تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در نائین/انهدام باند میلیاردی سارقان داخل خودرو در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “صادق کاظم زاد” ، گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۲ هزار و ۶۰۰  کارتن چای خارجی قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف که در این خصوص یک نفر دستگیر وبرای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**توقیف محموله لوازم یدکی میلیاردی قاچاق در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از کشف انباردپوی کالای قاچاق و توقیف محموله لوازم یدکی خودرو های خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای این پلیس خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” ، گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در پی اطلاع از وجود انبار توزیع لوازم یدکی خودرو های قاچاق در شهر اصفهان، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ خسروی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی توسط کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات تعداد زیادی قطعات یدکی خودروهای خارجی که همگی آنها فاقد مدارک گمرکی بودند کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کالای کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان خاطرنشان ساخت: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می کند که در این خصوص مردم  انتظار داریم هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**توقیف ۱۷۵ خودروی متخلف در اصفهان

 رئیس پلیس راهور استان از توقیف ۱۷۵ دستگاه خودروی متخلف بعلت انجام دو تخلف همزمان حادثه‌ساز در آذر ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ “رضارضایی”  گفت : تخلفات حادثه ساز علاوه بر ایجاد ترافیک در سطح خیابانها و معابر عمومی منجر به بروز حوادث ناگوار برای رانندگان و عابرین می گردد و به همین دلیل اجرای طرح توقیف خودروهای دو تخلف همزمان در دستور کار پلیس راهور استان قرار گرفت.

وی با استناد به «بند د ماده ۱۰ » قانون رسیدگی به تخلفات افزود: هرگاه راننده‌ای به صورت همزمان مرتکب دو تخلف از تخلفات “حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه” گردد، وسیله نقلیه او برای حداقل ۷۲ ساعت توقیف می‌گردد.

این مقام مسئول عنوان داشت : در اجرای این طرح در آذر ماه سال جاری ۱۷۵ خودروی متخلف توقیف گردیده که ترخیص این خودروها منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها و تسلیم مفاصاحساب و احراز مالکیت وسیله خواهد بود.

سرهنگ رضارضایی در پایان از شهروندان خواست برای ایجاد ترافیک روان و کاهش حوادث رانندگی ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به حقوق شهروندی با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی کاهش یابد.

**۲کشته و ۲ مجروح در تصادفات روز گذشته

 رئیس پلیس راه استان از کشته شدن دو نفر و مجروحیت دو نفر دیگر در تصادفات جاده ای روز گذشته خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” ، گفت : ماموران پلیس راه اصفهان_شهرکرد از برخوردیک دستگاه کامیون بنز با کشنده دانگ فنگ مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه که به علت عدم توجه به جلو کامیون بنز رخ داده است راننده کامیون بنز به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشین دیگر آن ویک سرنشین کشنده دانگ فنگ مجروح که به بیمارستان منتقل گردیدند.

وی در ادامه از برخورد یک دستگاه وانت زامیاد با یک موتور سیکلت در محور اردهال خبر داد و گفت :متاسفانه در این حادثه دردناک که به علت تجاوز به چپ وانت زامیاد رخ داد ، راننده موتورسیکلت بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت گردید.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند بپرهیزند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ جاده ای نباشیم .

**انهدام باند میلیاردی سارقان داخل خودرو در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند چهار نفره سارقان داخل خودرو و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” ، گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در منطقه شرق اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت .

سرهنگ خسروی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات تخصی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی ۳ سارق و یک مالخر شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی دو عملیات ضربتی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان در بازجوئی های تخصصی که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به عمل آمد به سرقت یک میلیارد ریال اموال از خودروی شهروندان اعتراف کردند بیان داشت : دراین رابطه متهمان برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد ، اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز کنید و وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید قرار ندهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا