عناوین اخبارمسکن و عمران

پیش‌بینی مشاوران املاک تهران از بازار مسکن سال آینده

با فرارسیدن سال جدید، آیا بازار مسکن تغییری می‌کند؟ به طور کلی وضعیت مسکن در سال آینده چگونه خواهد بود؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این مورد بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک گفت : به طور کلی تمامی ما دوست داریم که بازار مسکن در سال آینده رونق بگیرد زیرا رکود مسکن ضربه‌هایی به ریشه مسکن وارد کرده، اما برای ایجاد تغییر در این بازار باید راهکارهای دیگری را ارایه دهند چرا که از نظر من با بالا بردن وام مسکن نمی‌توانند تغییرات زیادی در بازار ایجاد کنند، چرا که این وام‌ها بازپرداخت سنگینی دارد و شخصی که وام را دریافت می‌کند باید دو برابر آن را پس داده و ماهیانه مبلغ زیادی را به عنوان اقساط پرداخت کند، به همین خاطر از این وام استقبال زیادی نمی‌شود و نمی‌تواند اثر مثبت چندانی در بازار ایجاد کند.

مشاور املاک دیگری گفت: تصویب وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن به طور قطعی در سال آینده اثرات مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند، زیرا این وام ابتدا در بازار خانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت جنوب شهر اثراتی را ایجاد کرده و به صورت تدریجی در بازار سایر خانه‌ها اثرات مثبتی را می‌گذارد و امیدمان این است که بازار مسکن در پایان بهار امسال کمی رونق بگیرد.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: از نظر من بازار در سال آینده هم تغییر چندانی نمی‌کند زیرا دولت راهکار جدی جهت خروج بازار مسکن از رکود را در نظر نگرفته است.

او در ادامه بیان کرد: اما تسهیلات بانکی همیشه از آن جهت که نقدینگی در بازار مسکن را افزایش می‌دهند مفید بوده و توانسته‌اند رونقی به بازار دهند، اما در رابطه با وام‌های جدید مسکن نمی‌توان گفت که تاثیر چندانی بر بازار خواهد گذاشت، به دلیل آنکه اقساط این وام‌ها زیاد بوده و از آن جهت که این وام ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوج‌های خانه اولی در نظر گرفته شده است، بنابراین قدرت پرداخت ماهانه بالای دو میلیون تومان قسط را ندارند.

مشاور املاک دیگری اظهار کرد: به گمان من بازار مسکن حداقل تا نیمه دوم سال آینده تغییری نخواهد کرد، زیرا تاکنون موضوعی که سبب خروج بازار مسکن از رکود شود مطرح نشده و تنها موضوع وام ۱۶۰میلیونی مسکن به میان آمده که آن هم اثرات اندکی را در نیمه دوم سال آینده بر جای خواهد گذاشت.

منبع :اقتصادنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا