پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

آغازعملیات گازرسانی به روستای چوپانان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، گلنگ پروژه گازرسانی به روستای کویری چوپانان با حضور مسوولان به زمین خورد تا طی اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان دراین خصوص گفت: در این پروژه گازرسانی ۱۷ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن ، ۴۰۰ علمک پلی اتیلن ،یک ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب بر ساعت تحت عنوان “ایستگاه دختر” احداث و اجرایی خواهد شد.

سید مصطفی علوی،با بیان اینکه گازرسانی به این روستا از طریق طرح CNG مادر و دختر انجام خواهد شد افزود: عملیات اجرایی این طرح از ابتدای دی ماه آغاز و در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و در صورت مهیا بودن شرایط جوی عملیات شبکه گذاری آن تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در این طرح، ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب بر ساعت، گاز این روستا را تامین خواهد نمود.

مهندس علوی، با اشاره به اینکه، گاز رسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاه ملک از طریق لوله به دلیل بعد مسافت برای هر خانوار بیش از ۳۳ میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به این مناطق فعلاً از طریق خطوط لوله امکان پذیر نمی باشد.

علوی، افزود: در طرح گازرسانی به ۴ شهر کویری استان، گاز در مخزن ویژه ای فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود که در نهایت گاز از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

وی، اظهار کرد: هزینه گاز رسانی در این طرح برای هر خانوار بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: با اجرای طرح یاد شده، سالیانه ۱۳ میلیون متر مکعب گاز به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق وفرخی و دو روستای چوپانان و چاه ملک انتقال می یابد.

گفتنی است، استان اصفهان دارای ۱۰۷ شهر است که تا کنون ۱۰۳ شهر آن گازرسانی شده و با اجرای این طرح  چهار شهر دیگر نیز گاز رسانی و کل شهرهای اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و بدینوسیله استان اصفهان به استان سبز تبدیل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا