پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشنواره زمستانه “جمعه های بهاری” در پارک جنگی ناژوان

به گزارش سرمایه گستران،سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز به منظور ترغیب مردم و ایجاد فضایی دلنشین جشنواره‌های زیادی را در فصول مختلف برگزار می‌کند که یکی از آنها جشنواره تابستانه ناژوان بود که تابستان گذشته در محل این پارک برگزار شد.

اما این بار مدیریت ویژه برنامه های شهری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مدیریت پارک ناژوان دست به کار جدیدی زده و این روزها شاهد برگزاری جشنواره زمستانه ناژوان هستیم.

سید ابراهیم حسینی، مدیر ویژه‌برنامه‌های شهری سازمان فرهنگی  اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این جشنواره، گفت: با همراهی مجموعه تفریحی فرهنگی ناژوان و به منظور ایجاد نشاط در بین مردم شهر اصفهان در ایام زمستان برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری جشنواره زمستانه “جمعه های بهاری” در این پارک زیبا آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز این برنامه از هفته نخست آذر، گفت: این برنامه تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت، در بهمن برنامه به علت همزمانی با ایام فاطمیه متوقف سپس از ۱۰ اسفند برای استقبال از بهار آماده شده و جشنواره ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر ویژه‌برنامه‌های شهری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های زمستانه مانند جُنگ‌ها و ویژه برنامه‌های شب یلدا آن هم در یک فضای بسته قانع‌کننده نبوده، خاطرنشان کرد: به همین منظور این جشنواره در روزهای جمعه در فضای باز پارک ناژوان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ میزبان همشهریان و توریست‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل جُنگ، مسابقات مختلف ویژه کودکان و بزرگسالان، اَبروالیبال و فوتبال دستی انسانی است و تمام اعضای خانواده می‌توانند در این برنامه شرکت کرده و آخر هفته شادی را به خود و اعضای خانواده هدیه کنند.

حسینی با اشاره به آغاز این برنامه از ساعت ۱۰ صبح روزهای جمعه، بیان کرد: برنامه به دو بخش تقسیم می‌شود از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به جُنگ و استیج اختصاص دارد، سپس پس از یک استراحت و صرف ناهار از ساعت ۱۴ بخش دوم برنامه و مسابقات تفریحی آغاز می‌شود.

وی در مورد این مسابقات، گفت: مسابقات به دو بخش اَبروالیبال و فوتبال دستی انسانی تقسیم می‌شود، اَبروالیبال همان بازی والیبال است که در آن توپ بزرگی قرار دارد و فوتبال دستی انسانی هم مانند بازی فوتبال دستی است که به جای مهره‌های آن از انسان استفاده شده است.

حسینی با اشاره به مسابقات ویژه زوجین، گفت: این دست‌ بازی‌ها نیز به صورت خانوادگی برگزار می‌شود که شامل طناب‌کشی، چرخاندن حلقه و … بوده و عامل مهمی در افزایش سرعت و دقت خانواده‌ها محسوب می‌شود و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد. 

** رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند “مادرم ایل من” در کتابخانه مرکزی

آیین رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند مادرم ایل منروز سه ‌شنبه پنجم دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

آیین رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند مادرم ایل من به همت دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با حضور کارگردان فیلم عزت اله پروازه و تهیه کننده و تصویربردار ابراهیم مرادی، روز سه ‌شنبه پنجم دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

این مستند توانست جایزه ویژه هیأت داوران بخش بین الملل در یازدهمین جشنواره مستند سینما حقیقت ایران در سال ۹۶ را با حضور هیأت داورانی چون جان فرانکو رُزی (مستندساز مطرح جهان و دارای جوایزی چون شیر طلای جشنواره ونیز (۲۰۱۳)، خرس طلای جشنواره برلین (۲۰۱۶) و نامزد جایزه اسکار (۲۰۱۶))، کتایون شهابی (مدیر کمپانی نوری پیکچرز و یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره کن فرانسه در سال ۲۰۱۶) و داریل الس (دبیر جشنواره بین المللی فیلم مستند آفریقای جنوبی)، از آن خود کند.

فیلم مستند مادرم ایل من، مستندی پرتره از زندگی معصومه بهمن‌بیگی است. بی‌بی معصومه می‌داند چه زمانی وقت کوچ است، کوچ به موقع و بهنگام. پیرزنی ایلیاتی که راه  کوچ را از قشلاق به تهران انتخاب کرد.

کارگردان اثر در مورد این فیلم می گوید: به دلیل مشکلات فرزندان، بی‌بی معصومه قصد نداشت در ایل بماند و تسلیم تقدیر شود، به همین بهانه تصمیم می‌گیرد همانند اساطیر شاهنامه با تقدیر بجنگد. بی‌بی معصومه در حالی که لالایی می‌خواند به همراه فرزندانش ایل را ترک و به شهر کوچ می‌کند تا شرایط رشد آنها را فراهم سازد. او اکنون در آستانه صد سالگی است و با دختر بزرگش پریچهر در آباده فارس زندگی می‌کند؛ از صبح تا شب مطالعه کرده و شعر و هر از گاهی لالایی می‌خواند“.

عزت‌اله پروازه متولد ۱۳۵۲ در اصفهان و دانش آموخته ادبیات نمایشی است و در کارنامه ساخت فیلم هایی چون عروسک کاموایی، O- O+، نقاش باد، پیرمرد و بازار، سماو“، آه جان مراد و مجموعه مستند مدا زنبور ایرانی را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا