تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برپایی جشن شادیانه میلاد حضرت محمد(ص) در امامزاده علی بن محمد باقر(ع)کاشان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده همزمان با میلاد خجسته حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

وی افزود: این ویژه برنامه روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با برنامه های شاد و متنوع و همچنین سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و مداحی محمود شریفی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه هماهنگی های انجام شده این مراسم به صورت زنده از شبکه پنج اصفهان نیز برای کلیه علاقمندان پخش می شود.

مهدی حافظیان در پایان گفت: حرم مطهر امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر (علیه السلام) در ۴۲ کیلومتری کاشان و در شهر مشهد اردهال شده واقع است.

**ثبت دومین وقف بن رود در هفته وحدت

سرپرست اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: همزمان با هفته وحدت دومین وقف بن رود نیز در این ایام با نیت کمک به امامزاده شاه سید علی(ع) طهمورسات بن رود به ثبت رسید.

امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: پس از پیگیری های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ غنی وقف با هدف و رویکرد توسعه بقاع متبرکه دومین وقف جدید در بن رود در هفته وحدت با نیت کمک به امامزاده شاه سید علی(ع) طهمورسات بن رود به ثبت رسید.

وی افزود: محمد علی کریمی با مراجعه به اداره اوقاف بن رود ۳۰۰ متر مربع زمین مزروعی خویش را به ارزش ۴۰ میلیون ریال وقف کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: این موقوفه نیز پس از طی مراحل اداری در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسید.

**ثبت وقف جدیدی در اصفهان برای ساخت مدرسه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: توسط واقف نیک اندیش اصفهانی همزمان با هفته وحدت وقف جدیدی برای ساخت مدرسه در شهر اصفهان به ثبت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه های تبلیغی و ترویج فرهنگ وقف که باهمکاری انجمن های یاوران وقف در اصفهان انجام شده است همزمان با هفته وحدت واقف اصفهانی وقف جدیدی را به نام خود با نیت ساخت مدرسه در شهر اصفهان به ثبت رساند.

وی افزود: در همین راستا رضا خکسار با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ۱۲۰۰ متر مربع زمین خود را به ارزش ۱۲ میلیارد ریال واقع در خیابان بعثت اصفهان جهت ساخت مدرسه وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: یکی از اقدامات مثبت و سازنده ای که توسط مشاوران وقف در اداره اوقاف و امور خیریه انجام می شود این است که مشاوره به واقفان نیک اندیش در راستای تنظیم وقف نامه ها در جهت برطرف کردن نیازهای روز جامعه مشورت می دهند که این وقف نیز در همین راستا ایجاد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا