پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان مرکز توریسم درمانی کشور و منطقه می شود / گردشگری سلامت اولویت برنامه های مدیریت جدید شهری است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در بازدید از بیمارستان دکتر شریعتی به عنوان بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر این که  شأن  و جایگاه جامعه پزشکان  باید ارتقا یابد تصریح کرد: بنده به عنوان یه عضو دانشگاهی معتقدم که ارزش و جایگاه پزشکان  باید در جامعه ترفیع یابد .
وی با اشاره به این که در بیمارستان دکتر شریعتی اقدامات مطلوبی انجام شده است اذعان داشت: زحمات خوبی در بخش  توسعه و بازسازی این بیمارستان انجام شده و وضعیت و شرایط این بیمارستان نسبت به گذشته بهبود یافته است.
**گردشگری سلامت اولویت برنامه های مدیریت جدید شهری است
شهردار اصفهان با بیان این که مدیریت جدید شهری گردشگری سلامت را به عنوان اولویت برنامه های خود قرارداده است بیان کرد: امید است شهرداری  با کمک و مشارکت  تامین اجتماعی ، پزشکان و جامعه و نظام پزشکی زیرساخت های گردشگری سلامت را آماده کند.
وی ادامه داد: اصفهان ظرفیت و پتانسیل  این مهم را دارد که به عنوان محور توریسم درمانی کل کشور و کشورهای حاشیه شود.
نوروزی از آمادگی شهرداری برای الگو شدن اصفهان در زمینه سلامت خبرداد و عنوان کرد: با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و ظرفیت های خوب اصفهان امید است بتوان بستری بهتر ازگذشته برای جامعه پزشکی فراهم کنیم.

**نیروهای حراست پاسدار حرمت اشخاص و جایگاه شهرداری/ شهرداری کانون خدمت رسانی به شهروندان است
شهردار اصفهان گفت: پرسنل حراست پاسدار حرمت اشخاص و پاسدار حفظ جایگاه شهرداری، اموال مردم و اعتبار سازمان هستند.
قدرت الله نوروزی در جمع پرسنل حراست شهرداری اظهار کرد: اگر قضاوت هایمان نسبت به افراد تنها روی نقاط منفی آنها باشد بدون شک این موضوع دور از عدالت و انصاف است.
وی جایگاه حراست را جایگاه بسیار ویژه ای دانست و تصریح کرد: پرسنل حراست پاسدار حرمت اشخاص و پاسدار حفظ جایگاه شهرداری، اموال مردم و اعتبار سازمان بوده و قرار است با رفتار پیشگیرانه از ارتکاب تخلفات جلوگیری کنند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه چنین ماموریتی نیازمند ویژگی های اخلاقی و اوصافی است که کارکنان حراست باید آنرا همراه خود داشته باشند، ادامه داد: هر مسئولی در هر جایگاهی باید تقوای الهی را مدنظر قرار دهد چرا که در نگاه سلیقه ای، شخصی و باندی نه دنیایی وجود دارد و نه آخرتی.
وی اضافه کرد: در صورتی که تقوای الهی در میان نباشد ممکن است حیثیت افراد که اهمیت بسیار ویژه ای دارد نابود شود. آبروی کسی را به ناحق بردن و بیش از آنچه که هست گفتن و نوشتن و نسنجیده نسبت به رفتار افراد قضاوت کردن کار پسندیده ای نیست. بنابراین همه نسبت به رفتار و عملکردمان نیاز به آموزش داریم.
نوروزی با تاکید بر اینکه نیاز است کارکنان حراست به روز بوده و از لحاظ دانش ارتقاء پیدا کنند، افزود: یک نیروی حراستی باید با دیدن آموزش های لازم همه طبقه بندی ها را شناخته و رعایت کند.
وی با بیان اینکه سیاست ما مچ گیری نیست، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که هر تخلفی از همان ابتدای وقوع جلویش گرفته شود چراکه تخلف ادامه پیدا نکرده و این به سود دستگاه، شخص و کرامت انسانی است. کرامت انسانی با اینگونه رفتارهاست که حفظ می شود.
سیاست باید بر مبنای پیشگیری باشد/نباید افراد را به سمت پرتگاه هدایت کرد
شهردار اصفهان با بیان اینکه باید سیاست را مبتنی بر پیشگیری گذاشت، گفت: با این روش هم دستگاه از گزند دور مانده و هم افراد در امان می مانند. هر فردی با هر گرایش و خلق و خویی نباید به سوی پرتگاه هدایت شود بلکه باید دوستانه و به صورت پیشگیرانه جلوی تخلف را گرفت.
وی در ادامه با اشاره به حفظ حقوق شهروندی، بیان داشت: سیستم کنترلی باید به گونه ای باشد که فضا برای ارباب رجوع فضای مناسبی باشد. نباید رفتار ما نسبت به افراد امیدواری واهی و وعده های دروغین باشد چراکه این موضوع نقض کرامت انسانی مردم است و باید در این خصوص مراقب حرمت مردم بود.
**شهرداری کانون خدمت رسانی به شهروندان است
نوروزی شهرداری را کانون خدمات رسانی به همه شهروندان به دور از گرایشات سیاسی دانست و افزود: تمام مردم در بهره مندی از امکانات شخصی برابر هستند و هیچ فردی به هیچ دلیلی نسبت به دیگری برتری نداشته و همه باید نسبت به مردم احساس خادم بودن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تمام امکانات موجود در شهرداری متعلق به مردم و امانتی در دستان ماست، تصریح کرد: ما باید امتیازات حاصل از این امکانات را در راه خدمت به مردم صرف کنیم. هر کاری به جز این انجام شد آن کار نه با قانون، نه با اخلاق و نه با اصول انسانی سازگار است.
شهردار اصفهان آموزش، آگاه بودن و آگاهی بخشیدن را از ضروریات خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: افزایش رضایت مردم نقش بسیار مهمی در افزایش امنیت ملی دارد. بنابراین باید راهکارهایی برای جلوگیری از نارضایتی های مردم داشته باشیم.
**کارآفرینی اجتماعی بسیاری از مسائل شهری را حل می کند
شهردار اصفهان گفت: کارآفرینی اجتماعی، خلاقیت ها را شکوفا می کند و از طریق اندیشه سیستمی، به آموخته های افراد عمق می بخشد لذا اگر این مسیر به درستی طی شده و مهارت های لازم با آن آموزش داده شود، بسیاری از مسائل شهری حل خواهد شد.
در جلسه کارآفرینی اجتماعی با حضور روبرتو دانیلی، استاد دانشگاه آکسفورد و اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان بهترین، تاریخی ترین و باستانی ترین شهر ایران  است که بخش عظیمی از تاریخ کشور در این  شهر ورق خورده است.
وی خطاب به روبرتو دانیلی،  گفت: از اینکه موضوع کارآفرینی اجتماعی را برای ارائه در دانشگاه اصفهان انتخاب کرده اید بسیار خوشحالم چراکه اولین برنامه من به شورای شهرگردشگری و دومین مورد آن کارآفرینی بود.
شهردار اصفهان عنوان کرد: برخی کارآفرینی را یک عمل انتفاعی می دانند و از این طریق تنها به دنبال منفعت هستند، برخی دیگر نیز آن را یک عمل غیر انتفاعی تلقی کرده و از آن منفعت کسب می کنند اما توان ادامه راه را ندارند اما کارآفرینی اجتماعی راه میانبری بین این دو مسیر است که من نام توانمندسازی افراد را بر روی آن می گذارم.
وی با تاکید بر اینکه اگر دانشجویان مهارت های اجتماعی را نیاموزند پس از فارغ التحصیلی ناتوان خواهند بود، افزود: در همین راستا این افراد باید در دوران دانشجویی توانمند شده و در صدد باشند تا کارآفرینی و مهارت های اجتماعی را بیاموزند.
نوروزی تصریح کرد: طرح کارآفرینی اجتماعی، خلاقیت ها را شکوفا می کند و از طریق اندیشه سیستمی، به آموخته های افراد عمق می بخشد لذا اگر این مسیر به درستی طی شده و مهارت های لازم با آن آموزش  داده شود، بسیاری از مسائل شهری حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه کارکنان و دانشجویان از دوره های آموزشی کارآفرینی اجتماعی که توسط جناب دانیلی در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، استقبال کنند تا مسائلی همچون محیط زیست، پسماندها، خشکسالی حل شود و از سوی دیگر این استاد بین المللی در سفرهای خود به نقاط مختلف دنیا پیام شهرداری و شهروندان اصفهان را به گوش همه برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا