تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری ۲ سارق منزل با ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه/دستگیری مرد زن نما در فضای مجازی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “ستار خسروی ”  گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در جنوب شهر اصفهان شناسایی عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه باسرقت پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه ماموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کنند ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد .

سرهنگ خسروی از تشکیل پرونده و تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و افزود: همچنین پلیس آگاهی اصفهان طی ۸ ماهه اول امسال موفق شده ۴۵ باند حرفه ای سارقان منازل و اماکن خصوصی را شناسایی و منهدم کند.

این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد : در ۸ ماهه اول امسال وقوع سرقت مغازه ۱۳ درصد کاهش یافته و کشف سرقت منزل ۲۸ درصد و اماکن خصوصی ۷ درصد افزایش یافته است .#

**کشف بیش از۱۷ کیلوگرم تریاک در خورو بیابانک

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف مقدار ۱۷کیلوو۵۰۰گرم تریاک توسط ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی این فرماندهی خبر داد.

سرگرد ” نعمت خلیلی”  گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی شهرستان خورو بیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که در ۱۲ بطری آب معدنی جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

سرگرد خلیلی در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان کالا را در الویت کاری خود قرار داده و هرگز اجازه جولان وسرکشی به آنان نخواهد داد.

**دستگیری برادران سارق در برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری دو برادر که از اماکن خصوصی سرقت می کردند و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی”  گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت از از اماکن خصوصی در شهرستان برخوار دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان برخوار موفق شدند دو برادر سارق را که با یک وانت سرقتی اقدام به سرقت از اماکن خصوصی شهروندان می کردند شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به سرقت ۵۰۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان در شهرستان برخوار اعتراف کردند.

سرهنگ براتی اضافه کرد : در این رابطه پرونده تشکیل و هر دو سارق برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**شیشه فروشی یک زوج با خودروی پراید

زوج جوانی که به وسیله یک دستگاه خودروی سواری پراید اقدام به توزیع مواد مخدر صنعتی شیشه می کردند در عملیات واحد گشت انتظامی فرماندهی انتظامی شاهین شهرو میمه دستگیر شدند.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر انتظامی یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزره خود به یک یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که زوج جوان به وسیله این خودرو در زمینه توزیع مواد مخدر به مشتریان خود فعالیت می کنند که بلافاصله هر دو نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از داخل خودروی متهمان مقدار ۴۵ گرم ماده مخدر صنعتی “شیشه” کشف شد.

سرهنگ مختاری در پایان خاطر نشان کرد: در این رابطه هر دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**دستگیری مرد زن نما در فضای مجازی

مرد زن نمایی که با ترفند ازدواج در شبکه های اجتماعی با مردان جوان ارتباط برقرار کرده و از آنان اخاذی می کرد در عملیات پلیس فتای استان شناسایی و دستگیرشد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  پلیس اظهار داشت:در پی ارائه شکایت پسر جوانی به این پلیس مبنی بر اینکه فردی با تهدید انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: شاکی دراظهارات خود عنوان کرد، مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با دختر جوانی آشنا شده و به قصد ازدواج با وی فیلم ها و تصاویر خصوصی اعضای خانواده اش را در اختیار او قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این شخص پس از دریافت اطلاعات خصوصی شاکی ، تغییر رفتار داده و از او تقاضای مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال می کند تا فیلم ها و عکس هایش را در فضای مجازی انتشار ندهد.

سرهنگ مرتضوی گفت: کارشناسان این پلیس با جمع آوری مدارک و مستندات لازم و پس از انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم این پرونده که پسری جوان بود و با معرفی خود به عنوان دختر از پسران جوان در شبکه های اجتماعی اخاذی می کرد شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به چندین مورد دیگر اخاذی و دریافت پول و کارت شارژ از کاربران شبکه های اجتماعی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: فضای مجازی ،محیطی است که کاربران  می توانند با هر هویت و نام و نشانی حاضر شوند و خود را شخصیتی متفاوت از آن چه هستند معرفی کنند بنابراین نباید به هرکسی در این فضا اعتماد  و به هیچ عنوان با افراد غریبه در فضای مجازی ارتباط برقرار نکرد و اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در اختیار آنها قرار نداد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا