پیشخوانعناوین اخبار

برگزاری دعای سمات در امامزادگان هاشم بن علی و فاطمه بنت العسگری (علیهما السلام) آران و بیدگل

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: قرائت دعای پرفیض و ملکوتی سمات با همکاری و مشارکت هیئت رزمندگان و همراه با سخنرانی سردار سرتیپ حاج حمید مختصی مسئول هیات رزمندگان و معاون سپاه قدس در جوار گلزار شهدا و حرم مطهر امامزادگان هاشم بن علی و فاطمه بنت العسگری (علیهما السلام) آران و بیدگل برگزار شد.

وی افزود: این مراسم معنوی در روز جمعه ۱ دی ماه و با حضور خانواده شهداطلاب حوزه علمیه و همچنین جمعی از مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: آستان امامزادگان هاشم بن علی و فاطمه بنت العسگری (علیهما السلام) در شهرستان آران و بیدگل، شهر آران و بیدگل و در انتهای خیابان سیدالشهداء واقع شده است.

**ثبت وقف جدیدی در اصفهان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: واقف نیک اندیشی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان خانه خود به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را وقف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: سید حسینعلی شاه زیدی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان با ثبت وقف جدیدی به نام خود باقیات و صالحاتی را نیز برای خود برجا گذاشت.

وی افزود: این واقف نیک اندیش یک باب منزل مسکونی خود را به مساحت ۱۹۵ متر مربع و به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: این منزل مسکونی در خیابان بزرگمهر و جنب مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع شده است که این واقف نیک اندیش نیز این خانه را برای توسعه این مسجد وقف کرده است.

**لزوم استفاده از پتانسیل وقف برای رفع مشکلات مردم کوهپایه

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور بخش کوهپایه گفت: وظیفه ماست که از تمام پتانسیل وقف در بخش کوهپایه به منظور رفع مشکلات مردم و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: اولین نشست مشترک ادارات ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه کوهپایه با هدف صیانت از حقوق موقوفات و همچنین حقوق واقفان نیک اندیش برگزار شد.

وی افزود: این نشست با حضور ریاست بنیاد مسکن شهرستان اصفهان و رؤسا و کارشناسان سه اداره در محل اداره و امور خیریه بخش کوهپایه انجام برگزار شد.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور بخش کوهپایه افزود: در گذشته خیران با آینده‌ نگری، آن چیزی را که با دشواری به دست آورده بودند با وقف به یک صدقه جاریه تبدیل کرده و از خود به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی، ادامه داد: وظیفه ماست که از تمام پتانسیل وقف در بخش کوهپایه به منظور رفع مشکلات مردم و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌ هایی که بهره‌ وری موقوفات را بالاتر می برد و نیاز و اهمیت آن امروز بیشتر از پیش احساس می شود، سند دار کردن موقوفات است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه به صورت جدی دنبال می شود.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور بخش کوهپایه ، خاطرنشان کرد: در این جلسه تسریع در اخذ سند موقوفات و بقاع متبرکه بررسی و پیرامون آن گفتگو شد و راهکارهای قانونی جهت اخذ اسناد برای موقوفات در کمترین زمان ممکن بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی یادآور شد: اخذ سند مالکیت برای موقوفات باعث می شود تا هم این موقوفات از تصرف درامان باشند و هم زمینه را برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا