حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

لزوم افزایش قدرت هوشمند پلیس در عصر جدید /انهدام باند میلیاردی سارقان ساختمان های نیمه کاره در اصفهان /پلیس اصفهانی عروسک های مغازه خود را به کودکان کرمانشاهی اهداء کرد

 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ” حسین حسین زاده، در مراسم اختتامیه یازدهمین کارگاه آموزشی ارتقای دانش رسانه ای فرماندهان و مدیران ناجا که در فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت: خداوندی که انسان را خلق کرده انتظار خلاقیت و نوآوری از او را دارد و امروز می بینیم که این انسان به اندازه ای رشد کر ده که هر روز در حال ابداعات و اختراعات جدید است.

وی افزود: از قرن ۱۵ میلادی رشد خلاقیت و نوآوری همراه با عصر انفجار اطلاعات را شاهد هستیم و در آینده حتی می توان گفت که کسی قادر به محاسبه تغییر و تحول در زندگی خود نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز فاصله ما با فرزندانمان بسیار زیاد شده اظهار داشت: برای اینکه این فاصله را کم کنیم و بتوانیم ارتباط خوبی با قشر جوان جامعه برقرار کنیم نیازداریم که دانش و مهارت خود در حوزه های رسانه و فضای مجازی را از این که هست ارتقا دهیم.

سرهنگ حسین زاده شغل پلیس را ظریف و پیچیده عنوان کرد و گفت: انتظارات مردم از یک افسرپلیس به عنوان فردی که تامین امنیت جامعه را در تمام ابعاد زندگی آنها برعهده دارد بیشتر شده و به همین جهت لازم است که پلیس هم قدرت هوشمند خود را روز به روز افزایش و ارتقاء دهد.

استفاده از واژگان آرامش بخش، راهبرد پلیس در اطلاع رسانی

گروه استان ها _ اصفهان _ استاد دانشگاه و مشاور رسانه ای ناجا با بیان اینکه راهبرد پلیس در اطلاع رسانی اخبار حوادث استفاده از واژگان آرامش بخش است بر لزوم رعایت اخلاق در رسانه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر الیاسی، در مراسم اختتامیه یازدهیمن کارگاه آموزشی ارتقای دانش رسانه ای فرماندهان و مدیران ناجا که در فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت: بهترین راهبرد در اطلاع رسانی اخبار حوادث این است که این اخبار به گونه ای بیان شوند که هم رنج و مرارت مخاطبان را کاهش یافته و هم به آنها امیدو آرامش داده شود.

وی افزود: واقعیت این است که در سالیان اخیر دنیای رسانه قدری با بداخلاقی و بی اخلاقی هایی همراه شده که همین موضوع نیز به برهم ریختن امنیت روانی جامعه منجر شده است.

این استاد دانشگاه بر لزوم رعایت اخلاق در رسانه تاکید کرد و گفت: اخلاقی زیستن در دنیای جدید برای مردم خیلی بهتر و سودمندتر است .

وی سه مطلوبیت برای یک جامعه را مطلوبیت اجتماعی، روانی و معنوی عنوان کرد و بیان داشت:هرگاه جامعه ای دارای پنج ویژگی رفاه، امنیت ، عدالت، نظم و آزادی باشد آن جامعه مطلوبیت دارد.

الیاسی، مطلوبیت روانی را، داشتن نشاط، امید، رضایت سلامت و آرمش و مطلوبیت معنوی را باورمندی، زندگی معنادار، شکرگذاری و توکل بر خدا داشتن دانست.

مشاور رسانه ای ناجا با بیان اینکه اگر اخلاق دربین مردم حاکم شود همه مطلوبیت های یک جامعه ایده آل را به دست می آورد اظهار داشت: یکی از فاکتورهای جامعه اخلاق مدار رعایت اخلاق در رسانه است و در این رابطه می بایست مراقب استفاده از واژگان در رسانه ها باشیم.

الیاسی هر واژه ای را دارای بار معنایی خاص خود عنوان کرد و گفت: مصاحبه کنندگان باید در هنگام مصاحبه مراقب بار معنایی واژگانی که در یک مصاحبه بیان می کنند باشند چرا که هر واژه ای تاثیر مستقیم بر روی جامعه می گذارد.

انهدام باند میلیاردی سارقان ساختمان های نیمه کاره در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای یک باند چهار نفره سارقان ساختمان های نیمه کار و کشف مقدار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستارخسروی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : درپی وقوع چندین مورد سرقت از ساختمان های نیمه کار در شهر اصفهان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: یک تیم مجرب از ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و اقدامات تخصصی موفق شدند سرکرده باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اموال ازساختمان های نیمه کاره شهروندان اصفهانی با همدستی سه فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ خسروی با اشاره به دستگیری سه سارق دیگر و تحویل همه متهمان به مراجع قضائی تاکید کرد: پلیس آگاهی اصفهان طی هفت ماهه اول امسال ۱۹ باند سارقان اماکن خصوصی را شناسایی ودستگیر کرده است .

رئیس آگاهی اصفهان در پایان از شهروندان خواست ، در ساختمان های نیمه کاره  حتما از نگهبان مطمئن و قابل اطمینان استفاده کنند ، از رها کردن اموال با ارزرش در ساختمانهای نیمه کاره و در حال احداث فاقد نگهبان خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله های میلیاردی کالای قاچاق در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف دو محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه اتوبوس که ازاستان های جنوبی به مقصد تهران در حرکت بودند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس ها یک دستگاه موتوراتومبیل،یک دستگاه موتورسیکلت،یک دستگاه کولرگازی،یک دستگاه اسکوتربرقی،چهار حلقه لاستیک خودرو و۱۰۰ثوب پوشاک خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش محموله های کشف شده را یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعلام کرده اند .

سرهنگ باباکلانی بیان داشت : در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلیس اصفهانی عروسک های مغازه خود را به کودکان کرمانشاهی اهداء کرد

گروه استان ها_اصفهان_ یک مامور پلیس شهرستان سمیرم در اقدامی خداپسندانه تمامی عروسک های موجود در مغازه خود را به کودکان بازمانده از زلزله تقدیم کرد .

در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه و کشته شدن و مجروحیت تعدادی از هموطنان عزیز کرد زبان ، مردم غیور ایران باز هم به صحنه آمدند و کمک های خود را به سوی بازماندگان این اتفاق ناگوار روانه کردند.

کمک هایی که هر کدام بسته به بضاعت افراد یا موقعیت شغلی و توانایی آنان متفاوت بود.

در این بین ابتکار یک  مامور پلیس از شهرستان سمیرم استان اصفهان نیز در نوع خود جالب بود ، این افسر دلسوز نیروی انتظامی ، تمامی عروسک های موجود در مغازه خود را به کودکان بازمانده از زلزله تقدیم کرد .

شاید این کار مرهمی باشد بر درد این مصیبت دیدگان و شاید بتوان با این کار کمی از غم دل کودکان مظلوم کرمانشاهی را کاهش داد

آب معدنی ها تریاکی در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف مقدار ۴۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که به طرز حرفه ای در بطری های آب معدنی جاساز شده بود و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری ام و ام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که در بطری های آب معدنی جاساز شده بود کشف شد .

سرهنگ باباکلانی افزود: در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد ، نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا