پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف پوشاک میلیاردی قاچاق/کشف ۷۰۰میلیون ریال اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان اماکن خصوصی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ “حسن یار دوستی” اظهار داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از خودروها یک هزار و ۷۲۰ ثوب البسه زنانه خارجی قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این رابطه راننده و صاحب اموال دستگیر و همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه قطعا کالاهای قاچاق لطمه شدیدی به اقتصاد کشور وارد می کند، خاطر نشان کرد : مبارزه با کالای قاچاق وظیفه هر شهروند است و پلیس در راس این موضوع با متخلفان به شدت برخورد می کند.

**۴۳۰ میلیون ریال سرقت در پرونده باند سارقان داخل خودرو

 رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام باند سه نفره سرقت داخل خودرو و کشف ۴۳۰ میلیون ریال اموال مسروقه توسط آنان خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ”  اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از  شهروندان منطقه شرق شهر اصفهان مبنی بر سرقت اموال آنها داخل خودرو هایشان  ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی  گسترده ظرف یک هفته توانستند دو نفر که اقدام به این سرقت ها می کردند را شناسائی و با همکاری آنها  مالخر اموال مسروقه را نیز  دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان  با اشاره به اینکه در تحقیقات سارقان دستگیر شده به چندین فقره سرقت از داخل خودرو همشهریان به ارزش ۴۳۰ میلیون ریال اقرار کردند،افزود:در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد قابل توجهی گوشی های مسروقه به همراه لوازم مسروقه خودرو شامل باند و ضبط نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسائی تعدادی از مالباختگان این پرونده خبر داد و گفت: به همشهریان توصیه می کنیم هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز نمایند و وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید قرار ندهند.

**کشف ۷۰۰میلیون ریال اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان اماکن خصوصی

 اعضای باندی که به صورت حرفه ای اقدام به سرقت اموال کارخانجات صنعتی متروک، انبارهای مزارع کشاوری و ساختمانهای نیمه ساز می کردند در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه شناسایی و دستگیرشدند.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر  اظهار داشت: مأموران این فرماندهی در پی اقدامات پلیسی خود موفق شدند دو سارقی که به صورت حرفه ای و به وسیله یک وانت بار اقدام به سرقت اموال موجود در کارخانجات صنعتی متروکه ، چاه ها و انبارهای مزارع کشاورزی و ساختمانهای در حال ساخت می کردند را شناسایی کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با شناسایی متهمان، ماموران با هماهنگی مقام قضائی بلافاصله وارد عمل شده و طی یک عملیات ضربتی هر دو نفر را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد این دو سارق کلیه اموال مسروقه را به دو مالخر فروخته اند که با تلاش مأموران این دو مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مختاری گفت:با دستگیری مالخران مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل چندین تن میلگرد و خاموت ،تعداد زیادی شیر آلات و اتصالات صنعتی و ساختمانی ، چند صدمتر کابل های برق فشار قوی صنعتی و کابلهای برق ساختمانی، و بیش از ۲ تن سیم و لوله مسی و.. به ارزش ۷۰۰میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به اعتراف سارقان به چندین فقره سرقت اماکن خصوصی خاطر نشان کرد در این رابطه متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

**اجرای طرح های فرهنگی برای کاهش حوادث موتورسیکلت

 فرمانده انتظامی نجف آباد از اجرای طرح های فرهنگی به منظور کاهش حوادث موتورسیکلت با مشارکت شهرداری این شهر خبر داد.

سرهنگ” محمد رضا خدادوست ” در گفت و گو با خبرنگار با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به اینکه بیشترین کشته های ناشی از حوادث رانندگی در این شهرستان مربوط به موتورسیکلت است به همین منظور فرماندهی انتظامی نجف آباد با همکاری شهرداری این شهر طرح فرهنگ سازی استفاده صحیح از این وسیله نقلیه موتوری را با نصب بنر های شهری در دستور کار خود قرار داد.

وی به نقش مهم و تاثیرگذار فرهنگ سازی در کاهش وقوع سوانح رانندگی موتورسیکلت‌سواران اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا تعداد قابل توجهی بنرهای آموزشی در میادین اصلی و پر تردد شهر نصب شده که این اقدام با استقبال خوب شهروندان نیز مواجه شده است.

سرهنگ خدادوست با بیان اینکه مردم باید از حوادث تلخی که برای همشهریان خود رخ داده عبرت بگیرند، افزود: در سال جاری و راستای فرهنگ سازی ترافیک شهری چندین طرح با مشارکت سازمان های مردم نهاد اجرا شده که اجرای این طرح ها نیز استقبال بسیار خوب شهروندان را همراه داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا