ساعت کار میدانی، عملیاتی و انتظامی صورت گرفت ۶۳ تیم مجرب در سطح استان به کارگیری شدند و ۳۹۶ نفر از مجرمان و محکومانی که فراری بودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:این طرح با سه هدف پیشگیری از جرم، تکمیل کردن چرخه رسیدگی و دادرسی که بسیار مهم است و احقاق حقوق متضررین به اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه جرایم این افراد متنوع و در حوزه سرقت و دیگر جرایم است گفت: پیامی که طرح مذکور برای همه مجرمان و خلافکاران دارد این است که بدانند پلیس در احقاق حقوق مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند و مجرمان را در هر کجایی که پنهان شوند با قدرت دستگیر و تحویل قانون می دهد.

وی افزود: این طرح از سلسله طرح های تاثیر گذار در پیشگیری از جرم است که ادامه خواهد یافت و لازم است از همه مسئولان اجرای احکام دستگاه قضا در سطح استان تقدیر و تشکر کنم که کمال همکاری را با ماموران انتظامی در اجرای موفق این طرح داشتند.#

**سمیرم، ایستگاه پایانی محموله لوازم یدکی قاچاق

محموله لوازم یدکی خودرو های خارجی توسط ماموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان سمیرم توقیف ویک نفر دراین رابطه دستگیر شد.

سرهنگ”علی براتی” فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران ایست وبازرسی شهید رئیسیان این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر سمیرم _ شهرضا به یک دستگاه کامیون کشنده هوو مشکوک و بلافاصله آن را متوقف کردند .

وی با بیان اینکه بررسی های صورت گرفته حاکی از عدم همخوانی مدارک با بار خودرو بود افزود:در بازرسی دقیق از این خودرو تعداد ۴۲۰ پالت لوازم یدکی خودرو شامل گیربکس و … خارجی که به صورت قاچاق بارگیری شده بودند کشف شد.

سرهنگ براتی ارزش این محموله قاچاق را  توسط کارشناسان دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.#

جاسازی ۶۳هزار فندک قاچاق در زیر بار خرما

گروه استان ها _ اصفهان _ ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان در بازرسی از وانت نیسان حامل بار خرما ۶۳ هزار فندک خارجی قاچاق به ارزش ۹۴۵ میلیون ریال را کشف کردند.

 

 

سرهنگ “حسن نیکبخت” فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اکیپ گشت این یگان به سرپرستی رییس پلیس آگاهی ، حین کنترل خودروهای عبوری در محور پلیس راه اصفهان_ شهرکرد به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه ظاهراً خودرو حامل بار خرما بود بیان داشت : ماموران در بازرسی دقیق از خودور تعداد ۶۳ هزار عدد فندک خارجی قاچاق که به شکلی ماهرانه در زیر بار خرما جاسازی شده بود را کشف کردند.

این مقام مسئول ارزش محموله قاچاق را ۹۴۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: راننده که هیچ گونه مدرکی در خصوص کالای کشف شده نداشت به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان عنوان داشت: در راستای فرامین مقام عظمای ولایت مبارزه با وارد کنندگان کالای قاچاق به شدت برخورد خواهد شد و قاچاقچیان کالا مطمئن باشند که مقامات قضائی  نیز نهایت برخورد را با آنها خواهند داشت.

**کشف ۳۴ کیلوتریاک از خودروی پژو

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف۳۴ کیلوو۷۵۰گرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

 سرهنگ ” سید تقی حسینی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان حین کنترل خودروهای عبوری در سه راهی چوپانان شهرستان نایین به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود:ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۴ کیلو و ۷۵۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف کردند.

این مقام مسئول بیان داشت: دراین رابطه پرونده تشکیل و راننده خودرو به همراه مواد کشف شده ، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی استان شد.

**کشف محموله سلاح سرد از منزل معتاد

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۱۴ عدد سلاح سرد از نوع قمه در بازرسی از منزل یک معتاد به مواد مخدر در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.


سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران این فرماندهی در پی انجام گشت های مستمر و هدفمند و یکسری اقدامات پلیسی از نگهداری سلاح سرد از نوع قمه در منزل فردی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی دقیق و هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی از مخفیگاه این فرد تعداد ۱۴ عدد سلاح سرد از نوع قمه را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات متهم که به اتفاق دو نفر دیگر مشغول مصرف مواد مخدر بود نیز دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جعفری ن‍ژاد خاطر نشان کرد:براساس قانون حمل و نگهداری سلاح سرد شامل قمه، قداره، چاقوهای نامتعارف و … جرم بوده و برخورد با متخلفان در دستور کار جدی پلیس قرار دارد.

برگزاری ۸۳ جلسه مشاوره فعال پلیس کاشان در بین مردم

گروه استان ها _ اصفهان _ با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای بهداشت روانی مردم ۸۳ جلسه مشاوره فعال توسط کارشناسان فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در بین مدارس، مساجد و کانون های فرهنگی برگزار شد.

 

سرهنگ ” علی پورکاوه ” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : افزایش نظم و امنیت عمومی ، ارایه خدمات مشاوره فعال در مناطق پر خطر و آموزش مهارت های زندگی ،نحوه حل مشکلات بین فردی و تعارضات خانوادگی می تواند کمک قابل توجهی در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در پی داشته باشد .

سرهنگ ” پورکاوه ” ادامه داد : مشاوره فعال با هدف پیشگیری اجتماعی از جرایم ، ارتقای سطح بهداشت روانی افراد جامعه و شناسایی آسیب ها و مشکلات اجتماعی موجود در جامعه و ترغیب افراد جهت مراجعه به مراکز مشاوره پلیس در سطح مساجد ،مدارس و کانون های فرهنگی به اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان بیان کرد : در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد ۸۳ جلسه مشاوره فعال توسط کارشناسان مرکز مشاوره و مددکاران اجتماعی کلانتری های شهرستان برگزار شده که بیش از شش هزار نفر در این طرح تحت آموزش های پیشگیرانه پلیس قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به استقبال شهروندان از طرح مشاوره فعال پلیس بیان کرد : مشاوره فعال فرایندی است که مشاور برابر برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده قبلی در سازمان ها و مساجد و مدارس حضور می یابد.

وی افزود: در مشاوره فعال مشاور ضمن ایراد سخنرانی در زمینه آموزش مهارت های زندگی و مباحث روان شناسی اقدام به ارایه مشاوره فردی و گروهی می کند .

برخورد پلیس اصفهان با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب

گروه استان ها _ اصفهان _ با اجرای طرح نظارت بر واحد های صنفی ۱۳۲ واحد صنفی متخلف توسط ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان پلمپ شدند.

 

سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی ۹ روز گذشته از هزار و ۱۲۳ واحد صنفی بازدید کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این طرح تعداد ۱۳۲ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ برای ۲۲۳ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمپ صادر شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا