شهر و جامعهعناوین اخبار

یاد خدا مانع از گناه در رفتار و گفتار ما می شود

به گزارش سرمایه گستران ،حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد در این نشست تقوای الهی را رعایت حد و حدود الهی و باید نباید های زندگی دانست.

وی افزود: دین شناسی وظیفه همه مردم است، اگر کسی دین را یاد گرفت و مطابق آن عمل کرد جزء پیشگامان در دین است.

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک افزود: در دین امانت دار باشید، امانت داری به این معنا که خارج از دین و اضافه بر آن عمل نکنید.

وی گفت: با مردم تعامل داشته باشید، حق همسایگی را رعایت کنید و برایتان کسر شأن نباشد که بین مردم باشید، در تشیع جنازه های یکدیگر شرکت کنید و از بیماران عیادت کنید. خوش اخلاقی، راستگویی ،امانت داری و یادگیری دین جزو خصوصیات یک شیعه و مؤمن واقعی است.

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک  افزود: امام حسن عسگری (ع) می فرمایند:”وقتی می شنوم شیعه ایی ویژگی ها را دارد شاد می شوم.”

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد تاکید کرد: از خدا پروا داشته باشید همانگونه که ائمه فرمودند: زینت ما باشید و مایه شر نباشید، دوستی ما را نشر دهید؛ یعنی به گونه ایی رفتار کنید که مردم به ما علاقمند شوند و از زشتی ها پرهیز کنید.

وی افزود: به یاد خدا باشیم، یاد خدا مانع از گناه در رفتار و گفتار ما می شود و یاد مرگ و تلاوت قرآن قلب انسان  را روشن می کند، یاد خدا گفتن ذکر های روزانه نیست بلکه باید با تفکر و تعمق چراغ الهی را در وجود خود روشن کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا