شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان به بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گزارشی از وضعیت بیماران نیازمند این استان ارائه کرد.
به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۴۰۹ بیمار خاص ، صعب‌العلاج و زمین گیر نیازمند نگهداری ، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت:۲۳۵ نفر از این بیماران دارای بیماری خاص ، دو هزارو ۲۷ نفر نیز به بیماری‌های صعب‌العلاج و هزارو ۱۴۷ نفر به دلایل مختلف زمین گیر هستند.
شیران با یادآوری اینکه این نهاد صد درصد از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص را در بخش دولتی پرداخت می‌کند، افزود: بااین‌وجود، این هزینه‌ها جوابگوی نیاز این بیماران نیست.
وی بابیان اینکه در نیمه نخست امسال ۷۵۰میلیون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه درمانی به این بیماران پرداخت‌شده است، بیان کرد:۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ از سر فصل جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در قالب خدمات ویژه از سرفصل اعتباری مربوطه به آن‌ها پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به تفکیک بیماران خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر عنوان کرد: بیماران خاص به پنج گروه تقسیم می‌شود که شامل بیماران دیالیزی، بیماران پیوند کلیه، بیماران MS، بیماران هموفیلی و بیماران تالاسمی هستند که از ابتدای سال سرفصل جدیدی باهدف کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج به اداره بهداشت و درمان و امور بیمه این نهاد اضافه شد که این سرفصل مخصوص کمک به هزینه درمان بیمارانی است که وضعیت بیماری‌شان در نرم‌افزار جامع حمایت ثبت‌شده است.
وی بابیان اینکه ۵۲ بیمار ام اس ، ۱۷۲ بیمار دیالیزی ، ۷ بیمار تالاسمی، ۴ بیمار هموفیلی شناسایی‌شده‌اند افزود: تعداد بیماران صعب‌العلاج شناسایی‌شده شامل ۵۲۵ بیمار سرطانی، ۵۲۷ بیمار قلبی عروقی، ۳۴۶ بیمار اعصاب و روان، ۳۰۱ بیمار حسی – حرکتی، ۱۰۱ بیمار دیابتی عارضه دار، ۹۷ بیمار ریوی و تنفسی، ۱۳۰ نفر سایر بیماران هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تأکید بر اینکه خیران می‌توانند با کمک‌های خود روند درمان بیماران نیازمند این استان را شتاب دهند، افزود: این افراد به دلیل هزینه‌های بالای بیماری و مشکلات مالی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی و تا مین معیشت اعضای خانوار خود نیستند.
وی با اشاره به کمک هزینه های پرداختی این نهاد به بیماران خاص و صعب العلاج افزود: بر اساس ضوابط ابلاغی در سال جاری برای کمک‌هزینه پیوند کلیه تا سقف ۲۰ میلیون تومان، کمک‌هزینه کاشت حلزون شنوایی شش میلیون تومان، دستگاه‌های کمک تنفسی شش میلیون تومان مساعدت به عمل می‌آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا