پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بسیج جایگاهی ملکوتی است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: حضرت امام خمینی رحمه الله با بینش عمیق خود، بارها بر جایگاه مهم مردم برای رساندن کشور به سعادت، تأکید ورزیدند ایشان با درایت بی نظیر خود در سال های سخت دفاع، قشرهای گوناگون را به یک پارچگی و بسیج عمومی برای نجات کشور از بحران جنگ تشویق کردند، قدرت مردم در پرتو تدبیر آن پیر فرزانه و پیوند الهی آنان با یکدیگر، نه تنها کشور را از رنج های جنگ نجات داد، بلکه بعد از جنگ نیز بسیج را به عنوان یکی از بزرگ ترین و محکم ترین نهادهای کشور مطرح ساخت.

وی افزود: بسیج، نهادی اجتماعی و گسترده است که فلسفه تشکیل آن پاسخ گوییبه بسیاری از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و چنان با بخش های دیگر نظام پیوند دارد که جدایی آنها از هم در جامعه اسلامی امکان پذیر نیست، بسیج با کارکردهای گوناگون خود، یاری رسان نیازهای آموزشی، عمرانی، سیاسی، دفاعی و… است. بسیج سوادآموزی، بسیج سازندگی و بسیج محرومیت زدایی، قسمتی از برنامه های بسیج در کشور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش و جایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج جایگاهی ملکوتی است، مکانی برای درس چگونه زیستن انسانها، جایگاه عشق و صفا و صمیمت و در یک کلام، شهید جبهه ها و قهرمان یا مظلوم پشت جبهه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین در ادامه خاطر نشان شد: شهید حججی یکی از مصداق های بارز بسیجی است که با زندگی خود و شهادت خود این موضوع را ثابت کرد و نشان داد که فرهنگ بسیجی همواره در کشور و جامعه اسلامی ما رونق زیادی دارد و مردم نیز با حمایت از این شهید والا مقام نشان دادند که برای این فرهنگ غنی تا چه میزان ارزش قائل هستند.

وی در ادامه یادآور شد: از آنجایی که سازمان اوقاف و امور خیریه سازمانی منتصب به ولی فقیه است و همواره اوقاف سعی کرده که در اجرای منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) گام بردارد در همین راستا نیز یکی از سیاست هایی که در این سازمان مورد توجه بوده و هست ترویج روحیه بسیجی، پیروی از سبک زندگی بسیجیان مخلص خدا و همچنین مدیریت جهادی بر پایه آموزه های بسیج در دستور کار کارکنان و پرسنل این سازمان قرار داشته و خواهد داشت.

فرمانده پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب(دامت برکات) در باره بسیج اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) می فرمایند: پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی بیان کرد: یکی از دلایل کسب توفیقات روزافزون سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل وجود روحیه بسیجی واری است که در بین کارکنان این سازمان وجود دارد و این امر نیز به خاطر آن است که همه ما کارکنان این نهاد خادمان امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه هستیم و در مکتب اهل بیت(ع) مشق عشق می کنیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۸۰ عضو در پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان فعالیت می کنند و در کلیه فعالیت های بسیج نیز حضوری فعال دارند.

**ثبت ۳ وقف در گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: در هفتمین روز از دهه وقف ۳ واحد مسکونی به ارزش ۶۵۰ میلیون تومان از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گلپایگان وقف شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری با اشاره به ۳ وقف جدید صورت گرفته از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در هفتمین روز از دهه وقف ۳ واحد مسکونی به مساحت حدود ۴۶۰ متر مربع اعیان و ۴۲۰ متر عرصه به ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیون تومان وقف شد.

وی افزود: این وقفیات توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اداره اوقاف گلپایگان به نیت خانه عالم مسجد جامع روستای اسفرنجان، روضه خوانی و ختم قرآن وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه نخستین حکومتی که تشکیلاتی برای وقف ایجاد کرد سلجوقیان و قوم مغول پس از اسلام آوردن بود، گفت: بیشترین وقف در زمان صفوبان انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری ادامه داد: حکومت افشاریه و پهلوی موقوفات را به تاراج بردند، اما با فرمان امام خمینی(ره) موقوفات که از بین رفته بود تا حدودی برگشت.

وی بیان داشت: گلپایگان با تعداد ۱۶ وقف رکورددار وقف در استان است اما تعداد خیر کم نشده است، خیرین مدرسه، مسجد و بیمارستان‌ساز فراوانی فعال هستند و این‌ها نوعی وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ۳۲ ارگان در شهرستان گلپایگان از موقوفات استفاده می‌کنند و بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع زمین را در اختیار دارند، گفت: بیشترین مساحت در اختیار آموزش و پروش و شهرداری‌ها است.

وی گفت: اجاره پایین موقوفات اشتباه و شرعی و قانونی نیست زیرا در نیت واقف تفاوت وجود دارد و باید شأن موقوفه ادا شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری با بیان اینکه پایه اجاره در شهرستان پایین است، عنوان کرد: موقوفه‌ای ۷ هزار متر مربعی در وسط شهرستان که دارای ارزش حداقل ۳٫۵ ملیارد تومان در اختیار ارگانی است، سالیانه ۶۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت می‌کند.

**دهه وقف فرصتی برای بازگو کردن برکات و آثار وقف است

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا گفت: هفته وقف فرصتی است تا آثار و برکات این صدقه جاریه مورد توجه بزرگان و نخبگان و خیّرین جامعه قرار گیرد.

 محمّد حسین داراب به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: نیکوکاری آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید لیکن نیکوکاری آن است که کسی به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آورد و دارائی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان بدهد و در آزاد کردن بندگان صرف کند و نماز به پا دارد و زکات مال به مستحق بدهد.(سوره بقره آیه ۱۷۷)

وی افزود: وقف به عنوان چشمه ای که همیشه جاری است، دارای خیرات و برکات فراوان هم برای واقفین و هم برای عموم کسانی است که از این سُنت حسنه اسلامی بهره مند شده اند، این امر خیر یکی از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده به طوری که بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در کشورهای اسلامی به ویژه کشور عزیزمان ایران با بهره گیری از ظرفیت عظیم این سُنت حسنه و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا افزود: هفته وقف فرصتی است تا آثار و برکات این صدقه جاریه مورد توجه بزرگان و نخبگان و خیّرین جامعه قرار گیرد تا زمینه های اجرائی مطمئن برای رشد و گسترش و حمایت از مجموعه ای که به تعبیر مقام معظم رهبری(حفظه الله) سازمان مفتخرین است، فراهم آید.

محمّد حسین داراب بیان کرد: اینجانب فرارسیدن دهه وقف را به سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و همکاران محترمشان و همه واقفین عزیز که سرمایه خود را به این امر خداپسندانه اختصاص داده اند، تبریک و تهنیت عرض نموده و برای دست اندرکاران زحمتکش این امر خیر آرزوی موفقیّت و سربلندی دارم و سلامتی و توفیق روزافزون را با اتکال به عنایات الهی در سایه الطاف و توجهات حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) و پیروی از منویّات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) از درگاه خداوند منّان برایتان خواستارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا