پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

حماسه ای بزرگ، یادواره ای بزرگ در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و همزمان با برگزاری پنجمین یادواره شهدای شهرکرکوند و همچنین به مناسبت حماسه نه دی ویژه برنامه ای با عنوان حماسه ای بزرگ، یادواره ای بزرگ در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند مبارکه برگزار می شود.

وی افزود: این ویژه برنامه روز جمعه ۸ دی ماه از ساعت ۱۶ بعدازظهر با حضور امام جمعه اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پس از ادای احترام به شهدای شهر کرکوند که در گلزار شدای این شهر و در جوار حرم مطهر این امامزاده مدفون هستند و همچنین پس از زیارت این امامزاده جلیل القدر آغاز می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه خاطر نشان شد: نماز مغرب و عشاء نیز به امامت آیت الله طباطبایی نژاد اقامه می شود و این برنامه نیز به صورت زنده از شبکه پنج سیمای اصفهان پخش می شود.

علی مبشری اضافه کرد: آستانه امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند، خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

**اهدا جایزه به قرآن پژوهان در سفید شهر آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: در حین بازرسی از برگزاری کلاس های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سفید شهر آران و بیدگل به تعدادی از قرآن پژوه جوایزی اهدا شد.

 حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: در راستای بررسی و ارزیابی از نحوی برگزاری کلاس های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از کلاس هایی که در سفید شهر از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود بازرسی به عمل آمد.

وی افزود: در این بازرسی امام جمعه سفیدشهر حجت الاسلام و المسلمین نصیری نیز حضور داشت و برای قرآن پژوهان به ایراد سخن پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: همچنین در حین این بازرسی نیز به تعدادی از قرآن پژوهان که روند خوبی در این کلاس ها داشتند با هدف ترغیب و تشویق آنان و دیگر قرآن پژوهان جوایزی اهدا شد.

حجتت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه خاطر نشان شد: سفیدشهر دارای ۶  کلاس فعال در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم است و قریب به ۹۰ قرآن پژوه نیز در این کلاس ها حضور دارند.

**تشرف جمعی از جوانان اروپایی به زیارت امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: جمعی از جوانان اروپایی از کشور فرانسه به زیارت حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان مشرف شدند.

بهزاد صبری اظهار داشت: باتوجه به اقداماتی که در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین جذب گردشگران در حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان انجام شده جمعی از جوانان مسلمان اروپایی از کشور فرانسه به زیارت حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر مشرف شدند.

وی افزود: این جوانان مشتاق ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) از روند اجرایی پروژه بقعه جدید این بارگاه نورانی نیز بازدید کردند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: در این بازدید این گردشگران با گوشه هایی از فرهنگ غنی اسلام و شیعه نیز آشنا شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا