پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تاکید بر وفاق و همدلی جامعه با صنعت برای توسعه پایدار

به گزارش سرمایه گستران،فولاد مبارکه از ابتدای دوران ساخت، تعامل بسیار سازندهای با منطقه، استان و کشور داشته است

 در بخش نخست این همایش مدیرعامل فولاد مبارکه از برگزاری این مراسم در شرکت فولاد مبارکه و تقارن آن با میلاد خجسته نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان فتح بابی ارزشمند برای تعامل سازندۀ هرچه بیشتر بین صنعت و منطقه یاد کرد.

وی در ادامۀ سخنان خود با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه از ابتدای دوران ساخت تعامل بسیار سازندهای با منطقه، استان و کشور داشته و هیچگاه عمل به مسئولیت های اجتماعی خود را به شهر و منطقه ای خاص محدود ندانسته، تصریح کرد: این شرکت در جای جای میهن اسلامی منشأ خدمات ارزنده و پایداری بوده است.

مدیرعامل گروه فولادمبارکه با اشاره به عملکرد شرکت گفت: در سال ۱۳۷۱ که بخشهای نخست فولاد مبارکه راهاندازی شد، ظرفیت شرکت۲٫۴ میلیون تن بود، اما با عملیاتی شدن این تفکر امروز شاهد آن هستیم که ظرفیت فولاد مبارکه با رشد حدود سه برابر به ۷٫۲  میلیون تن افزایش یافته است.

وی گفت: با به بهره برداری رساندن و توسعۀ مجتمع فولاد سبا با ظرفیت ۱٫۶  میلیون تن در منطقۀ لنجان ، افزایش ظرفیت شرکت فولاد هرمزگان جنوب تا ۳ میلیون تن و سه مجموعه شرکت ورق خودرو، فولاد سفیددشت و شرکت تولیدی ورق های پوششدار تاراز در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین با مجموعۀ ۵ میلیون تنی گندله سازی و ۵ میلیون تنی کنستانترۀ استان خراسان و با شرکت تولیدی الکترودهای گرافیکی در استان یزد و در نهایت با شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، گسترۀ فعالیت و اثربخشی گروه فولاد مبارکه به وسعت ایران معنی یافته و این شرکت به رسالت اولیۀ خود در توسعۀ صنعت فولاد کشور جامه عمل پوشانده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه مجموعۀ فولاد مبارکه با ظرفیت ۱۰٫۳  میلیون تن اکنون بزرگترین هلدینگ فولاد کشور، خاورمیانه و شمال آفریقاست گفت: همۀ دستاوردهای فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که مولود انقلاب است، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب میشود.

وی ایجاد اشتغال پایدار را یکی از دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه خواند و گفت: این شرکت با عملکرد خوب خود توانسته است به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

دکتر سبحانی تصریح کرد: فولاد مبارکه به منظور ارزآوری برای کشور، امروز بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر میکند که این نیز افتخار دیگری برای کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طراحی اولیۀ فولاد مبارکه طرح های زیادی اجرا شد تا این شرکت بتواند در منطقه آثار مثبت و ارزنده ای برجا بگذارد تا جایی که امروز این شرکت توانسته است بیش از ۳۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه یک شرکت ملی است و با بیان اینکه اکنون ۳۰ درصد سود شرکت فولاد مبارکه به سهام عدالت یعنی آسیب پذیرترین اقشار جامعه و مابقی آن نیز به سایر سهامداران شرکت اختصاص دارد، گفت: با موافقت سهامداران در مجامع عمومی شرکت سالانه بخشی از درآمد شرکت به انجام تعهدات شرکت در بخش مسئولیتهای اجتماعی اختصاص مییابد و در این راه شرکت همواره تلاش کرده است با نگاه توسعه محور در منطقۀ همجوار، منشأ خیروبرکت باشد و به جامعه خدمت کند.

وی در همین راستا از مساعدتهای فولاد مبارکه در تکمیل ورزشگاه نقش جهان، حسینیۀ بزرگ شهر مبارکه، احداث پایگاه امداد و نجات در سه راهی مبارکه، مشارکت در توسعۀ اورژانس بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه، مشارکت در نوسازی مدارس و کمک به مددجویان بهزیستی به عنوان بخشی از فعالیتهای انجام شده از سوی فولاد مبارکه در بخش مسئولیتهای اجتماعی شرکت یاد کرد.

دکتر سبحانی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم همه باید با نگاه توسعۀ پایدار و تعامل سازنده به صورت بلندمدت فکر کنیم. تصمیمات باید به گونه ای باشد که با نوسانات و تغییرات مقطعی نه تنها اشتغالزایی و توسعۀ پایدار دچار تزلزل و نقصان نشود، بلکه به درآمدزایی بیشتر منجر شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه همچنان به عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود پایبند است، گفت: امیدوارم نتایج این همایش به خیروبرکت هرچه بیشتر برای جوانان این مرزوبوم و توسعۀ پایدار منجر شود.

شرکت فولاد مبارکه برندی جهانی و مایۀ افتخار منطقه

در ادامۀ این همایش، مهندس زهرا سعیدی نمایندۀ مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از شرکت فولاد مبارکه به عنوان برندی جهانی و مایۀ افتخار منطقه و کشور یاد کرد و ضمن قدردانی از عملکرد و همکاریهای فولاد مبارکه گفت: جای بسی خرسندی است که مدیرعامل این شرکت در صنعت فولاد کاملا آگاه است و نگاه ویژه ای به مسئولیتها و تعاملات اجتماعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بسیاری از شرکتها و سازمانها در شرایط سختی به سر میبرند، مدیریت شایسته و تلاش کارکنان فولاد مبارکه شرایطی را فراهم کرده است که این کارخانه نه تنها در بخش تولید با توقف همراه نشود، بلکه روزبه روز به حضور موفق خود در بازارهای داخلی و خارجی ادامه داده است.

سعیدی اظهار امیدواری کرد تعامل گستردۀ فولاد مبارکه و منطقه، رونق اقتصادی بیشتر فولاد مبارکه را به همراه داشته باشد.

این نمایندۀ مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع بحرانی زاینده رود، از مدیرعامل فولاد مبارکه درخواست کرد این شرکت خوشنام و موفق به سهم خود، با همکاری سایر مسئولان برای رفع مشکل زاینده رود آستین همت بالا زند.

سعیدی با اشاره به آثار برگزاری همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه در شرکت فولاد مبارکه گفت: اینکه شوراهای منطقه این انتظار را داشتند که با مدیرعامل فولاد مبارکه، راهکارهای تعامل هر چه بهتر منطقه با صنعت را در میان گذارند و فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکنندۀ فولاد کشور و خاورمیانه میزبان رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان مبارکه بود و برای این تعامل، اهمیت و ارزش خاصی قائل است و اینکه درنهایت این همکاری میتواند موجبات توسعه پایدار را فراهم کند، ارزش برگزاری این همایش در فولاد مبارکه را دوچندان کرد.

وی تأکید کرد: به طور قطع این مردم شهر و روستاهای مبارکه هستند که از برگزاری چنین همایش هایی بهره مند خواهند شد.

شرکت فولاد مبارکه کانون انرژی و انگیزه است

در این همایش عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فولاد مبارکۀ اصفهان کانون انرژی و انگیزه است، اظهار کرد: امروز در بخش صنعت مدیون صنعتگران این بخش هستیم که در شرایط دشوار تحریم برای ۳۵۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.

محمد محمودی شاه نشین درخصوص نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا و نحوۀ تعامل آنها با صنعت گفت: ارتباط نهادهای مختلف کشور با یکدیگر امری ضروری است؛ به ویژه شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید تعامل بسیاری با تولیدکنندگان ایجاد کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: به تازگی طرحی به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها تدوین شده و برای آن کمیسیون مستقلی در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در حال مطالعه هستند، تا با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها، وابستگی شان را به بخشهایی نظیر صنعت کم کنند و بار شهرداریها از دوش صنایع برداشته شود.

شاه نشین ادامه داد: یکی از مهمترین اهدافی که شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید دنبال کنند این است که شرایط موردنیاز برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران را فراهم کنند؛ به گونه ای که سرمایه گذاران حاضر به همکاری در منطقه باشند و در این خصوص از بخشی نگری بپرهیزند و نباید تنها به دنبال ایجاد درآمد مضاعفی برای شهر و شهرداری تحت مدیریت خود باشند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید شرایطی ایجاد کنند که سرمایه گذار احساس کند عده ای در این شهر حامی او هستند؛ به گونه ای که اگر صنعتی میخواهد در منطقه ایجاد شود، شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر نهادها تمام تلاش خود را در زمینۀ اعطای مجوز و تسهیل امور صرف کنند و در زمینۀ تسهیلات بانکی و مسائل منطقه ای نیز نهایت همکاری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: اگر شهرداریها تنها به دنبال کسب درآمد نباشند و شرکتهای تولیدی نیز تنها به دنبال تولید نباشند، شاهد جهش اقتصادی کشور خواهیم بود.

به هر میزان که فولاد مبارکه موفق باشد، نتایج این موفقیتها برای همه مردم ایران به ویژه برای منطقۀ مبارکه نیز اثربخش خواهد بود

این گزارش حاکی است در ادامه این همایش، جواد سلطانی فرماندار شهرستان مبارکه نیز ضمن قدردانی از تلاشهای فولاد مبارکه در برگزاری همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه، از شرکت فولاد مبارکه به عنوان افتخار منطقه ای و فرامنطقه ای یاد کرد و گفت: فولاد مبارکه در سالهای اخیر که به واقع سخت ترین شرایط اقتصادی بوده است، نه تنها متوقف نشد، بلکه طرحهای توسعۀ خود را به خوبی اجرا کرد و با اشتغالزایی و تولید بیشتر، نقش ارزنده ای در توسعۀ اقتصادی کشور ایفا نمود.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در سنوات اخیر و به نوعی از همان دوران ساخت خود با مساعدت های خود در توسعۀ فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی شهرستان و استان نقش ارزنده ای داشته است، افزود: با توجه به شرایط بحرانی که برای اکثر سازمانها به وجود آمده است، انتظار میرود فولاد مبارکه همچنان یاری رسان و حامی مردم شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان مبارکه با تأکید بر اینکه مسئولان شهـــرســــتان مبارکه نیـــــــز با تمامی توان برای موفقیت روزافزون فولاد مبارکه تلاش خواهند کرد، اظهار داشت: بدون شک به هر میزان که فولاد مبارکه موفق باشد، نتایج این موفقیتها برای همۀ مردم ایران به ویژه برای منطقۀ مبارکه نیز اثربخش خواهد بود؛ بنابراین ما آماده ایم تا با تمام امکانات خود این صنعت بزرگ را یاری کنیم.

وجود این کارخانه برای منطقه و کشور همواره منشأ آثار و برکات خیر بوده است

به گزارش خبرنگار فولاد یکی دیگر از سخنرانان این همایش سید محسن هاشمی شهردار مبارکه بود. وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه یک شرکت دانش بنیان است، با ارائۀ گزارشی از وضعیت عواید شهرداری های شهرستان مبارکه و طرح برخی از مشکلات اقتصادی موجود در مدیریت شهری شهرستان، گفت: مجموعۀ شهرداریها و شوراهای شهرستان مبارکه رسیدن به توسعۀ پایدار را خواستار هستند و در این راه از مدیریت شرکت فولاد مبارکه میخواهند تا مسئولان و مردم شریف شهرستان را یاری کنند.

شهردار مبارکه افزود: امروزه میزان مصرف فولاد به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی به حساب میآید؛ از این رو این صنعت میتواند در بسیاری موارد ازجمله توسعۀ فرهنگی، اشتغالزایی، ارتقای دانش و تجارت و اقتصاد نقش مؤثری داشته باشد. وقتی ملتی برای توسعه مصمم میشوند، علیرغم وجود محدودیتها و کمبود منابع، هیچ مانعی را پیش روی خود نمیبیند.

وی ادامه داد: در این راه ارادۀ انسان و مدیریت صحیح است که میتواند دستیابی به توسعۀ پایدار را تسهیل کند که نمونۀ بارز این مدیریت صحیح و ارادۀ پولادین را در فولاد مبارکه مشاهده میکنیم.

هاشمی از افزایش ظرفیت فولاد مبارکه از میزان ۲٫۴  به  ۷٫۲  میلیون تن به عنوان شاهدی بر اراده و عزم مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه یاد کرد و گفت: وجود این کارخانه برای منطقه و کشور همواره منشأ آثار و برکات خیر بوده است.

وی با اشـــاره به کاهش عواید و درآمـــــد شهرداریهای منطقۀ مبارکه گفت: امروز برگزاری این همایش فرصتی را فراهم آورده است که شهرداریها بتوانند از دانش و تجربۀ فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت دانش محور و جهان تراز در امور خود و به ویژه در مدیریت شهری بهره مند شوند تا بتوانند به درآمدزایی پایدار در منطقه دست یابند. ضمن اینکه در این راه آماده ایم تا فولاد مبارکه را در راستای دستیابی به اهداف خود در مباحث مختلف یاری کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا