عناوین اخبار

دوربین سه‌بعدی آیفون ۱۰ مهم‌ترین ویژگی آن از نگاه کاربران است.

بخش تحلیل احساسات مشتریان در مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس با بررسی فروش اولیه‌ی آیفون ۱۰ در بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین، گزارشی تهیه کرده است که نشان می‌دهد آن دسته از خریدارانی که به‌محض ارائه‌ی آیفون ۱۰ آن را خریداری کرده‌اند، بیش از هرچیز مشتاق تجربه‌ی استفاده از دوربین سه‌بعدی آن بوده‌اند. موارد بعدی به ترتیب نمایشگر و فیس‌ آی‌دی هستند. به‌طور مشخص دوربین جلو که امکان استفاده از فیس‌ آی‌دی را نیز فراهم می‌کند وجه تمایز آیفون ۱۰ در بازار بوده است.

یافته‌های اصلی این تحقیق به شرح زیر اهستند:

دوربین جلوی سه‌بعدی موسوم به TrueDepth امکاناتی نظیر امنیت، واقعیت افزوده، فیس‌ آی‌دی و انیموجی را فراهم آورده است. به همین جهت احساسات مشتریان در خصوص فیس‌ آی‌دی بسیار مثبت است.
احساسات مشتریان در مورد نمایشگر و باتری نیز مثبت است؛ اما با اینکه گرایشی ۸۰ درصدی به این موارد وجود دارد، همچنان بیشترین تمایل به قسمت دوربین آیفون ۱۰ است.
ارزش ویژه‌ی برند نیز در فروش آیفون ۱۰ عامل مهمی است. اپل به‌عنوان یک برند اثبات‌شده‌، مشتریان وفادار خود را دارد که این کاربران در اکوسیستم اپل هستند و با معرفی محصول جدید آن را تهیه می‌کنند.
آدام توارت، تحلیل‌گر ارشد استراتژی انالتیکس و نویسنده‌ی گزارش مذکور، می‌گوید:

در مجموع، خریداران اولیه‌ی آیفون ۱۰ از این دستگاه راضی هستند. ترکیب اشتیاق کاربران برای ویژگی‌های جدید و خوش‌نامی برند اپل کمک کرده است که این دستگاه تبدیل به محصولی متمایز در بازار گوشی هوشمند آمریکا بشود.

کوین نولان، نایب رئیس این مؤسسه نیز می‌گوید:

اپل تمام ویژگی‌های کلیدی را در آیفون ۱۰ ارتقاء داده است. بنابراین، تعجبی ندارد که کاربران آیفون از این محصول جدید راضی باشند. این ارتقاء به‌طور مشخص در بخش دوربین، قابل توجه بوده است. واکنش سایر تولیدکنندگان به نوآوری‌های اپل در نسل جدید گوشی‌هایش نیز جالب است.

ظاهرا مسئولان بخش بازاریابی سامسونگ نیز به‌خوبی متوجه اشتیاق کاربران به دوربین جلوی آیفون ۱۰ شده‌اند؛ چرا که این شرکت در جدیدترین گوشی خود یعنی گلکسی A8 از دوربین جلوی دوگانه استفاده کرده‌ است تا رقیبی برای دوربین سه‌بعدی اپل ارائه کرده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا