پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سارق خودروی میلیاردی کمتر از ۲۴ ساعت/مصالحه ۶۸ درصدی پرونده های قضائی در واحد مشاوره کلانتری های اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ “ستار خسروی ” ،رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت فردی به این پلیس مبنی بر سرقت خودروی لوکس و مدل بالای وی توسط فردی ناشناس ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از تحقیقات لازم و انجام اقدامات علمی و تخصصی ویژه فردی که مرتکب این سرقت شده بود را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه ارزش خودروی مسروقه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود، گفت: در این رابطه خودروی به سرقت رفته کشف و به مالباخته تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از وقوع این گونه حوادث به شهروندان توصیه می کنیم بر روی خودرو خود لوازم ایمنی، نظیر سوئیچ مخفی،قفل سوئیچی،دزدگیر،قفل پدال و فرمان و نصب کنند و هرگز اتومبیل خود را به صورت روشن حتی برای یک لحظه رها نکنند.

**انهدام باند سارقان اماکن خصوصی با ۱۳۰ میلیون ریال سرقت

 در عملیات ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد چهار سارق اماکن خصوصی دستگیر وبه ۱۳۰میلیون ریال اموال مسروقه اعتراف کردند.

سرهنگ “محمد رضا خدا دوست ”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت انتظامی این فرماندهی به صورت ویژه فعال و پس از انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی ، سرانجام هویت چهار سارق سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آوردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با شناسایی سارقان ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه هر چهار سارق را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهمان به سرقت اماکن خصوصی به ارزش ۱۳۰میلیون ریال اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و همگی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند .

این مقام انتظامی گفت : برای پیشگیری از این گونه سرقت ها به شهروندان توصیه می کنیم نکات ایمنی در راه های ورودی و خروجی اماکن را رعایت کرده، ا از سیستم های امنیتی و حفاظتی استفاده کنند، اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا در تعطیلات را رعایت کرده و در استخدام افراد، مطمئن دقت لازم را به عمل آورند.

**کشف کالاهای قاچاق در عملیات ماموران پلیس خمینی شهر

 ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر درعملیاتی هماهنگ و منسجم طی بازرسی از پنج واحد صنفی انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “علی جعفری نژاد ” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از واحدهای صنفی در زمینه تهیه و توزیع کالاهای خارجی قاچاق موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام عملیاتی و هماهنگ از پنج واحد صنفی بازرسی به عمل آوردند.

وی افزود: در این عملیات انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل ۶ هزار نخ سیگار ،دو هزار و ۸۰۰ بسته تنباکو ،۱۶ هزار عدد ترقه پر خطر و غیر مجاز ،۱۵۰ عدد انواع ادکلن کشف شد.

سرهنگ جعفری ن‍‍‍ژاد ارزش این کالاها را ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه پنج نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**توقیف پتو و پارچه های قاچاق در شهرضا

محموله پارچه و پتوی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که درحال بارگیری در مقابل منزلی بود مشکوک و به بررسی موضوع پرداختند.

وی ادامه داد: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی ، از این کامیون و منزل بازرسی به عمل آورده که در نتیجه یک محموله قاچاق شامل هزار و ۵۱۰ تخته پتو ، همگی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: در ادامه تحقیقات صورت گرفته یک دستگاه پژو پارس حامل ۴۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق نیز توسط ماموران توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرضا ارزش این ۲ محموله قاچاق را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.#

**مصالحه ۶۸ درصدی پرونده های قضائی در واحد مشاوره کلانتری های اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مصالحه ۶۸ درصدی پرونده های قضایی توسط کارشناسان مشاوره کلانتری های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” حسن یاردوستی ” با اعلام این خبر بگفت: با تلاش کارشناسان واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری های شهرستان اصفهان که بیشتر دارای تحصیلات عالیه هستند به حمد الله ۶۸ درصد پرونده های قضائی به مصالحه ختم شده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد : اوج لذت مشاورین این واحدها لحظه سازش طرفین پرونده و به اتمام رسیدن درگیری ها در بین آنها است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: بیشتر پرونده های ارجاعی شده به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری های این فرماندهی به ترتیب ، خانوادگی ، حقوقی و نزاع است که خوشبختانه با تلاش کارشناسان ، مشاوران این پرونده ها سیر نزولی پیدا کرده است .

سرهنگ یاردوستی وجود دوایر مشاوره در کلانتری ها را ضروری دانست و افزود : تلاش همراه با سرعت عمل و همچنین تیزبینی و ذکاوت و استفاده از فن بیان قویی از جمله مواردی است که مشاورین به نحو احسن به کار گرفته و این روند در کاهش سیر پرونده های ارجاعی به دادسرا تاثیر مستقیم دارد .

**چگونه دوره نوجوانی فرزندان خود را بی تنش کنیم؟

بلوغ پدیده‌ای گسترده و همه جانبه شامل تغییرات جسمی ‌و روانی است که در مرحله انتقال از کودکی به بزرگسالی (یعنی دوره نوجوانی) رخ می‌دهد، بلوغ حدوداً ۷ سال طول می‌کشد (۱۲-۱۱ سالگی تا ۱۹-۱۸ سالگی). دخترها به طور کلی بلوغ را راحت‌تر و بهتـر از پسرها طـی می‌کنند. همه ما گرچه این دوره را سپری کرده‌ایم، ولی وقتی با نوجوانی روبرو می‌شویم به خصوص که این نوجوان فرزندمان باشد، قوی‌ترین احساس ما احساس ترس و خطر است. همین ترس از محیط موجب تغییر خلق میشود و یکی از مشکلات متعدد والدین، تغییر خلق فرزندانشان در این سن است.

در این رابطه با  خانم ملیکا حسین زاده، کارشناس ارشد روانشناسی، درخصوص دلایل این تغییر خلق و راهکارهای کنترل آن به  گفت و گو پرداختیم که شرح کامل این گفت و گو از نظرتان می گذرد:

-امروزه  برخی فرزندان با رسیدن به سن نوجوانی، تغییر خلق نشان می دهند، به نظر شما چگونه باید با آنان رفتار کرد؟

 دخترها از ۱۱ سالگی و پسرها از ۱۲ سالگی علائم بلوغ را نشان می دهند و این علائم بیانگر ورود آن ها به دوره نوجوانی است.

بارزترین این علائم، تغییرات فیزیکی هستند که زیر بنای آن ها، ترشحات هورمونی است. با بروز این تحولات ظاهری، نوجوان خود را به عنوان فردی بزرگسال میشناسد و به همین علت نباید رفتار والدین با او همانند یک کودک باشد.

 -آیا این تحولات صرفاً به تغییرات هورمونی محدود می شود؟

خیر، از دیگر تحولات این دوره، گرایش بیشتر به گروه همسالان را میتوان نام برد که نشان از استقلال خواهی نوجوانان است.

در این دوره برای نوجوان دنیای بیرون به محیط خانه و خانواده ارجحیت دارد. از خانه و افراد آن فاصله می‌گیرد. دوست دارد بیشتر اوقات خود را با دوستان در محیط بیرون از منزل بگذراند، و تمایل به شرکت در فعالیت های گروهی دارد.

باید به فرزندان خود اجازه استقلال و عدم وابستگی را بدهیم. دخالت در امور آنها به صورت گسترده، با مقاومت آنها به شکل پرخاشگری، فحاشی و بی‌احترامی‌ همراه می‌گردد.

نوجوان نمی‌خواهد کسی به حریم خصوصی او وارد شود، درب اتاقش را قفل می‌کند، پنهانی چیزهایـی می‌نویسد و نمی‌خـواهد کسی دفترچه خاطرات و نوشته‌هایش را بخواند، نمی‌خواهد کسی به کشوی میز و قفسه کمد او دست بزند و … پس بدون اجازه به دنیای خصوصی آنها وارد نشویم و به آنها اجازه راز و حریم بدهیم.

در اواخر دوره بلوغ و اوایل جوانی شکل مشخصی از اخلاق بوجود می‌آید. اخلاق در واقع مشارکت در قوانین، وظایف و استاندارهای جامعه است. وقتی نوجوان با پدیده‌های اجتماعی پذیرفته شده ولی متضاد و متفاوت روبرو می‌شود بر اساس حس فردی خود از وجدان به قضاوت می‌نشیند. دوره نوجوانی دوره درونی شدن اصول اخلاقی و کنترل رفتارهاست.

– پیشنهاد شما برای کنترل رفتارهای ناهنجار در دوره نوجوانی چیست؟

برخی پیشنهادات و راهکارهایی که موجب طی شدن بدون تنش دوره نوجوانی میشود عبارتند از:

۱-در موقعیت های کم خطر به نوجوان حق انتخاب بدهید و در موقعیت هایی که احتمال خطر وجود دارد، زیرکانه به او مشورت بدهید تا استقلال طلبی نوجوان حفظ شود.

۲-وجود همسالان خوب را در این سنین جدی بگیرید و با دوستان او و خانواده آن ها ارتباط برقرار کنید.

۳-بهترین الگو برای نوجوان خود باشید. نوجوان در این سنین با والد همجنس خود همانند سازی میکند.

۴-در مقابل سرکشی های نوجوان، آرامش خود را حفظ کنید و رفتارهای کلامی و غیرکلامی خود را کنترل کنید.

۵-نوجوان خود را به عنوان فردی با تفکر مستقل بپذیرید و از این مسئله آگاه باشید که نوجوانان در پی هویت یابی هستند ممکن است گاهی بی ثبات به نظر برسند، دلایل و منطق او را از خودش جویا شوید و به عقایدش احترام بگذارید.

۶-از پند و اندرز دادن اجتناب کنید. نظرات خود را در قالب پیشنهاد و در جوی حمایتی و به طور صمیمانه بیان کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا