پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امامزادگان ستارگان شب های ظلمت و تاریکی هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در خطبه های پیش از نماز جمعه مشهد اردهال کاشان که در روز جمعه ۳ آذر ماه اظهار داشت: ما باید وجود قبور مطهر امامزادگان را که به عنوان علامت های از طرف خداوند هستند و برایمان باقی مانده اند را به بهترین شکل ممکن مورد تکریمقرار دهیم.

وی افزود: حضور فرزندان اهل بیت(ع) در کشور عزیزمان به سه دلیل عمده بوده است که یکی از این دلایل زیارت قبر مطهر امام رضا(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند: ما از کسانی هستیم که هنگامیکه فرزندان اهل بیت(ع) در خانه های خود در امان نبودند کشور ما برای آنان مکان امنی بود و به کشورمان مهاجرت کردند و ما نیز از آنان به خوبی پذیرایی کردیم و امامزادگان عظیم الشان نعمت هایی است که خداوند به من و شما اعطا داشته است و اگر امروز دین مبین اسلام به دست من و شما رسیده است به خاطر این مبلغین دین بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی بیان کرد: وجود حرم امن و متبرک امامزادگان عظیم الشان در روی زمین همچون ستارگان در شب های ظلمت و تاریکی هستند که موجب روشن شدن راه درست و رسیدن ما به راه سعادت هستند.

وی گفت: وجود این بزرگواران فیوضات بزرگی را به همراه خود داشته است  زیرا که در طول تاریخ این امر را ثابت کرده اند و ما باید قدر این نعمت های خداوند را بدانیم و به بهترین شکل از آنان تکریم کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: بسیاری از امامزادگان قبل از امام رضا(ع) به ایران سفر کردند مانند امامزاده علی ابن محمد باقر(ع) که ایشان از فرزندان بلا فصل امام محمد باقر(ع) است و باعث افتخار شما مردم کاشان نیز محسوب می شود و باید به خودتان ببالید که امام محمد باقر(ع) ایشان را برای ترویج دین اسلام و مذهب شیعه به ایران و به شهر کاشان اعزام کرده اند و باید مردم کاشان بیش از پیش برای توسعه حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم گام های زیادی بردارند و حرم مطهر این امامزاده را در سطح بین المللی آماده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی  افزود: وجود قبور مطهر امامزادگان در کشورمان موجب استحکام دین مبین اسلام شده استو باید حرم مطهر آنان به خوبی مورد تکریم قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: برای اینکه بتوانیم هزینه های امامزادگان عظیم الشان را تامین کنیم و منبع درآمد دائمی برای آنان درست کنیم بهتر است که برای آنان رقبات تجاری و خدماتی ایجاد شود تا از این راه بتوانیم درآمدی به صورت ثابت برای امامزادگان عظیم الشان ایجاد کنیم

**اولین وقف قرآنی سمیرم به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: همزمان با دهه وقف اولین وقف قرآنی سمیرم توسط واقف نیک اندیش محمد حسن ارجاسبی به ثبت رسید.

 ارسلان جباری اظهار داشت: باتوجه به فعالیت ها و تلاش های انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم امسال همزمان با دهه وقف اولین وقف قرآنی سمیرم توسط واقف نیک اندیش محمد حسن ارجاسبی به ثبت رسید.

وی افزود: این واقف نیک اندیش یک باب منزل مسکونی خود را به مساحت ۲۰۰ متر مربع و به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان را با نیت ترویج فرهنگ قرآن کریم در شهرستان سمیرم به ثبت رساند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم خاطر نشان شد: ثبت این وقف در راستای اجرای برنامه های قرآنی در شهرستان سمیرم گامی بلند و موثر به شمار می رود که زمینه را برای اجرای برنامه های بیشتر قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن کریم در شهرستان سمیرم فراهم می کند و امیدواریم که در آینده نیز شاهد ثبت وقف های بیشتری توسط واقفان نیک اندیش با رویکرد توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان سمیرم باشیم.

**ثبت ۴ وقف جدید در نایین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: همزمان با دهه وقف ۴ وقف جدید در شهرستان سمیرم به ثبت رسیده است.

 احمد جبلی اظهار داشت: براساس فعالیت هایی که در راستای ترویج فرهنگ وقف در شهرستان نایین انجام شده است همزمان با دهه وقف ۴ وقف جدید در شهرستان نایین به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: سکینه حاجی نقدی  نیم دانگ از ششدانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۸۰ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال را بانیت تامین هزینه های امور قرآنی شهرستان وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: همچنین  عاطفه پوربافرانی نیز در اقدامی نیک اندیشانه سه دانگ از ششدانگ یک باب منزل مسکونی را به مساحت ۱۷۵ متر مربع و به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال برای توسعه مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر بافران وقف نمود.

احمد جبلی گفت: علی کلانتر و زهرا شفیعی نیز ششدانگ یک باب منزل مسکونی را به مساحت ۶۰ متر مربع و ارزش ۱۲۰ میلیون را با نیت ساخت واحد مسکونی یا هر گونه ساختی جهت حسینیه بالاده نیستانک وقف کردند.

وی بیان کرد: در اقدامی خیرخواهانه نیز وراث رضا علی بیکی نایینی ششدانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۰۲ متر مربع و ارزش ۳۰۰ میلیون را در جهت توسعه مسجد شیخ مغربی نایین وقف کردند تا ثواب این وقف باقیات و صالحاتی برای رضا علی بیکی نایینی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا