پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی آماده همکاری نزدیک با شهرداری با هدف رونق فضای کسبوکار شهری است

به گزارش سرمایه گستران ،سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار شهردار اصفهان از اتاق بازرگانی اصفهان و جلسه مشترک با هیات نمایندگان افزود:مشخص شدن زمینه های مشترک همکاری بین اتاق و شهرداری می تواند نوید آینده روشنی برای شهر و استان باشد.

وی گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محور مشترک اتاق بازرگانی و شهرداری برشمرد و گفت:با تقویت صنعت گردشگری می توان رونق فضای کسب و کار در بخش های مختلف شهر ایجاد کرد .

وی استان اصفهان را  صنعتی ترین استان کشور با فعالیت بیش از ۸ هزار واحد صنعتی برشمرد و گفت:شهرداری می تواند با اختصاص مکان هایی،دفاتر این واحدها را در شهر اصفهان  با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل در شهر اصفهان  ایجاد کند.

سهل آبادی از تهیه پیشنهادات اجرایی اتاق بازرگانی اصفهان  برای توسعه پایدار شهری خبر داد و گفت:فعالان اقتصادی استان با ارایه پروژه های سرمایه گذاری و زیرساختی می توانند مسایل و چالش های شهر اصفهان را برطرف کنند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این دیدار گفت:نخستین بازدیدم را به اتاق بازرگانی اختصاص دادم تا راه های تعامل و همکاری نزدیک  بین بخش شهری و خصوصی اصفهان ایجاد شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و به دنبال آن استان و شهر اصفهان گفت:بدهی ۲ هزار میلیارد تومان شهرداری اصفهان در کنار ۱۲ هزار حقوق بگیر شرایط دشواری را برای مدیریت شهر ایجاد کرده است و امیدواریم نخبگان و فعالان اقتصادی راه های برون رفت از این شرایط را به شهرداری ارایه کنند.

شهردار اصفهان  تکمیل نشدن خط اول مترو،رونق نداشتن میدان امام علی(ع) ،تکمیل نشدن سالن اجلاس سران را از جمله چالش های اقتصادی شهرداری اصفهان برشمرد.

 وی با اشاره به هزینه بالای حمل  و نقل قطار شهری و ارایه یارانه شهرداری به این مترو گفت:برای جابه جایی ۱۸۰ هزار نفر در روز توسط مترو شهرداری برای هر مسافر ۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت می کند .

 نوروزی تاکید کرد:اصفهان مانند استانبول می تواند اقتصاد یک کشور را  به حرکت درآورد و امیدواریم با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی رونق اقتصادی به شهر و کشور بازگردد.

وی اضافه کرد:روابط با شهرهای خواهرخوانده عمدتا در قالب تشریفاتی دنبال شده است و امیدواریم درحوزه اقتصاد بتوانیم روابط نزدیکی با شهرهای خواهرخوانده ایجاد کنیم.

نوروزی تاکید کرد:شهرداری اصفهان دستان هر کسی را که بتواند بر لبان شهروندان شهر اصفهان لبخند رضایت ایجاد کند، می فشارد.

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار ایجاد درآمد پایدار شهری برای شهرداری به جای فروش تراکم شد و گفت:توسعه شهرهای اقماری و تمرکز بر زاینده رود به عنوان محور توسعه می تواند توسعه پایدار شهر اصفهان را به دنبال داشته باشد.

قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه شهرداری به احیای هنرهای سنتی اصفهان در بخش موسیقی ،تئاتر و صنایع دستی شد و گفت:مغازه های هنرمندان بزرگی مانند یرواند نهاپطیان هنرمند نگارگر  ،سالن تئاتر ارحام صدر و سایر هنرمندان می تواند جاذبه گردشگری برای اصفهان ایجاد کند.

حمیدرضا قلمکاری رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اعلام رسمی سرانه فضای سبز اصفهان شد و گفت:اطلاع رسانی دقیق از وضعیت موجود آب مصرفی توسط مدیریت شهری ،ارایه طرح های اقتصادی توجیه دار برای توسعه اقتصاد شهری و اطلاع رسانی دقیق از وضعیت شهر می تواند به شهرداری در میل به اهداف خودکمک کند .

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ایجاد انسجام و همدلی بین بخش های مختلف شهر استان اصفهان با هدف حل مسایل و مشکلات اقتصادی شد و گفت:تشکیل کمیسیون مشترک بین اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان و بررسی مسایل مشترک بین این دو مجموعه می تواند موثر و هدفمند باشد.

مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود مستمر کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز شهرداری اصفهان بر بهبود فضای کسب و کار استان شد و گفت:ایجاد معاونت بهبود کسب و کار در شهرداری و سایر سازمان ها بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می تواند به رونق اقتصادی شهر  اصفهان کمک کند.

جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار  خواستار استفاده از ظرفیت شرکت های پیمانکاری استان اصفهان در پروژه های شهری و استانی شد و گفت:استان اصفهان دارای ظرفیت بالای پیمانکاری  است که در استان اصفهان کمتر مورد استفاده  قرار می گیرند.

امیر کشانی رییس کمیسیون آموش،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار ایجاد موزه هنرهای سنتی اصفهان با آثار هنری درخشان هنرمندان این شهر  شد و گفت:بسیاری از آثار ارزشمند هنری  که قابلیت جذب گردشگر را دارد در خانه هنرمندان انبارشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا