پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اعزام ۷۰ نفر زائر بار اولی به مشهد مقدس

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده و همچنین برنامه ریزی های انجام شده با هدف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و اجرای طرح زائران حرم رضوی و همچنین با کمک خیرین نیکوکار ۷۰ نفر از کسانیکه در استان اصفهان تاکنون به خاطر نداشتن تمکن مالی کافی نتوانسته بودند به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) نائل شوند به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: متاسفانه بدلیل اینکه موقوفات منطبق با این نیت در استان اصفهان کم است از این تعداد فقط ۲۰ نفر از محل موقوفات منطبق اعزام شدند و مابقی افراد با کمک های مردم خیر که از طریق برنامه سمت خدا شبکه ۳ صدا و سیما با این حرکت آشنا شدند هزینه آنها تامین و به این سفر زیارتی سیاحتی اعزام شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این کاروان همزمان با هفته وحدت با دو دستگاه اتوبوس از محل گلستان شهدای اصفهان به مدت ۳ روز و چهار شب به مقصد مشهد مقدس با هزینه ای بالغ بر ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اضافه کرد: امیدواریم که در آینده نیز شاهد باشیم که مردم مومن و خیر استان در راستای ایجاد وقف های جدیدی با نیت اعزام زائرانی که توان مالی برای زیارت حرم مطهر ائمه مطهر را ندارند این سنت حسنه که باعث می شود تا فرهنگ اسلامی و شیعه در جامعه بیش از پیش ترویج پیدا کند را زنده نگهدارند و آن را ترویج کنند.

**ثبت چهارمین وقف اصفهانی ها در هفته وحدت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: همزمان با هفته وحدت واقف نیک اندیشی در اصفهان زمینی را برای ساخت مجموعه فرهنگی، ورزش و ساخت مرکز بهداشتی درمانی در منطقه زینبیه وقف کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: باتوجه به اجرای برنامه های متعدد با رویکرد ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف همزمان با هفته وحدت چهارمین وقف در اصفهان نیز توسط واقف نیک اندیش احمد زارعی به ثبت رسید.

وی افزود: این واقف نیک اندیش با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان یک قطعه زمین خود را به مساحت ۸۳۹ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۸ میلیارد ریال واقع در خیابان زینبیه و در محله سودان را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش تنظیم و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به ثبت رسیده است این موقوفه برای ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و همچنین مرکز بهداشتی و درمانی وقف شده است.

**تربیت ۵۴۵ حافظ قرآن کریم در اماکن مذهبی و امامزادگان فریدن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، ۵۴۵ نفر حافظ را به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیرالاسلامی در مورد فعالیت های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه گفت: این اداره در بحث اجرای مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و ابتهال و همچنین تربیت حافظان قرآن کریم فعالیت می کند.

وی همچنین در مورد اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: خوشبختانه ما در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم جزء شهرستان های پیشرو محسوب می شویم در همین راستاتوانسته ایم از اول سال جاری تاکنون ۵۴۵ نفر را در این طرح به عنوان قرآن پژوه ثبت نام کنیم و به آنان خدمات لازم را ارائه کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در این زمینه افزود: بیشتر این حفاظ در اماکن مذهبی و امامزادگان به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه به مراکزی که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم مشارکت دارند اشاره و بیان کرد: بقعه شیخ ابوسلیمان دارنی(ره) شهر داران، امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه، امامزاده سید محمد(ع) روستای ننادگان، امامزاده احمد ابراهیم(ع) شهر بوئین میاندشت، امامزادگان شهر افوس و در شهرستان فریدونشهر نیز مرکز ملی حفظ قرآن کریم وجود دارد که در طول سال به صورت مستمر به قرآن پژوهان شرکت کننده در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم خدمات آموزشی لازم را ارائه می کنند و میزبان حافظان و قاریان قرآن کریم هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: مسابقات قرآنی هر ساله در اسفند ماه و به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود و افرادی که حائز رتبه می شوند گواهی نامه معتبر از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به آن ها اعطا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن افزود: مسابقات حفظ قرآن کریم در جزء های ۳۰، ۳۰ و یک، ۳۰ و یک و دو، پنج جزء، ۱۰ جزء و.. و حفظ کل برگزار می شود و جوایز نفیسینیز به نفرات برتر این مسابقات اهدا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا