دسته‌بندی نشده

اخذ هر گونه عوارض جدید در هر شهری باید به تایید وزارت کشور برسد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری همچون تونل‌ها در نوبت بررسی شورای اسلامی شهر تهران گفت: گذشته از نظر فرمانداری تهران درخصوص تصویب احتمالی این لایحه، هرگونه اخذ عوارض جدید در هر شهری باید به تایید وزارت کشور برسد.

غلامحسین آرام گفت: این لایحه پس از بحث و بررسی در شورای شهر به فرمانداری ارسال می شود و در مرحله بعد در کمیته انطباق توسط اعضا بررسی می‌شود اگر خلاف قانون باشد به شورا ابلاغ و اگر مقایرتی وجود نداشته باشد به قانون تبدیل می شود.

وی افزود: معتقدم که این لایحه در شورا به تصویب اعضا نخواهد رسید چرا که تردد را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد؛ این موضوع هنگامی می تواند کاربرد داشته باشد که بخش خصوصی در امر ساخت مشارکت داشته باشد و نهایتا توسط دولت و یا شهرداری اجازه بهره برداری در مدت محدود به بخش خصوصی واگذار شود و بعد از این نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: اخذ عوارض برابر قانون شرایطی دارد که باید ابتدا به تایید وزارت کشور برسد و پروسه قانونی مختص به خود را دارد، در حقیقت فارغ از نظر فرمانداری و کمیته انطباق باید برای اخذ عوارض جدید تایید وزارت کشور گرفته شود و فرمانداری نیز پس از ارسال مصوبه و انجام بررسی های لازم نظر خود را اعلام خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا