پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف سواری سانتافه با ۱۹۶ کیلو گرم تریاک در نائین/سرقت اینترنتی از همکار

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان،سردار “مهدی معصوم بیگی”  گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروها به یک دستگاه سواری سانتافه مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۹۶ کیلو گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه سه سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سردار مهدی معصوم بیگی در پایان خاطر نشان کرد ، نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد .

**سارق حرفه ای سیم برق حین سرقت دستگیر شد

 فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک سارق حرفه ای سیم برق حین سرقت و کشف ۵۰ کیلو گرم سیم سرقتی خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران گشت انتظامی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به شخصی که در حال حمل یک گونی بود مشکوک و او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازجویی از وسایل همراه متهم مقدار ۵۰ کیلوگرم سیم برق سرقتی به ارزش ۱۷ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد ادامه داد:متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با اشاره به اینکه تعامل و همکاری مردم در راستای پیشگیری و کشف جرائم بسیار موثر است، گفت:اگر موارد مشکوکی مانند خودروی یا شخصی بالای تیر برق در محدوده درون شهری و بیرون شهری دیده شد سریعا به ۱۱۰ تماس گرفته شود و در صورت امکان پلاک خودرو را اعلام کنند واگر در مواردی مشاهده شد خودرویی سیم مسی حمل می کند یا انباری به دپوی این نوع سیم ها مبادرت می کند،پلیس می تواند با بررسی بیشتر در خصوص دستگیری سارقان اقدام کند .

**کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله چوب بلوط جنگلی قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی چوب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی”  گفت : ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از محور “یاسوج – سمیرم” به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت متوقف کردن آن دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: راننده خوردو به دستور ایست ماموران توجهی نکرد و فرار کرد که ماموران وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار دو هزار و ۵۰۰ کیلو گرم چوب بلوط جنگلی قاچاق کشف شد .

سرهنگ براتی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان تصریح کرد، پلیس باتمام توان با قاچاقچیان کالا برخورد می کند واز شهروندان خواست تا هر گونه موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

**سرقت اینترنتی از همکار

فردی که اقدام به سرقت ۴۰ میلیون ریال از حساب یکی از همکاران خود بصورت اینترنتی کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ ۴۰ میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب او برداشت کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت : با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً متهم که فردی ۳۲ ساله و از همکاران نزدیک شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف نداشت و در بازجویی های انجام گرفته عنوان داشت با بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی همکارش در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب او بصورت اینترنتی کرده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد:

– از افشای اطلاعات حساب بانکی خود نظیر رمز عبور در مقابل افراد غیر خودداری کنید.

– کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

– رمز عبور بانکی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید.

– از نوشتن رمز کارت عابر بانک روی جلد آن یا نگه داشتن رمز همراه کارت خودداری کنید.

**رانندگی در شروع بارندگی

 شروع بارش باران، خطرناک ترین وضعیت را برای جاده و خودرو بوجود می‌آورد ، زیرا قطرات باران، با گرد و خاک و سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه‌ی موجود در خلل و شکاف ترکیب شده و سطح لغزنده‌ای را بوجود می‌آورد.

در این لحظه اصطکاک خودرو با جاده کم می‌شود و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد. بنابراین با شروع بارش باران، ضروری است که از سرعت خودرو کاسته شود و تا هنگامی که آب در سطح جاده جاری نشده، این حد سرعت حفظ شود.

به هر حال، در این شرایط جوی، سرعت خودرو باید کمتر از سرعت آن در جاده خشک باشد.البته توجه داشته باشید هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت زیاد وارد آن شوید، آب موجود، میان جاده و لاستیک قرار می‌گیرد و اصطکاک شما با جاده را به صفر نزدیک می‌کند. در این حالت، خودروی شما روی قشری از آب حرکت می‌کند.

پس با سرعتی یکنواخت حرکت کنید. در پیچ ها از سرعت خودرو بکاهید و در کم کردن سرعت، از ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز یا فشار دادن آن بطور ناگهانی بپرهیزید. آنچه مشخص است اینکه در سطح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است، باید از تغییر دنده (از سبک به سنگین) پرهیز کرد.

گردآوری توسط دایره اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا