شهر و جامعهعناوین اخبار

اصول گرم کردن خودرو در هوای سرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،گرم کردن صبحگاهی موتورخودرو به صورت درجا یکی از باورهای نادرست واشتباه اکثر رانندگان وحتی مکانیک های با تجربه در کشور است که متاسفانه سبب فرسایش شدیدموتوروخرابی زودرس آن می شود.

درجاکارکردن موتور برای خودرویی که دست کم چهارساعت خاموش بوده ۹۰درصدفرسودگی مکانیکی رابه بار می آورد.وقتی موتور خودرو درجا کارمی کند تولید نوعی کربن کرده وکربن حاصله قطعات موتوررابه سرعت فرسوده می کند.

همچنین بدلیل جریان نیافتن روغن قطعات داخل موتوربراثرتماس باهم شروع به سایش می کنند.موتور خودرویی که درجا کار می کند۵۰درصد بیشتر وقت می برد تاگرم شودوچون دیرتر گرم می شود صدمه می بیند.

موتوری که به جای ۵دقیقه در۱۰دقیقه گرم شود دوبرابر معمول گازهای سمی تولید می کندوموتوری که بجای گرم شدن در حرکت آرام به جای ۵دقیقه،۱۰دقیقه درجا کارکند عمرش تا۳۰درصد کوتاهتر می شود.

در دفترچه های راهنمایی روش های استفاده صحیح از خودروی شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا،تذکر اکید داده شده است که خودرو رافورا پس از روشن کردن موتوربه حرکت در آورید.

بنابراین توصیه می شودپس از روشن کردن موتور به آرامی حرکت کرده وچند کیلومتر اول رابه آهستگی وبادنده سنگین برانید.بااین کار موتور خودرو سریعتر گرم شده واستهلاک کمتری خواهد داشت.چنانچه خودروپس از طی مسافتی قابل توجه هنوز سرد است ودستگاه بخاری به اندازه کافی داخل خودرو راگرم نمی کند،باید نگاهی به برودت هواانداخت ودرصورتی که گرم نشدن موتور به علت سردی هوامی باشدبایدباانجام یک کار ابتکاری مشکل راحل کرد.

در زمستان وقتی درجه حرارت پایین است موتور خودرو خیلی سرد می شود.درجه حرارت دلخواه موتوربرای کارمنظم آن حدود۸۰درجه سانتیگراد می باشددراین موقع شماباید سعی کنید از سرد شدن بیش از حد رادیاتور جلوگیری کنید.برای این کار یک پرده روی جلو پنجره رادیاتور بکشیدکه برای این منظور تهیه شده است وشماباید قبلا آن راتهیه کنید.

وقتی درجه حرارت زیر صفر می رد چنین پرده هایی لازم است.برای این کار می توانید از روزنامه یا یک تکه مقوا نیز استفاده کنید.مواظب باشید آنچه راکه باید بپوشانیدقسمت پایین رادیاتور است.برای جلو پنجره های پیشرفته که معمولا از جنس پلاستیک است شما می توانید از یک نوار چسب عریض به کار ببرید.این شیوه هم موثر بوده ونصب آن خیلی ساده است وخطر صدمه زدن به جلو پنجره ها را هم ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا